Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere!

Jeg var i et bryllup i helgen hvor jeg var forlover.

Bruden spurte meg på forhånd om jeg ville bli med henne til frisøren før kirken slik at hun henne fikse håret sitt. Jeg var usikker på om hun mente om vi begge skulle fikse, eller bare henne, så jeg tok med litt utstyr til å fikse mitt eget, sånn i tilfelle.

Da bruden var ferdig spurte frisøren hvordan jeg ville ha håret mitt, og jeg skjønte at det var meningen jeg også skulle få fikset håret. Jeg fant frem et bilde av min søster på hennes bryllupsdag og sa at noe sånt hadde vært fint, en enkel rotflette i luggen og krøllet hår, med en blomst i, som jeg hadde tatt med selv.

Da frisøren tok i håret mitt gispet hun, for jeg hadde jo rettet håret, det måtte man ikke gjøre, for da kom krøllene til å falle ut med EN gang og bli stygge. Noe hun ALLTID sa i fra om på forhånd, bare ikke denne gangen da... Jeg lurte på om vi kunne vaske og føne det raskt da, men det hadde vi visst ikke tid til. Frisøren brukte rundt 25 minutter på håret mitt, det var ikke likt bildet mitt og krøllene begynte allerede å falle ut, men dette var jo ikke min dag, så det fikk gå bra. 

Da jeg skiftet hørte jeg uti salongen at frisøren tok betaling fra bruden, og tenkte ikke noe mer på det, tenkte at min lille frisyre var inkludert i det - før i dag.

Da tikket det inn en mld fra bruden, med et skjermbilde av melding fra frisøren om at jeg hadde glemt å betale og at jeg måtte vippse 800kr for frisyren. Greit nok at jeg måtte betale, men 800kr for noe jeg kunne ordnet helt fint selv syntes jeg var veldig mye.

Hva tenker dere om dette? Skal forlover betale for sin egen frisyre? Skal jeg si i fra om at jeg syntes det er mye å betale? 

Skal også nevnes at jeg allerede har brukt MYE penger og arbeidskraft på brudeparet denne helgen og at jeg ikke har fått noe som takk for hjelpen

Anonymkode: 0be67...efd

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Ja, du skal betale.

Det er forskjell på et tilbud om å få ordnet håret - noe du fikk - og et krav fra bruden om at du skal styles. Men jeg synes kanskje dette var noe uklart formulert av bruden.

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Blondie65 skrev:

Ja, du skal betale.

Det er forskjell på et tilbud om å få ordnet håret - noe du fikk - og et krav fra bruden om at du skal styles. Men jeg synes kanskje dette var noe uklart formulert av bruden.

Okei. Det har seg sånn at jeg i forbindelse med bryllupet allerede har brukt flere tusen på utdrikningslag, kjøpt inn allt hun har spurt meg om av pynt, fyrverkeri, lys og blomster - uten at jeg har bedt om å få noe igjen. Bryllupet har dermed blitt en stor utgift for meg og jeg har nå ikke penger nok på konto til å betale frisøren.

Jeg får lønn den 17. - skal jeg si ifra om dette da? Eller bare vente med å betale til da? Kanskje frisøren da tror jeg har glemt det?

Gjest Blondie65
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Okei. Det har seg sånn at jeg i forbindelse med bryllupet allerede har brukt flere tusen på utdrikningslag, kjøpt inn allt hun har spurt meg om av pynt, fyrverkeri, lys og blomster - uten at jeg har bedt om å få noe igjen. Bryllupet har dermed blitt en stor utgift for meg og jeg har nå ikke penger nok på konto til å betale frisøren.

Jeg får lønn den 17. - skal jeg si ifra om dette da? Eller bare vente med å betale til da? Kanskje frisøren da tror jeg har glemt det?

Si fra om dette.

Og så mener jeg at du og bruden må kommunisere bedre.

F.eks da jeg giftet meg spurte jeg forloveren min om hun skulle ordne håret hos frisør - noe som ikke var et krav fra meg - og at jeg i så fall kunne bestille time for henne i samme salong som jeg skulle være. Hun betalte selvsagt selv. 

Jeg forstår rett og slett ikke hvorfor bruden tror at du skal ha så store utlegg - kanskje du skal nevne det, at du motregner dette mot noe av pynten du har kjøpt?

AnonymBruker
Skrevet

Du betaler for frisøren. Men at du har betalt for pynteting osv syns jeg var drøyt. 

Anonymkode: d4d21...51d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Blondie65 skrev:

Si fra om dette.

Og så mener jeg at du og bruden må kommunisere bedre.

F.eks da jeg giftet meg spurte jeg forloveren min om hun skulle ordne håret hos frisør - noe som ikke var et krav fra meg - og at jeg i så fall kunne bestille time for henne i samme salong som jeg skulle være. Hun betalte selvsagt selv. 

Jeg forstår rett og slett ikke hvorfor bruden tror at du skal ha så store utlegg - kanskje du skal nevne det, at du motregner dette mot noe av pynten du har kjøpt?

Er du gift?

Anonymkode: ba28b...34b

Skrevet

Hvorfor har du ikke bedt om å få igjen noe for pynten?

Jeg synes du skal betale frisøren selv, men du skal også be om penger tilbake for pynt, med mindre dere har en avtale om at du skulle betale noe av det.

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da tikket det inn en mld fra bruden, med et skjermbilde av melding fra frisøren om at jeg hadde glemt å betale og at jeg måtte vippse 800kr for frisyren. Greit nok at jeg måtte betale, men 800kr for noe jeg kunne ordnet helt fint selv syntes jeg var veldig mye.

Hva tenker dere om dette? Skal forlover betale for sin egen frisyre? Skal jeg si i fra om at jeg syntes det er mye å betale? 

Skal også nevnes at jeg allerede har brukt MYE penger og arbeidskraft på brudeparet denne helgen og at jeg ikke har fått noe som takk for hjelpen

Selvsagt skal du betale for din egen frisørtime. At bruden kunne ha spurt deg på forhånd, er noe annet.

At du ikke får takk, får du tilskrive bridezilla og håper du får det i etterkant.

AnonymBruker
Skrevet

Er man usikker i forkant så spør man. Man antar ikke at andre betaler for en. Det er heller ikke ok å tro man kan ordne seg selv i frisørsalongen. 

Anonymkode: e8877...566

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Send henne kvitteringer for pynten du har kjøpt inn, å be henne betale mellomlegget. 

Anonymkode: f61f1...f00

• Liker 6
Gjest Blondie65
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du gift?

Anonymkode: ba28b...34b

Jeg har vært gift.

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Send henne kvitteringer for pynten du har kjøpt inn, å be henne betale mellomlegget. 

Anonymkode: f61f1...f00

Støtter denne. Du skal ikke betale for pynt, blomster og den slags, det er en del av utgiftene brudeparet har ved arrangering av bryllupet. Hun har kanskje glemt, eller ikke tenkt over, hvor mye penger du har brukt på dette.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...