Gå til innhold

Ekstra lang gardinstang?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en hel vegg med balkongdør og vinduer som jeg må ha gardinstang til. Totalt er det omtrent 3,9 meter. Jeg finner ikke så lang gardinstang noe sted, så jeg tenkte kanskje å kjøpe to kortere og skjøte. Er det noen som har erfaring med dette? Blir det pent, og trengs det mye ekstra støtte på midten? Det beste hadde jo vært å slippe å henge opp ekstra veggfester, penere jo mindre visuelt støy det er. Jeg skal sannsynligvis ha gardiner med maljer, hvis det spiller noen rolle.

Anonymkode: 5eaea...ecb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

TS igjen her.

Jeg lurer også litt på hvor tykk stangen må være når det skal være såpass lang. Noen med erfaring?

AnonymBruker
Skrevet

Du kan bestille i ønsket lengde hos forhandlere :)

Anonymkode: 26982...8a1

Skrevet

Kjøpte både stang og forlengerdel på Maxbo.  Forlengerdelen kommer med ekstra holdere så alt blir liggende stabilt. Selve forlengeren var det vel en drøye to ukers bestillingstid på mener jeg å huske og totalt strekk med alt montert var vel maks 4.5 meter.

AnonymBruker
Skrevet
På 6.8.2017 den 21.51, minienthe skrev:

Kjøpte både stang og forlengerdel på Maxbo.  Forlengerdelen kommer med ekstra holdere så alt blir liggende stabilt. Selve forlengeren var det vel en drøye to ukers bestillingstid på mener jeg å huske og totalt strekk med alt montert var vel maks 4.5 meter.

Interessant. Hvordan ser disse forlengerene ut? Blir det penere å gjøre det på den måten enn å kjøpe to av de typene med to rør inni hverandre og sette dem sammen?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Interessant. Hvordan ser disse forlengerene ut? Blir det penere å gjøre det på den måten enn å kjøpe to av de typene med to rør inni hverandre og sette dem sammen?

Forlengeren er rett og slett et ekstra rør så det opprinnelige minste som følger med i standardpakka blir som en ekstra midtdel. Hadde jeg ikke visst at det var en ekstra skjøt på min så hadde jeg ikke lagt merke til det men mulig at de er svarte har noe å si.

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, minienthe skrev:

Forlengeren er rett og slett et ekstra rør så det opprinnelige minste som følger med i standardpakka blir som en ekstra midtdel. Hadde jeg ikke visst at det var en ekstra skjøt på min så hadde jeg ikke lagt merke til det men mulig at de er svarte har noe å si.

Ja, ok, så det blir faktisk akkurat det samme som om jeg kjøper to vanlige gardinstenger av den typen med en tynn stang inni en tykkere og slår dem sammen?

AnonymBruker
Skrevet

Ikea har så lange

Anonymkode: f59de...51d

AnonymBruker
Skrevet

Ikea har så lange

Ikke ifølge hjemmesiden.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, ok, så det blir faktisk akkurat det samme som om jeg kjøper to vanlige gardinstenger av den typen med en tynn stang inni en tykkere og slår dem sammen?

Tja, spørsmålet blir jo prisen vil jeg tro ?

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke ifølge hjemmesiden.

Sorry. Trodde den jeg hadde gikk til 410, men går bare til 389

Skrevet
20 timer siden, minienthe skrev:

Tja, spørsmålet blir jo prisen vil jeg tro ?

De har noen på Jysk som ikke er så dyre, de på Maxbo er dyrere i utgangspunktet, så hvis jeg må kjøpe to av dem og forlengerstang, tror jeg faktisk det blir dyrere. Hvis det ikke da også blir penere, er det jo ikke verdt det ;)

Skrevet

Hvis det er snakk om 3,9 meter som du nevnte i HI så tror jeg du kommer unna med en pakke + forlenger men jeg vet ikke hvordan det fungerer hos andre forhandlere så der tør jeg ikke tippe noe.

Skrevet

Jeg hadde vegg med 5 meter med til sammen 3 store vinduer i strekket forrige stedet hvor jeg bodde. Jeg skjøtet sammen flere gardinstenger. Mener jeg kjøpte noen tykke (tykkeste, tror jeg) fra Jysk eller IKEA som passet litt mer enn ett vindu (så hvis vinduet var 2 meter, så kjøpte jeg så det passet vinduet og litt til, jeg husker ikke eksakte mål), så tok jeg annenhver tynn og tykk til ønsket lengde. Min erfaring er at det er best å kjøpe en ekstra lengde, for å rett og slett unngå så mye bue på stangen (blir mer stabilt om rørene så man har noe å gå på om man vil velge å ha de lenger ut på sidene, uten at det skal falle sammen på midten, til tross for veggfestene). Jeg kjøpte en ekstra lengde pga dette. Satte opp gardinstengene som om de skulle brukes til ett vindu, med tanke på veggfestene. Et feste på hver side (vinduene sto tette nok til at jeg kun brukte et feste mellom hvert vindu).
Hadde maljer, og plasserte enkelt en malje på hver side av veggfestene så de ikke ble synlige. Lett som en plett. 

Anonymkode: 0999b...488

Skrevet

Takk skal dere ha for svar, alle sammen :) Jeg har nå kjøpt to gardinstenger fra Princess som jeg tenker å slå sammen, håper det blir pent! Noen formening om jeg burde ha den tynneste eller den tykkeste i midten?

Skrevet

Takk skal dere ha for svar, alle sammen :) Jeg har nå kjøpt to gardinstenger fra Princess som jeg tenker å slå sammen, håper det blir pent! Noen formening om jeg burde ha den tynneste eller den tykkeste i midten?

TS igjen. Jeg måtte bruke alle, så det løste seg selv. Takk for hjelp, alle sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...