Gå til innhold

Føler meg som en slave for mannen min og hans sønn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De er hardt arbeidende i selvdreven(mannens) bedrift begge to.. gutten bor hjemme etter ett år borte på skole og er nå lærling i bedriften.. 

jeg kom inn i forholdet uten noen særlig god økonomi.. giftet oss, ble gravid og vi fikk barn sammen som nå er 6 år.  I tillegg så har han ei jente på 14 som er her annenhver uke.. 

Han betaler alt for hus, bil osv.. jeg jobber ikke fullt og bruker det jeg tjener på mat, og klær/utstyr til jentungen vår.. da går jeg sånn ca. I 0 hver måned.. 

I tillegg til 60% jobb i bedriften hans gjør jeg alt av husarbeid, matlaging, handling, hagearbeid(stor hage), og tar meg av 6 åringen 99% av tiden... har gjort dette siden hun ble født.. jeg har syntes dette er greit siden han jobber og tar seg av hus og bil Osv..

barna har alltid måtte hjelpe til, og det har de gjort/gjør de fortsatt... utenom sønnen.. han jobber jo mye, men jeg mener at det er ingen unnskyldning til at han skal slippe unna.. far jobber jo og sørger for at vi har det vi har.. mens sønnen tjener penger til egen lomme.. dessuten så syns jeg at det blir feil at jeg skal vaske og styre for begge to.. hva skjer når datteren blir større og jobber da? Skal jeg være slaven hennes også?? 

Men det som er, er at om jeg ber gutten om noe (klippe plen for eksempel) så gjør han det ikke.. og far forsvarer det alltid! 

Eksempel: gutten har vert hjemme alene i helgen, og når vi kom hjem sa jeg ordrett: det var iallefall ryddig og pent denne gangen, men det hadde nok ikke skadet om han tørket av benken og kokeplatene etter seg da. Med en munter tone

mannen går i forsvar med en gang og kjefter på meg for å være pirkete.. (og da kommenterte jeg ikke plenen som ikke var klipt, som jeg ba mannen si til gutten at han skulle gjøre før vi dro) 

og det er en annen sak.. far setter ingen krav! Han ber gutten aldri om noe... han får bare slaske rundt som han vil.. 

nå har jeg kommet så langt, etter uttalige forsøk på å si ifra, at jeg må be mannen om å 1/3: begynne å stille krav til gutten som skal bo gjemme 2/3: be han flytte ut 3/3: eller la meg flytte ut.. 

flere som føler seg som slaver?

Anonymkode: a33c6...bf2

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Åja, kjenner meg veldig igjen. Her hadde vi ingen felles barn, men jeg var slave for ham og hans sønn fra et tidligere forhold. 

Jeg gjorde det slutt, angrer på at jeg ventet så lenge.

Anonymkode: 5b03c...463

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke bare sønnen hans du jobber gratis for. Hovedproblemet er mannen din og deg selv.

Hvorfor jobbe så mye for så lite?

Hvorfor jobber du ikke fulltid slik at du kan bygge opp deg selv litt?

Du går et liv i vente som minstepensjonist i en sliten kommunal bolig.

Anonymkode: 35994...a57

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke bare sønnen hans du jobber gratis for. Hovedproblemet er mannen din og deg selv.

Hvorfor jobbe så mye for så lite?

Hvorfor jobber du ikke fulltid slik at du kan bygge opp deg selv litt?

Du går et liv i vente som minstepensjonist i en sliten kommunal bolig.

Tar jeg på meg en 100% jobb og i tillegg skal være slave hjemme så går jeg jo på veggen til slutt 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tar jeg på meg en 100% jobb og i tillegg skal være slave hjemme så går jeg jo på veggen til slutt 

Du velger selv å være askepott og slave i ditt eget liv.

Det er DU som velger dette....

• Liker 38
Skrevet (endret)
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men så legg ned det ubetalte slavearbeidet hjemme, da! 

De merker det vel, når hagen er blitt til en jungel ,"sokkeskuffen" er tom for rene strømper og underbukser, treningsbagen lukter høgg, og inneholdet i matboksen har begynt å gro grønn pels. 

Kjære deg. Si opp! I dag. #kvinnefella

Endret av Perle
  • Liker 46
AnonymBruker
Skrevet

Etter hva jeg forstår har du egentlig ikke nok penger til å bidra 50/50 til felleskassa. Da må du jo regne med å gjøre mer hjemme, når mannen din delvis forsørger deg. Du sier også at både mannen og stesønnen din er hardtarbeidende. Har du tenkt på at det kanskje tar veldig på for stesønnen din å være lærling i en bedrift? Slike ting kan være veldig harde i starten. Støtt han nå heller i starten ved å la han bare konsentrere seg om jobb en stund. Jeg synes også du var veldig pirkete da du kommenterte stekeplata. Det var ganske smålig når det ellers var rent og ryddig. 

Jeg synes du burde komme deg ut i 100% jobb og få fordelt oppgaver og økonomi mer likt da. Det er vel strengt tatt ikke mye arbeid for deg å ha en tenåring i hus, så det blir vel feil å si at du er slaven hans. Den plenen skulle vært klippet uavhengig av om han bodde der eller ikke, så det bør ikke være hans jobb.

Anonymkode: 6dc32...7f0

• Liker 10
Skrevet

Ikke bare velger du kvinnefella, du blir kjerringa som ber mannen om å be sønnen om å klippe plenen.. Hvorfor??

Herregud, jeg er glad jeg er selvstendig og har høyere krav til et liv enn å være underbetalt og ulykkelig.

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

De er hardt arbeidende i selvdreven(mannens) bedrift begge to.. gutten bor hjemme etter ett år borte på skole og er nå lærling i bedriften.. 

jeg kom inn i forholdet uten noen særlig god økonomi.. giftet oss, ble gravid og vi fikk barn sammen som nå er 6 år.  I tillegg så har han ei jente på 14 som er her annenhver uke.. 

Han betaler alt for hus, bil osv.. jeg jobber ikke fullt og bruker det jeg tjener på mat, og klær/utstyr til jentungen vår.. da går jeg sånn ca. I 0 hver måned.. 

I tillegg til 60% jobb i bedriften hans gjør jeg alt av husarbeid, matlaging, handling, hagearbeid(stor hage), og tar meg av 6 åringen 99% av tiden... har gjort dette siden hun ble født.. jeg har syntes dette er greit siden han jobber og tar seg av hus og bil Osv..

barna har alltid måtte hjelpe til, og det har de gjort/gjør de fortsatt... utenom sønnen.. han jobber jo mye, men jeg mener at det er ingen unnskyldning til at han skal slippe unna.. far jobber jo og sørger for at vi har det vi har.. mens sønnen tjener penger til egen lomme.. dessuten så syns jeg at det blir feil at jeg skal vaske og styre for begge to.. hva skjer når datteren blir større og jobber da? Skal jeg være slaven hennes også?? 

Men det som er, er at om jeg ber gutten om noe (klippe plen for eksempel) så gjør han det ikke.. og far forsvarer det alltid! 

Eksempel: gutten har vert hjemme alene i helgen, og når vi kom hjem sa jeg ordrett: det var iallefall ryddig og pent denne gangen, men det hadde nok ikke skadet om han tørket av benken og kokeplatene etter seg da. Med en munter tone

mannen går i forsvar med en gang og kjefter på meg for å være pirkete.. (og da kommenterte jeg ikke plenen som ikke var klipt, som jeg ba mannen si til gutten at han skulle gjøre før vi dro) 

og det er en annen sak.. far setter ingen krav! Han ber gutten aldri om noe... han får bare slaske rundt som han vil.. 

nå har jeg kommet så langt, etter uttalige forsøk på å si ifra, at jeg må be mannen om å 1/3: begynne å stille krav til gutten som skal bo gjemme 2/3: be han flytte ut 3/3: eller la meg flytte ut.. 

Hva betyr "da går jeg sånn 10"?

Anonymkode: 11e17...e24

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Rotemor skrev:

Ikke bare velger du kvinnefella, du blir kjerringa som ber mannen om å be sønnen om å klippe plenen.. Hvorfor??

Herregud, jeg er glad jeg er selvstendig og har høyere krav til et liv enn å være underbetalt og ulykkelig.

Fint at du fikk framhevet deg selv - hvordan skal det hjelpe TS at du er så flink?

Anonymkode: 11e17...e24

• Liker 14
Skrevet

Du velger jo dette selv da. Du kan jo selv velge krav 3/3. Han nekter deg nok ikke å flytte ut.

Eier du noe av huset? Høres dessverre ut som du etterhvert kan sitte igjen mwd skjegget i postkassa. Ved brudd så orker du vel ikke å jobbe sammen med han heller, så hva gjør du med inntekten din da?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Og hvordan tenkte du å forsørge deg og barnet når du ikke har noen oppsparte midler og jobber i hans bedrift kun 60%? Får du beholde den jobben i det hele tatt?

Han trenger ikke respektere deg da du gjør at han kan behandle deg akkurat slik han vil, du er totalt økonomisk avhengig av ham.  Mitt råd er å få deg en ordentlig(selvstendig) jobb 100%, fordel husarbeidet mellom alle som bor hjemme, guttungen kan begynne å betale litt for mat da han har inntekt. Spar så mye du kan i måneden og ikke bruk alt på pynteputer og lysestaker. Først da kan du gjøre alvor av trusselen om at han må støtte deg eller så går du.

Anonymkode: 26020...0d9

• Liker 13
Skrevet

Ble sliten av deg bare med å høre på innlegget ditt. 

Når du klager på at di gjør så lite, kan ikke du jobbe mer slik at du bidrar mer økonomisk?

og at sønnen skal flytte ut? Nei, det vare bare slemt!! 

Greit nok at du vil di skal bidra, men måten du er på (slik det feamstilles her) er ikke ok! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sønnen hans har ryddet fint og det du fokuserer på er at han ikke har tørket godt nok av kjøkkenbenken etter dine standarder? Hadde blitt skikkelig irritert hadde jeg vært denne sønnen!

Anonymkode: 898b6...e24

• Liker 12
Skrevet

Du er ikke slave, du er selvoppnevnt martyr.

• Liker 25
Skrevet

Du burde få kjøpt deg inn i boligen i stedet for å bruke hele lønna di på mat og ting til barnet deres, ellers sitter du skikkelig dårlig i det den dagen forholdet eventuelt ryker. Blir frustrert over at så mange kvinner finner seg i slike ordninger og ikke tenker litt lenger. Har dere samboerkontrakt?

• Liker 7
Skrevet

Klassisk eksempel på kvinnefella..

Skaff deg en 100% jobb og gjør 50% av husarbeidet.  

Du bør også få lov til å kjøpe deg inn i huset hans, evt kjøpe deg en leilighet å betale ned på. 

• Liker 7
Skrevet

Umiddelbart tenker jeg det kan være lurt av deg å få en 100% fast jobb utenfor firmaet til mannen din, så bør du vurdere om du ønsker å ende opp som minstepensjonist med null i formue eller kan kjøpe deg inn i huset hans, evt firmaet 

• Liker 6
Skrevet (endret)

Enig med de som sier at du bør skaffe deg en 100% jobb i et annet firma. Da sier det seg selv at husarbeidet må fordeles annerledes, så sånn sett er det bare de andre som må bidra mer, og du bør ende opp med mindre/like mye jobb som du gjør nå.

Jeg synes ikke en voksen sønn skal bo hjemme uten å bidra bittelitt økonomisk. At han hverken bidrar økonomisk eller på andre måter gjør han til en som kommer til å slite når han finner seg samboer.  Gutter som kommer fra puter under armene er grunnen til latterlig mange samlivsbrudd, det er jeg sikker på!

Forresten, hva sier hun på 16 om at han ikke gjør noe? Hun går vel fulltid skole? Det høres jo ikke rettferdig ut og som du sier blir det en til å slave for når hun får jobb, hvis det skal være likt mellom dem!

Endret av Ulla Ullsokk
  • Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...