Gå til innhold

Hvordan få en populær Instagramkonto?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dere noen tips?

norsk natur og friluftsliv er min store lidenskap. Men hvordan skille seg ut i mengden? Må jeg tenke nytt? I så fall hvordan? 

Anonymkode: ba301...047

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere noen tips?

norsk natur og friluftsliv er min store lidenskap. Men hvordan skille seg ut i mengden? Må jeg tenke nytt? I så fall hvordan? 

Ta gode bilder. Landskap er veldig populært, også fristende matlagingsbilder.
Om du er veldig pen eller har fin kropp og er av selfietypen er jo dette poppis også.
Hemmeligheten er å ha åpen profil - og være flink å hashtagge mest mulig. 
Når noen klikker på hashtaggen så vil ditt bilde også komme opp.

F.eks #flowers - da kommer alle som har hashtagget flowers opp - deriblant deg. Så får man likerklikk fra utlandet osv.

Men du bør ha mange hashtags på det temaet.

En annen hemmelighet er å være aktiv selv. At du følger flest mulige - så er det ofte de vil følge tilbake.
OM du kommer med hyggelige kommentarer, så kanskje kommenterer de tilbake, liker de bildene på din profil, så vil de kanskje følge deg.

Et annet tips - om du skal være kommersiell - er at du starter en konkurranse - der man må like bildet og følge deg - samt tagge f.eks. tre venner - da vil disse tre få beskjed - kanskje de og vil delta - og følger derfor deg de og, så hashtagger de sine venner osv - slik fortsetter det! Men du må ha en fristende premie da :) Har du sponsorer - husk å skrive hvilke innlegg som er sponset.

Anonymkode: 2d63b...dc0

AnonymBruker
Skrevet

Legg ut ofte, helst hver dag, hashtag smart, legg dem i en kommentar under bildet i stedet for i beskrivelsen. Hashtag noen sider hvor du har mulighet til å få feature, men ikke forvent å få mange følgere automatisk av å få en feature. 
Det bør være en rød tråd i feeden din - enten et type filter, eller at det er sterke farger, blåtoner, fjell, noe grønt -- at ikke bildene krasjer veldig med hverandre. Folk følger deg ikke basert på ett bilde, men på feeden din! :) Vær likevel ikke overkritisk. Det er viktig med kvantitet også. Hvis du vil se hvordan bildene kommer til å ta seg ut ved siden av hverandre, last ned UNUM. Her kan du legge ut en hypotetisk feed før du eventuelt poster, og tracke hvilke bilder som genererer flest likes osv. :) 

Anonymkode: 721b5...f2f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

..Ha også en god beskrivelse og et profilbilde som ser proft ut :) 

Anonymkode: 721b5...f2f

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips! Tar til meg alt:)

Har dere forslag til hva den røde tråden kan være? Utenom farger og filter? Det vil være fjell/landskap på alle bilder, samt omtrent samme fargetoner. Men synes kanskje det mangler noe mer som fanger folks interesse:) 

Har skjønt at kropp og selfies selger, men det er ikke helt min greie:) 

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere noen tips?

Ikke for mange hashtag! Mange hashtag mister min leselyst hos instagram personen. Bruk få, men GODE hashtag, som passer til bildet. Ta gode bilder, og gjerne selfier mens du er ute i naturen. Flott natur i bakgrunnen av en selfie, er veldig interessant og spennende for hele verden :) Matbilder, og naturbilder generelt. Kanskje noen flotte bilder av dyrelivet der du er på tur osv? 

Vær interessert i kommentarfeltet på instagram. Svar folk når de komplimenterer og/eller spør om noe. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke hashtag kan ts bruke? Som fenger/fanger flest muliges interesse. 
TS bør vel ha både på engelsk og norsk - om hun/han vil ha internasjonale følgere?

Jeg har merket at bilder jeg har hashtagget med Norway blir veldig populære i utlandet f.eks. 
Men jeg er elendig på å finne på hasthtags, så jeg har bare noen få. F.eks. Nature, beautiful, Norway, f.eks. navnet på stedet bildet er tatt (Gudbrandsdalen, Oslo ....), flowers.

Er det noen side der man kan få tips om populære hashtags? Jeg lurer litt selv, siden jeg føler jeg ikke helt har taket på hashtags. Ser enkelte kjendiser bruker masse hashtags, så kommer jeg med mine 3-4 hehe :) Men jeg får en del likerklikk på bilder som er bra da. Selv har jeg ikke en rød tråd - jeg har lukket profilen min nå, da jeg kun bruker den til min hverdag - litt natur, litt mat, litt fra ting vi har gjort osv. Er mest facebookvenner som følger meg nå :)

AnonymBruker
Skrevet

Men - nå har jeg som sagt lukket profilen min, og da forsvinner jo vitsen med hashtags... men tenkte mest på trådstarter da. Om noen har tips til bra hashtags :)

Skrevet
På ‎07‎.‎08‎.‎2017 den 10.03, AnonymBruker skrev:

hashtag smart, legg dem i en kommentar under bildet i stedet for i beskrivelsen.

Hvorfor i en kommentar i stedet for i beskrivelsen?

Anonymkode: 41c7c...9ca

• Liker 1
Skrevet

IKKE følg den narsissistiske trenden med masse selfier ihvertfall!!!

• Liker 1
Skrevet

#tagsforlikes :alice:

Anonymkode: 5bd54...f6a

Skrevet

Kleine hashtags syns jeg er litt teit. Ta profesjonelle bilder, redigerer dem litt, legg til sted, kommenter og lik andres bilder for å gjøre deg mer synlig. 

Anonymkode: 6a562...00b

Skrevet

Skjønner virkelig ikke dette behovet folk har for å være populær på insta/fb etc. 

Anonymkode: a1d86...240

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...