Gå til innhold

Alltid fuktig nedentil

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alltid fuktig nedentil. Og ikke på den gode måten. Det er ikke så mye utflod, men blandet med litt svette så føles det mer. Det er akkurat som det ikke vil absorberes av bomulltrusene, og jeg blir derfor alltid våt. Er redd for å få soppinfeksjoner pga dette.

Noen andre som har erfaringer?

Anonymkode: 908a3...dbf

AnonymBruker
Skrevet

Har dager hvor jeg sliter med en del svette. Å da må jeg rett og slett bare skifte undertøy. Anbefaler deg å bytte en gang i løpet av dagen hvis du får våt truse, faren for sopp er stor hvis du går med fuktig undertøy. 

Anonymkode: 08488...7da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal ta med ekstra skift fremover!

Kan man ha BV uten å ha særlig lukt? Det lukter salmiakk, spesielt på slutten av dagen.

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal ta med ekstra skift fremover!

Kan man ha BV uten å ha særlig lukt? Det lukter salmiakk, spesielt på slutten av dagen.

Svette vil over tid lukte. Man smører seg jo ikke med deo i underlivet så når det er så tett som nede i underlivet så vil det lukte etter en stund. Hadde du hatt BV så ville ikke lukten kommet bare nå og da :) så lenge du ikke får store forandringer i utflod, får svie/kløe eller kjenner stram lukt som kan minne om fisk så trenger du ikke å bekymre deg så mye. Men hvis du er redd for å ha ubehandlet BV så skader det aldri å ta en liten legetime. Men at man blir svett mellom bena når man feks går mye, er varm eller har tett bukse så underlivet ikke får puste (stramme jeans er drepen!) får man ikke gjort så mye med :) 

AnonymBruker
Skrevet

Tror nok man kan bli ekstra fuktig hvis man også barberer seg der nede. Når jeg har gjort det er jeg nesten hele tiden fuktig. Når jeg lar det gro skjer ikke dette. 

Anonymkode: 15ab8...c1b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er alltid fuktig nedentil. Og ikke på den gode måten. Det er ikke så mye utflod, men blandet med litt svette så føles det mer. Det er akkurat som det ikke vil absorberes av bomulltrusene, og jeg blir derfor alltid våt. Er redd for å få soppinfeksjoner pga dette.

Noen andre som har erfaringer?

Hva med å bruke truseinnlegg som du bytter noen ganger til dagen? Det gjør jeg... Jeg svetter ikke så mye der nede, men har litt utflod og synes det er ekkelt å gå med det i trusa hele dagen.

Anonymkode: 94545...e3a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker ALLTID truseinnlegg. Synes det er direkte ekkelt å gå uten, da blir jo trusen, eller stoffet i trusen, fuktig etter kort tid. Svette og utflod rett i trusa er ekkelt, føler det trekker igjennom og ut i buksene. Nei, jeg må ha truseinnlegg på alltid, som kan absorbere dette. Truseinnlegget kan man skifte flere ganger i løpet av dagen om nødvendig.

Anonymkode: 76dbe...133

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mange sliter med at de får mer utflod av å bruke truseinnlegg hele tiden. Ikke er det sunt foe underlivet heller da det gjerne blir veldig tett. Jeg sleit med det for et par år tilbake. Begynte med å ikke bruke truseinnlegg hjemme. Nå bruker jeg det aldri å har nesten blitt helt kvitt problemet med mye utflod

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men vil ikke truseinlegg gjøre det verre?

Jeg har prøvd med og uten barbering, syns ikke det er så stor forskjell. Gikk ubarbert ca et halvt år for å teste. Tror det bare er vekta som ødelegger 😋

Tenkte jeg skulle prøve med pH piller som man får på apoteket. Har sjekket for BV tidligere og fikk negativ, men da sa legen jeg kunne prøve stikkpiller hvis det forsatt var plagsomt. 

Det er ikke så mye utflod, men mye svette og dessverre litt urin tror jeg. Får prøve ut truseinlegg igjen. 

Takk for svar alle sammen!

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Har en del utflod og kvier meg for å sjekke det hos lege. Kan gynekolog sjekke ut det?

Anonymkode: 8002e...fcb

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en del utflod og kvier meg for å sjekke det hos lege. Kan gynekolog sjekke ut det?

Anonymkode: 8002e...fcb

Ja det vil jeg tro 😊

Ts

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok man kan bli ekstra fuktig hvis man også barberer seg der nede. Når jeg har gjort det er jeg nesten hele tiden fuktig. Når jeg lar det gro skjer ikke dette. 

Anonymkode: 15ab8...c1b

Det sier seg selv. Slutter TS å barbere seg er problemet løst. 

Anonymkode: 6de06...bc1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det sier seg selv. Slutter TS å barbere seg er problemet løst. 

Det var en utrolig bastant påstand. Det fungerer sikkert utmerket for noen. Som jeg skrev tidligere så har jeg testet dette også over lengre tid. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker ALLTID truseinnlegg. Synes det er direkte ekkelt å gå uten, da blir jo trusen, eller stoffet i trusen, fuktig etter kort tid. Svette og utflod rett i trusa er ekkelt, føler det trekker igjennom og ut i buksene. Nei, jeg må ha truseinnlegg på alltid, som kan absorbere dette. Truseinnlegget kan man skifte flere ganger i løpet av dagen om nødvendig.

Anonymkode: 76dbe...133

Samme her, bruker alltid truseinnlegg. Ellers blir jo trusene våte og jeg må bytte truser iallefall to ganger dagen 

Anonymkode: f138d...815

Skrevet (endret)
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Svette vil over tid lukte. Man smører seg jo ikke med deo i underlivet så når det er så tett som nede i underlivet så vil det lukte etter en stund. Hadde du hatt BV så ville ikke lukten kommet bare nå og da :) så lenge du ikke får store forandringer i utflod, får svie/kløe eller kjenner stram lukt som kan minne om fisk så trenger du ikke å bekymre deg så mye. Men hvis du er redd for å ha ubehandlet BV så skader det aldri å ta en liten legetime. Men at man blir svett mellom bena når man feks går mye, er varm eller har tett bukse så underlivet ikke får puste (stramme jeans er drepen!) får man ikke gjort så mye med :) 

Hva er BV?

Endret av gladjenta93
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var en utrolig bastant påstand. Det fungerer sikkert utmerket for noen. Som jeg skrev tidligere så har jeg testet dette også over lengre tid. 

Ts

Hva er lengre tid?

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her, bruker alltid truseinnlegg. Ellers blir jo trusene våte og jeg må bytte truser iallefall to ganger dagen 

Anonymkode: f138d...815

Men det er jo dette som er hele poenget med trusen: å ta unna eventuelt griseri før det når buksen. Sånn rent fysisk helsemessig så er det å få mest mulig "trekk på privaten" det som vil føre til absolutt minst problemer. Så om dere sliter med utflod og svette og klamhet er å gå uten truse i alle fall hjemme det sunne valget og truseinnlegg valget som vil føre til at problemet stagnerer der det er eller forverres.

ts: nå tar du jo frem et nytt moment. Urinlekkasje er et problem helt uavhengig av utflod eller svette, og det er et problem man skal ta opp med lege og forvente fornuftig svar på. 

Anonymkode: 43c97...a51

AnonymBruker
Skrevet

Slik har jeg det også. Jeg og legen venter i spenning på når vi kan behandle for bakteriell vaginose. Hadde urinlekkasje før(som skaper lukt og fuktighet), men det er borte nå.

Anonymkode: 58a8d...47b

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, gladjenta93 skrev:

Hva er BV?

Bakteriell vaginose 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...