AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #1 Skrevet 7. august 2017 Hei, jeg er en fulltidsstudent og jobber 10% ved siden av i en butikk. Jobben jeg har nå er noe relatert til utdannelsen min, men jeg trives ikke lengere. Det er gjort mange endringer i bedriften og arbeidsmiljøet har det siste året blitt ganske bittert. Nå har det nådd det punktet hvor jeg gruer meg til å gå på jobb. Jeg har egentlig lyst å se etter andre jobber, men så kommer "problemet"; Jeg kan ikke få noe som er helt relevant til studiene mine uten å fullføre utdannelsen, og å ta en jobb som avviker helt vil vel ikke se så bra ut på CVen. Si for eksempel at jeg nå jobber for Sport-1. En sportskjede alle kjenner til, og at jeg hypotetisk sett bor/studerer i en liten bygd, hvor dette er den eneste sportsbutikken. Si at jeg utdanner meg til å jobbe som sportsjournalist, og den jobben krever av en eller annen grunn en Bachelor grad eller høyere. Da vil det være dumt å slutte for å jobbe på Cubus og enda dummere å bare slutte. Jeg kan eventuelt søke en assistentjobb på den lokale sportsradiokanalen i dette hypotetiske eksemplet, men de utlyser sjeldent jobber, og krever som regel noen form for bakgrunn når de gjør det, noe jeg ikke har. Nå er dette et rent eksempel. "Kjenner" folk som jobber på Sport-1 og de trives kjempegodt. Hva bør jeg gjøre? Skal jeg holde ut i 2-3 år til eller bør jeg finne noe hvor jeg kan trives litt i alle fall? Tar denne som anonym, i tilfelle det kommer frem hva jeg studerer og hvor jeg jobber. Anonymkode: 027e7...d0e
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #2 Skrevet 7. august 2017 Det aller viktigste for CVen din er at du har en jobb og dermed har referanser som sier at du jobber godt og kan stoles på. Manglende relevans kan du veie opp med på fritida og jobbe bevisst med nettverk. Anonymkode: 3fc8a...fd1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #3 Skrevet 8. august 2017 TS: Jeg er fortsatt på god fot med sjefen, og hun er den eneste som ikke snakker stygt om de andre. Tror ikke hun kommer til å gi noen dårlige referanser. Har bare jobbet der i fire år. Blir ikke det litt som om jeg er veldig urolig? Har jobbet innen design tidligere hos noen som gikk konkurs. Er også litt bekymret over det med 10%. Det er jo greit i studietiden å ikke jobbe så mye mer enn det. Men så var de disse endringene igjen. Vi har sluttet å selge varer som var veldig populære. Hvis vi fortsetter på sportsanalogien, la oss si dette er alt fra Adidas og at vi i stedet selger dårligere etterligninger fra et helt ukjent merke for noen av produktene. Noen av de mere populære varene forsvinner helt. Vi har allerede hatt noen kunder som har blitt ganske sure for dette. Hva hvis bedriften blir skikkelig upopulær i løpet av de neste årene? Enda en grunn til å forlate skipet nå. Jau, jeg sitter faktisk og vrir hodet slik hele dagen. Frem og tilbake. Det føles som at jeg uansett tar feil valg her. Anonymkode: 027e7...d0e
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #4 Skrevet 8. august 2017 Du jobber bare 10%? Jeg tror jeg ville bitt tennene sammen til fullført studie hvis det er relevant for utdannelsen. Spesielt hvis det er en stor fordel ved endt studie og det vil være mange om benet når dere skal ut i jobb. Anonymkode: 23588...925
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #5 Skrevet 8. august 2017 Jeg hadde søkt ny jobb. Trivsel er alfa og omega. Det viktigste er at du er i jobb. Fire år i samme jobb er lenge i din situasjon. Og angående hvilke varer og jobbes popularitet, så har dette ingen ting å si på din CV. Du kan ikke noe for lederens valg av produkter. Anonymkode: 2cced...007
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå