Gå til innhold

Hvordan tør dere date, er dere ikke redde for å bli ghostet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Inspirert av en annen tråd om ghosting. Hvordan tør dere damer å date menn? Dere kan jo bli ghostet? Jeg har prøvd Tinder en eneste gang. Vi datet i 2 mnd, var sammen ofte og jeg møtte til og med familien hans. Plutselig en dag hadde han blokkert meg, helt uten videre. Etter dette har jeg aldri turt å date noen igjen, selv om dette er 3 år siden eller noe. Takler det bare ikke, blir veldig lei meg.

Reagerer dere når dere blir ghostet, eller betyr det ikke noe? Og hvorfor gjør menn dette? Det ødelegger jo mange damer psykisk for resten av livet. 

Anonymkode: a2309...7c3

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke opplevd å bli ghostet - det er jo litt spesielt. Men å bli avvist eller dumpet er jo noe mange opplever. Jeg synes det er vanskelig å bli avvist. Men etter en stund så må man jo prøve igjen. Jeg har ikke lyst å være uten mann i årevis.

Anonymkode: 7337e...c95

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal man date må man ha litt tykk hud og ikke la seg påvirke for mye.

Anonymkode: 35045...3b2

• Liker 5
Gjest Annetnavn_
Skrevet

Har opplevd å bli ghostet to eller tre ganger. Ikke kjekt når det skjer, men heller risikere det enn å risikere å være alene resten av livet.

AnonymBruker
Skrevet

Har vel vært på 5 tinder dater på et år å og har lært meg være litt kynisk. Ikke ta det personlig om noen er drittsekk mot deg. Sånne finner en overalt som singel. 

Anonymkode: 273e3...233

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er redd for å bli ghostet, men enda reddere for å bli avvist på en ordentlig måte. De som ghoster er ikke en type menn jeg vil involvere meg med, så de gangene det har skjedd har jeg gått raskt videre, vel vitende om at han ikke er noe for meg uansett.

Verre er det de gangene det er snille, ordentlige menn som avslutter på en empatisk og real måte. DET gjør vondt. Imidlertid er jeg enda reddere for å være alene resten av livet enn å bli avvist, så jeg må bare ta sjansen.

Anonymkode: 3a7de...7a7

Gjest padawan
Skrevet

Ble nylig ghosted for første gang selv. Ikke kult men sånn man risikerer. 

Skrevet

Damer gjør også dette. Er allerede "ødelagt". Tror ikke jeg er i stand til å knytte meg til noen. Da skal vedkommende virkelig være bunnsolid. Jeg driver forøvrig ikke med dating. Hvis jeg først kontakter noen er det fordi jeg er såpass hodestups inne i tåka at jeg ikke har noe valg.

De som driver med sånn dating er vel selv blitt såpass kyniske at de har glemt hvordan det er å være forelsket.

"I like sausages". That is romanticide!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også opplevd å bli ghostet,etter vi hadde datet i 4 mnd og jeg hadde møtt familien hans. Selfølgelig ikke noe gøy! Men livet går videre..

jeg tenker at hvis en mann er så feig å ikke tør å avslutte på en sikkelig måte så er det heller ikke en mann jeg trenger i livet mitt! 

Jeg fortsatte å date etter det tok slutt å nå dater jeg en fantastisk mann,så glad jeg ikke ga opp.

Anonymkode: 45e86...cef

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Inspirert av en annen tråd om ghosting. Hvordan tør dere damer å date menn? Dere kan jo bli ghostet? Jeg har prøvd Tinder en eneste gang. Vi datet i 2 mnd, var sammen ofte og jeg møtte til og med familien hans. Plutselig en dag hadde han blokkert meg, helt uten videre. Etter dette har jeg aldri turt å date noen igjen, selv om dette er 3 år siden eller noe. Takler det bare ikke, blir veldig lei meg.

Reagerer dere når dere blir ghostet, eller betyr det ikke noe? Og hvorfor gjør menn dette? Det ødelegger jo mange damer psykisk for resten av livet. 

Det ga jo ingen mening at han bare plutselig brøt kontakten, for en drittsekk :angry:

Har blitt ghostet av en del damer (forøvrig nett venninner da og ikke ei jeg dater) Men det gjør vondt ja men så tenker jeg heller at da var vi ikke ment til å være venner/kjæreste :) Jeg synes ikke du burde la være å date i frykt for dette, de fleste vil ikke oppføre seg slik :)

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, Strixa skrev:

Har opplevd å bli ghostet to eller tre ganger. Ikke kjekt når det skjer, men heller risikere det enn å risikere å være alene resten av livet.

Men man blir jo alene resten av livet uansett, siden menn bare driver og ghoster.. Så det er litt sånn catch 22. Holde seg unna menn, eller date og bli psykisk ødelagt? Jeg vet ikke hvorfor jeg tok meg så nær av han jeg datet men det gjør forferdelig vondt enda. Ikke sånn at jeg går rundt og griner akkurat, men jeg er bare skremt av hvordan menn holder på. Sikkert damer som holder på sånn og, men jeg kjenner ingen damer som gjør det. Da hadde jeg kjeftet på de. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men man blir jo alene resten av livet uansett, siden menn bare driver og ghoster.. Så det er litt sånn catch 22. Holde seg unna menn, eller date og bli psykisk ødelagt? Jeg vet ikke hvorfor jeg tok meg så nær av han jeg datet men det gjør forferdelig vondt enda. Ikke sånn at jeg går rundt og griner akkurat, men jeg er bare skremt av hvordan menn holder på. Sikkert damer som holder på sånn og, men jeg kjenner ingen damer som gjør det. Da hadde jeg kjeftet på de. 

Enig med deg. Jeg orker ikke date noen pga av det pisset der. Det er totalt ødeleggende og får meg bare til å føle meg helt forferdelig og ingenting verdt. Foretrekker å være alene når alternativet fort er en mann som behandler en som søppel.

Anonymkode: 013d7...d4f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om man kan bli ødelagt psykisk for resten av livet av å bli ghostet er dating definitivt noe man bør holde seg unna ja. 

Nei, det er ikke noe jeg er redd for. Det tar lang tid før jeg utvikler dypere følelser. En god del over 2 måneder vil jeg si. Ja, det kan være vondt og irriterende sikker, har aldri opplevd det, men det å bli avvist er noe jeg kommer over relativt fort om det ikke er seriøse følelser inne i bildet.

Anonymkode: 9e293...4f6

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du burde ikke gi opp pågrunn av noen råtne menn, de fleste er ikke slik så jeg anbefaler deg å gi det en sjanse til og kanskje du treffer den rette :)

AnonymBruker
Skrevet

Fint om du TS sluttet å lage alle disse trådene for å sverte menn. :)

Anonymkode: ce6f0...950

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fint om du TS sluttet å lage alle disse trådene for å sverte menn. :)

Anonymkode: ce6f0...950

Hva mener du? Jeg har bare skrevet denne.. Og faktum er at det er flest menn som gjør dette, etter det jeg har hørt fra venninner. Jeg har som sagt ikke datet på 3 år. Tips til deg: gå heller ut av tråden om du ikke finner den interessant :) 

• Liker 2
Gjest Ingenting2
Skrevet

Dater ikke uansett. For mye styr. 

Skrevet

Vi har et "bruk og kast"-samfunn, der vanlig folkeskikk har forlatt oss for lenge siden. Og kvinner er like ille som menn på ghosting, det er jeg overbevist om. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, Sphere skrev:

Vi har et "bruk og kast"-samfunn, der vanlig folkeskikk har forlatt oss for lenge siden. Og kvinner er like ille som menn på ghosting, det er jeg overbevist om. 

Absolutt! Jeg har bare hovedsaklig nevnt menn i denne tråden for det er jo menn jeg har datet for årevis siden. Men jeg har også venninner som er aktive på Tinder og alt det kjøret der og blir utsatt for ghosting stadig vekk. Som sagt kjenner jeg ingen damer som driver med ghosting, men om jeg fant ut at noen av mine venninner oppførte seg sånn så hadde jeg lekset opp for dem! 

AnonymBruker
Skrevet

Er ghosting et fenomen som har blitt in og akseptabelt blandt den yngre garde?
Dette var ikke engang tema eller bekymring når jeg var på dating og sjekkemarkedet!
Blir sjokkert over hvordan holdninger enkelte menn har! Det er ikke ok i det hele tatt....

Anonymkode: 8a8cb...4ff

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...