AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #1 Skrevet 6. august 2017 Jeg trenger virkelig litt hjelp fra dere nå. Har ikke peiling på hvordan jeg skal løse dette. Har ett barn på ett og ett halvt som skal begynne i barnehagen om en uke. Har i tillegg en baby på en måned som jeg fullammer. Han nekter og ta flaske og ammes "hele tiden". Har ingen til å passe han. Og storebror skal starte i barnehagen. Kan jeg ha med lillebror til barnehagen? Kan ikke mye om innkjøring i barnehage, men jeg burde vel i utgangspunktet være der 100% for storebror da? Ikke lyst til å rote til dette og gjøre det evt vanskelig for storebror. Men ser ikke hvordan jeg skal få det til på en annen måte enn å ha med babyen. Ingen andre som kan være med i barnehagen heller. Noen som har vært i samme situasjon? Er det i det hele tatt noe barnehagen aksepterer? Anonymkode: 4b94c...724
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #4 Skrevet 6. august 2017 Hvor er barnets far og hvorfor kan ikke han ta innkjøringen i bhg.? Anonymkode: ca1c8...059 8
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #5 Skrevet 6. august 2017 Barnefar skal ha rett på 3 dager fri for tilvenning i bhg. og er som du sier lurt å ha 100% fokus på barnet som skal begynne i bhg. Anonymkode: 58295...4d5 7
Pinguu Skrevet 6. august 2017 #6 Skrevet 6. august 2017 Hm. Tror jeg hadde ringt barnehagen og spurt. :-)
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #7 Skrevet 6. august 2017 Hva med besteforeldre? om de kjenner gutten godt kan jo de og være på innkjøringen vil jeg tro. Men rIng og snakk med de i barnehagen da, forklar situasjonen sånn at de er klar over det på forhånd Anonymkode: ee955...d21
Rotemor Skrevet 6. august 2017 #8 Skrevet 6. august 2017 Det er da bare å ta med baby. Det er helt naturlig. 9
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #9 Skrevet 6. august 2017 Hvis barnet har en far så må han benytte seg av retten til tre dager perm og ta innkjøringen. Om du er alene så har du jo ikke noe annet valg og må derfor ta med baby. Ville ringt å sagt fra til bhg på forhånd. Anonymkode: bbdea...7b0 6
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #10 Skrevet 6. august 2017 Her må far stille opp. Har også en liten baby som storesøster er veldig sjalu på. Denne tilvenningen er til for henne og da føler jeg det blir feil å ta med babyen. Anonymkode: 87596...11e 3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #11 Skrevet 7. august 2017 Han du skaffet disse barna med får stille opp da, det var vel ikke jomfrufødsler? I så fall bør du ringe Se og Hør sporenstreks! Anonymkode: ffd62...4fa 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #12 Skrevet 7. august 2017 Alle skjønner da at en så liten baby må være med mammaen sin... Men la far ta de første dagene av innkjøringen hvis det er mulig, så kan du heller levere seint og hente tidlig ei stund framover, kanskje øke gradvis hvor lenge den eldste er i barnehagen. Anonymkode: d3666...686 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #13 Skrevet 7. august 2017 Få babyen til å sove når du er i bhg. Ha babyen i bæresele, og få babyen til å sove. Anonymkode: 6f52e...6b1 1
Vera Vinge Skrevet 7. august 2017 #14 Skrevet 7. august 2017 Jeg må innrømme at jeg ikke helt ser problemet? Jeg hadde tatt baby i bæresele/sjal, evt. i vogn med babycall om babyen sover mye. Nå er vel barn litt forskjellige under barnehagetilvenning, men under våre tilvenninger har jeg stort sett bare satt meg på en stol mens barna har satt i gang med å leke og så har de kommet bort for litt kos og sånn innimellom. Jeg hadde ikke hatt problemer med å ha med en nyfødt, og det tviler jeg på at barnehagen har heller. I vår barnehage har folk hatt med babyer på foreldremøter og det som er - det er jo det mest barnevennlige stedet man kan ha med en baby. Men, så klart, om far kan ta tilvenningen er jo det den åpenbare løsningen, men om han er bortreist eller ute av livene deres, ser jeg ikke at dette er noen stor krise heller. 8
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #15 Skrevet 7. august 2017 Ring barnehagen og hør. Der vesla mi har gått har jeg sett at babyer blir tatt med, enten på armen, i sjal, i vogn hvis det sover etc. Mange muligheter. Har også sett at ansatte har vugget litt på vogna hvis de får muligheten og det trengs. Anonymkode: 12b7e...547
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #16 Skrevet 7. august 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Alle skjønner da at en så liten baby må være med mammaen sin... Men la far ta de første dagene av innkjøringen hvis det er mulig, så kan du heller levere seint og hente tidlig ei stund framover, kanskje øke gradvis hvor lenge den eldste er i barnehagen. Anonymkode: d3666...686 Et av de klokeste svarene så langt. Anonymkode: 18a19...e58 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #17 Skrevet 7. august 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Han du skaffet disse barna med får stille opp da, det var vel ikke jomfrufødsler? I så fall bør du ringe Se og Hør sporenstreks! Anonymkode: ffd62...4fa Dette er på andre enden av skalaen.. Anonymkode: 18a19...e58 3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #18 Skrevet 7. august 2017 Har en på 2 år som nettopp er begynt i barnehage og baby på 4 mnd som fullammes (tar ikke flaske). Første dagen var minsten hos bestemoren sin mens jeg var alene med 2 åringen i barnehagen. Var der vel i ca 2-3 timer. Andre dagen tok jeg minsten med, han sov i vogn mens jeg var inne med 2 åringen, og når han våknet gikk vi vekk fra barnehagen mens eldste var der alene. Kom tilbake etter ca en time, da hadde jeg minsten i bæresele, men 2 åringen la ikke så mye merke til meg uansett, han lekte og styrte på. Tredje dagen var samme som dag nr 2 bare at vi var litt lengre borte. Fjerde og femte dagen har han vært der i kjernetiden, jeg var inne med han i ca ett kvarter mens minsten sov ute før vi dro. Han kommer til å få korte dager da, skal i utgangspunktet bare være i barnehagen i kjernetiden selv om han har full plass. Anonymkode: 635b9...82f 1
Papirfly Skrevet 7. august 2017 #19 Skrevet 7. august 2017 Ta med baby! Du hadde vært mer enn hjertelig velkommen på vår småbarnsavdeling med baby, i hvert fall! 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #20 Skrevet 9. august 2017 Ts Tusen takk for alle svar! Planen var hele tiden at faren skulle være med men så har det skjedd noe som gjør at det kan bli vanskelig. Men nå vet jeg det er ok om jeg må være med at baby også kan. Takk! Anonymkode: 4b94c...724
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå