Gå til innhold

Hovent underliv. Hjelp!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i noen måneder nå vært plaget med periodevise smerter i form av brennende svie, kløe og svelling av hele kjønnsorganet. Vaginalåpningen. Kjønnsleppene. Klitoris. Det er så hinsides smertefullt! Jeg tuller ikke, jeg sveller helt utrolig mye opp! Jeg er usikker på om jeg er hoven innvendig, da jeg ikke orker tanken på noe som helst i nærheten der, men de få gangene jeg har forsøkt veldig forsiktig (aldri kommet lenger inn enn helt i utkanten av åpningen), så føles det så trangt at det ikke føles som om jeg ville kommet meg inn uansett hvor hardt jeg prøver. Det er ingen sår av noe slag, så Herpes er det ikke.
Det starter med milde smerter, og blir bare verre og verre. Jeg går svææært sjeldent i stramme bukser (ulike joggebukser/tights er min bestevenn). Bruker vanligvis bomullstruser, men går så ofte som mulig naken under en joggebukse/pysjbukse når det er vondt. Vasker meg utelukkende med vann. Har prøvd å bytte vaskemiddel uten hell. Jeg har fått medisiner for både sopp og bakteriell vaginose - uten bedring. Har ingen endring av utflod, ser og lukter normalt, ingen økt mengde. Har et par ganger hatt svært varsom blødning i form av rosa/oransje utflod, da gjerne etter sex. 

Jeg hadde det slik da jeg var gravid forrige gang. Det er akkurat likt, og kom og gikk. Fikk beskjed om at alt så fint ut, alt var normalt. Det er også vanlig ved graviditet at sånt kan skje. Så ok. Men nå er jeg ikke gravid. Det er to år siden førsel. Er blitt sjekket siden, og ingenting ble funnet galt da heller. Var ikke så hoven den gangen, da det tok tid å få legetime. 

Jeg har også umulig for å si om det bare kommer etter sex eller ikke - sist jeg fikk det, mener jeg at vi ikke hadde sex i forkant. Men jeg husker det ikke sikkert... Jeg husker det ikke fra de andre gangene heller. Men vi hadde sex i går kveld, og i dag har jeg smerter fra hel****. Begynte forsiktig, men nå er det kjempevondt. Jeg vet av erfaring at nå blir det bare vondere og vondere i 1-2 uker. Vi har brukt godt med glidemiddel, varmet ordentlig opp og alt det der... Ingenting skulle tilsi at jeg skulle få smerter. Vi har ikke hatt hard sex på noen måte.

Har bestilt legetime, men det tar så lang tid å få time... Jeg er helt fortvilet her. Noen som har tips/råd eller som har noen erfaring selv her?

Anonymkode: 9c0bf...e2d

Skrevet

Bestill time hos gynekolog? Du kan selvsagt få henvisning gjennom fastlege, men hvis det haster så ville jeg bestilt hos en privat gynekolog.

AnonymBruker
Skrevet

Lang tid å få time? Dette er akutt og skal gis time til samme dagen som du ringer, når du ringer med en gang legekontoret åpner telefonen. Gjør det i morgen tidlig, du. Forklar at du har ekstemt vondt i underlivet, om de spør hva det gjelder når du ber om akuttime.

Anonymkode: bcab1...5f3

AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke får legetime raskt så kanskje isbind kan virke lindrende. 

Anonymkode: 1de35...2a8

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du ikke får legetime raskt så kanskje isbind kan virke lindrende. 

Anonymkode: 1de35...2a8

Sitter med en ertepose mellom beina i dette øyeblikk... Lindrer på den måten at jeg føler kuldesmerte og ikke den intense brennnigen... Svien er fremdeles tilstede. Samme er kløen. TS

AnonymBruker
Skrevet

Skal ringe legekontoret i morgen og be om hastetime. 

AnonymBruker
Skrevet

Det samme skjedde med meg da jeg ble gjengvoldtatt. Men det var kun den ene gangen. Da sa legen at det var friksjonen som gjorde det.

Anonymkode: 6a7fd...a2b

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det samme skjedde med meg da jeg ble gjengvoldtatt. Men det var kun den ene gangen. Da sa legen at det var friksjonen som gjorde det.

Varte det så lenge? Vi bruker glidemiddel, så kan ikke forstå at det kan være derfor... Tenker det burde vært sånn alltid, i så fall. Det er det jo ikke...

AnonymBruker
Skrevet
På 6.8.2017 den 23.10, AnonymBruker skrev:

Varte det så lenge? Vi bruker glidemiddel, så kan ikke forstå at det kan være derfor... Tenker det burde vært sånn alltid, i så fall. Det er det jo ikke...

Så lenge? Det var vel et døgn ca.. Men i begynnelsen klarte jeg ikke tisse engang.

Høres rart ut.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge? Det var vel et døgn ca.. Men i begynnelsen klarte jeg ikke tisse engang.

Høres rart ut.

Det varer i 1-2 uker hos meg, så antar det er to ulike ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...