Gå til innhold

Mannen min lyver veldig ofte - sier aldri unnskyld

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min lyver veldig ofte, om små og store ting. Det er selvfølgelig ikke greit. Jeg blir veldig såret når jeg tar han i løgn. Han prøver seg alltid først på å nekte for å ha løyet selv om jeg står der med bevis. Når han etterhvert gir seg så blir han alltid sur og mutt for å ha blitt avslørt. Han sier heller aldri unnskyld. Han bare venter til det går over. Jeg er så lei. 

Anonymkode: 1cf0d...ea7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du må nesten gi noen eksempler på hva han lyver om.

Endret av Perle
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, Perle skrev:

Du må nesten gi noen eksempler på hva han lyver om.

Det er veldig mye forskjellig.

Det kan være alt fra økonomi til om barna har pusset tenner. 

AnonymBruker
Skrevet

Det hørest slitsomt ut..

Anonymkode: 85cc9...6c2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Virker som det har blitt en vane for han. 

Anonymkode: 3f36d...6c2

• Liker 1
Skrevet

Huff, stakkars deg. Jeg skjønner ikke at du klarer å leve med en slik person. 

Hadde bitt huet av ham i rein frustrasjon.

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig mye forskjellig.

Det kan være alt fra økonomi til om barna har pusset tenner. 

Så han lyver om svært alvorlige ting og han lærer barna å lyve! 

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, kvinneguide skrev:

Så han lyver om svært alvorlige ting og han lærer barna å lyve! 

Og tragisk nok så er det slik at hun lærer dem at det er ok hvis hun ikke reagerer skikkelig og gir konsekvenser på det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt dette problemet i noen grad. Vil kalle det nødløgner for å ikke tape ansikt eller for at ikke jeg skulle bli sur. Forskjellen er at typen min har sluttet med det, etter at jeg mange nok ganger hadde bevis - feks ved at jeg tvang ham til å logge seg på nettbanken og gå gjennom transaksjoner. Det ble skikkelig huskestue noen ganger, jeg MÅ kunne stole på partner (hører med at det er jeg som styrer økonomien, er hovedforsørger, hovedlåntaker). Noen ganger har han skrønt om ting han har gjort som han ikke har fikset, men så skynder han seg å gjøres et bak ryggen min - akkurat det kan jeg leve med, alle kan glemme el gjøre en glipp. Men han vet at et par løgner til om økonomi vil være enden på visen for oss. Der er jeg kompromissløs.

Anonymkode: f1c6b...665

• Liker 1
Gjest NotNaomi
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min lyver veldig ofte, om små og store ting. Det er selvfølgelig ikke greit. Jeg blir veldig såret når jeg tar han i løgn. Han prøver seg alltid først på å nekte for å ha løyet selv om jeg står der med bevis. Når han etterhvert gir seg så blir han alltid sur og mutt for å ha blitt avslørt. Han sier heller aldri unnskyld. Han bare venter til det går over. Jeg er så lei. 

Husker jeg leste om en som var sammen med en veldig dominerende dame som også tildels drev psykisk mishandling. Han begynte å lyve for å unngå bråk.

Det også at dette er en gjentagende problem her inne. At menn juger om "stort og smått"altså.

Skrevet
2 minutter siden, NotNaomi skrev:

Husker jeg leste om en som var sammen med en veldig dominerende dame som også tildels drev psykisk mishandling. Han begynte å lyve for å unngå bråk.

Det også at dette er en gjentagende problem her inne. At menn juger om "stort og smått"altså.

Og konklusjonen er? Hvis en stakkars mann lyver så er det fordi kona er for dominerende?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En lystløgner vil alltid fortsette med løgn selv om han har blitt tatt. 

Anonymkode: 9ab41...0cb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men er dette noe han plutselig har begynt med eller har han alltid vært slik?

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er dette noe han plutselig har begynt med eller har han alltid vært slik?

Jeg vet ikke, men tok han i første løgn ett år inn i forholdet.  Vet ikke hva han eventuelt har holdt skjult før det. Vi bodde ikke sammen. 

• Liker 1
Gjest NotNaomi
Skrevet
30 minutter siden, kvinneguide skrev:

Og konklusjonen er? Hvis en stakkars mann lyver så er det fordi kona er for dominerende?

Det kan være feighet. Men jeg kan skjønne at noen juger for å unngå et helvete for en bagatell. Er så typisk at mange sier at de forventer 100% ærlighet. Det er bare tull. De færreste takler det. 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke, men tok han i første løgn ett år inn i forholdet.  Vet ikke hva han eventuelt har holdt skjult før det. Vi bodde ikke sammen. 

Har du satt noen betingelser? Om at du ikke kan leve med en som lyver - om alt eller om A eller B? (Noen ting er mer tilgivelig enn andre). Tror jeg hadde blitt for nervøs el stresset til at jeg kunne holdt ut i lengden. 

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du satt noen betingelser? Om at du ikke kan leve med en som lyver - om alt eller om A eller B? (Noen ting er mer tilgivelig enn andre). Tror jeg hadde blitt for nervøs el stresset til at jeg kunne holdt ut i lengden. 

Har ikke noe tillitt igjen, så venter egentlig bare på en løgn som er for stor til å tilgis. 

Gjest gjestvest
Skrevet

Om en person lyver veldig ofte er ikke en beklagelse noenting verd. 

AnonymBruker
Skrevet
På 6.8.2017 den 23.13, AnonymBruker skrev:

Dette opplevde jeg også, løgn om stort og smått og ALDRI "unnskyld"/ "beklager" / "jeg tok feil, tom ovenfor barna mine krevde han at de (små) skulle si unnskyld før han gjorde det, når det var åpnenbart han gikk over streken - det er alltid den voksne som har ansvaret mener jeg (og fagfolk). Jeg hadde også "bevis", det ble helt sykt å forholde seg en som ikke eide skam og løy uten frykt for avsløring. Det gikk opp et lys for meg da jeg leste om gaslighting. Jeg ba han flytte ut og har aldri angret et sekund. Det er mitt råd til deg, gå fra han. Når noen lyver så mye, og det til en de skal være glad i, så er det dypt forankret i personligheten og patologisk. 

Anonymkode: 716e3...b57

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...