AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #1 Skrevet 6. august 2017 (endret) 18 timer siden, AnonymBruker skrev: I dag har min datter på 17 flyttet ut fra jenterommet. Jeg trodde hun skulle gå på høykolen i nabobyen og pendle (25 min med tog) men nei. Hun viste meg papirer på at hun har kommet inn på et annet studium, hun har fikset seg bolig og i dag pakket hun og dro. En venninne med stor bil kom og hentet henne. Hun har nok aldri tilgitt at jeg giftet meg med en mann som jeg i ettertid inser at ikke behandlet henne bra. Vi er fortsatt samboere btw. Men er det nok til å gjøre det på den måten?? Anonymkode: b4f73...284 17 år og skal gå på Høyskole/studere? Hvordan er dette mulig? Anonymkode: cd828...39b Splittet fra følgende tråd: Edie, mod. Endret 7. august 2017 av Edie 7
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #2 Skrevet 6. august 2017 En 17 åring går ikke på høgskole men på vgs? Anonymkode: 8ee94...438 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #3 Skrevet 6. august 2017 Ehm, 17 år og høyskole? Man må ha fullført videregående med generell studiekompetanse (3 år videregående) for å kunne søke høyskole. Anonymkode: 6515b...1a3 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #4 Skrevet 6. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ehm, 17 år og høyskole? Man må ha fullført videregående med generell studiekompetanse (3 år videregående) for å kunne søke høyskole. Anonymkode: 6515b...1a3 Du vet jo ingenting om datteren startet et år før tiden på vgs, har tatt ekstra fag privatist osv osv. Det kan også være en simpel skrivefeil. Anonymkode: 9637b...72f 5
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #5 Skrevet 6. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du vet jo ingenting om datteren startet et år før tiden på vgs, har tatt ekstra fag privatist osv osv. Det kan også være en simpel skrivefeil. Anonymkode: 9637b...72f Ingen 17 åringer begynner på høyskole. I tillegg er det svært uvanlig at noen starter et år før på vgs, på barneskolen kan man hoppe over klasser, men det er fortsatt svært uvanlig på vgs. Ekstra fag hos privatist gjør ikke at man kommer inn tidligere på hverken vgs eller høyskole. Man må ha fullført 3 år på vgs som gir generell eller spesiell studiekompetanse, for så å kunne søke høyskole, folkehøyskole, universitet osv. Hilsen jente 17 år. Anonymkode: 6515b...1a3 2
Bakepulver Skrevet 6. august 2017 #6 Skrevet 6. august 2017 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det så vanskelig å forstå at enkelte begynner på høgskolen når de er 17? Enkelte begynner skolen før tida, enkelte er født sent på året. Anonymkode: f1c42...b5f Det er ingen som begynner på høyskolen i en alder av 17 år. Barn begynner på skolen når de er 6 år og har 13 års skolegang foran seg før de kan gå videre på høyskole eller universitet. 1
Bakepulver Skrevet 6. august 2017 #7 Skrevet 6. august 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vet jo ingenting om datteren startet et år før tiden på vgs, har tatt ekstra fag privatist osv osv. Det kan også være en simpel skrivefeil. Anonymkode: 9637b...72f Nei, ingen 17 åringer begynner på høyskolen uansett hvor mye du kverulerer! Hilsen ansatt på videregående skole. 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #8 Skrevet 6. august 2017 1 minutt siden, Bakepulver skrev: Nei, ingen 17 åringer begynner på høyskolen uansett hvor mye du kverulerer! Hilsen ansatt på videregående skole. I andre land gjør de det. Står ingen ting om at dette skjer i Norge. Anonymkode: 2dbaa...95f 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #9 Skrevet 6. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: I andre land gjør de det. Står ingen ting om at dette skjer i Norge. Anonymkode: 2dbaa...95f Men vi lever i Norge, ikke andre land Anonymkode: 6515b...1a3 2
Bakepulver Skrevet 6. august 2017 #10 Skrevet 6. august 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: I andre land gjør de det. Står ingen ting om at dette skjer i Norge. Anonymkode: 2dbaa...95f Vi er i Norge, kjære deg...
gobbledigook Skrevet 6. august 2017 #11 Skrevet 6. august 2017 8 minutter siden, Bakepulver skrev: Nei, ingen 17 åringer begynner på høyskolen uansett hvor mye du kverulerer! Hilsen ansatt på videregående skole. Tja, en i kullet mitt på universitetet i fjor var 17 da hun begynte. Fylte 18 litt utpå høsten. Hun var norsk, men hadde tatt VGS i utlandet og var ferdig et år før tiden. Sier ikke at det har skjedd her, men det er fullt mulig 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #12 Skrevet 6. august 2017 8 minutter siden, Bakepulver skrev: Nei, ingen 17 åringer begynner på høyskolen uansett hvor mye du kverulerer! Hilsen ansatt på videregående skole. Så fordi du er ansatt på videregående så slenger du ut en påstand og forventer at vi skal sluke den rått? Er det sånn du holder på som lærer og? Vis oss loven som sier at ingen kan begynne på høgskole når de er 17! Anonymkode: f1c42...b5f 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #13 Skrevet 6. august 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men vi lever i Norge, ikke andre land Anonymkode: 6515b...1a3 Kanskje TS og datteren lever i et annet land der man begynner på høyskole når man er 17. Var det liten nok teskje? Anonymkode: 2dbaa...95f
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #14 Skrevet 6. august 2017 1 minutt siden, Bakepulver skrev: Vi er i Norge, kjære deg... KANSKJE ER IKKE TS I NORGE!!! Anonymkode: 2dbaa...95f 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #15 Skrevet 6. august 2017 8 minutter siden, Bakepulver skrev: Nei, ingen 17 åringer begynner på høyskolen uansett hvor mye du kverulerer! Hilsen ansatt på videregående skole. Jeg gikk i parallell klasse med en som startet i kullet over på barneskolen. Det varte ut hele videregående og hun gikk videre til høyere utdanning umiddelbart. Det er ingen aldergrense for å starte høyskole, men det stilles krav til generell studiekompetanse. Men det er ikke det mest normale. Anonymkode: 9637b...72f 8
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #16 Skrevet 6. august 2017 Det kan være snakk om folkehøyskole å. Anonymkode: a7adb...388
Bakepulver Skrevet 6. august 2017 #17 Skrevet 6. august 2017 Akkurat nå, gobbledigook skrev: Tja, en i kullet mitt på universitetet i fjor var 17 da hun begynte. Fylte 18 litt utpå høsten. Hun var norsk, men hadde tatt VGS i utlandet og var ferdig et år før tiden. Sier ikke at det har skjedd her, men det er fullt mulig Da ts tydeligvis vet så lite om datteren sitt liv kan det godt hende at datteren har gått på skole i utlandet... 😂 3
gobbledigook Skrevet 6. august 2017 #18 Skrevet 6. august 2017 Akkurat nå, Bakepulver skrev: Da ts tydeligvis vet så lite om datteren sitt liv kan det godt hende at datteren har gått på skole i utlandet... 😂 Ikke sant! 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #19 Skrevet 6. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det kan være snakk om folkehøyskole å. Anonymkode: a7adb...388 Det kan være folkehøyskole, ts kan ha skrevet feil alder osv. Hvorfor kan folk heller ikke bruke tiden sin på å svare på problemstillingen. Anonymkode: 9637b...72f
Bakepulver Skrevet 6. august 2017 #20 Skrevet 6. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje TS og datteren lever i et annet land der man begynner på høyskole når man er 17. Var det liten nok teskje? Anonymkode: 2dbaa...95f Ts har ikke sagt noe om at de bor i utlandet, kjære kverulant! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå