Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :) Jeg er litt ny på dette så spør her! På Omsdag flytter jeg inn i leilighet som jeg leier, der skal jeg bo i to år mens jeg studerer. 

Strømmen er ikke inkludert i leia, så jeg må skaffe meg "abonemang" selv. Skal gjøre dette, men jeg lurer på: Er det ingen strøm i leiligheten når jeg flytter inn? Må jeg leve uten strøm til jeg skaffer meg egen? Og hvor lang tid tar det å få strøm fra man inngår et abonemang og til mab får strømmen levert? :) 

Anonymkode: be27e...f65

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Abonemang...

Anonymkode: 79c38...56d

• Liker 8
Skrevet

Da vi flyttet inn i vår leilighet mener jeg vi overtok abonnementet til tidligere leietakere fra første dag i leiekontrakten. De hadde en av de beste avtalene i området, så vi valgte å beholde den. Vi trengte ikke å gjøre noe annet enn å signere eierskifteskjema, og hadde strøm fra vi flyttet inn :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei :) Jeg er litt ny på dette så spør her! På Omsdag flytter jeg inn i leilighet som jeg leier, der skal jeg bo i to år mens jeg studerer. 

Strømmen er ikke inkludert i leia, så jeg må skaffe meg "abonemang" selv. Skal gjøre dette, men jeg lurer på: Er det ingen strøm i leiligheten når jeg flytter inn? Må jeg leve uten strøm til jeg skaffer meg egen? Og hvor lang tid tar det å få strøm fra man inngår et abonemang og til mab får strømmen levert? :) 

Anonymkode: be27e...f65

Det er to muligheter. Den som bodde der før deg kan ha stengt stømmen da hen sa opp sitt strømabonement, eller vedkommende kan ha sagt at hen flytter at målerstanden er xxxxx, dermed betaler han for det han har brukt og strømmen er på. Du bør alt på mandag ringe de som har nettleien der du skal flytte og gjøre avtale om hvordan du skal få strømmen levert i ditt navn. 

Det er viktig når du flytter inn at du finner målerstanden på strømmåleren og noterer deg den, (ta bilde med mobilen). Påse på første strømregning at målerstand stemmer med tallene du hadde før du flyttet inn.  Det er og viktig at du slutter av strømabn. Når du flytter ellers må du betale til du sier opp. 

Anonymkode: 560c2...e11

• Liker 3
Skrevet

Hafslund leverer strøm i en periode(en uke eller to?), men den må du selvsagt betale for. De skrur ikke av strømmen på dagen, nei. Det er bare å tegne nytt abonnement når du flytter inn. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, funginger skrev:

Hafslund leverer strøm i en periode(en uke eller to?), men den må du selvsagt betale for. De skrur ikke av strømmen på dagen, nei. Det er bare å tegne nytt abonnement når du flytter inn. 

Hafslund? Det kommer jo an på hvor i landet man befinner seg. 

Anonymkode: d5b1d...954

• Liker 1
Skrevet

Du leser av måleren sammen med tidligere leietaker og overtar derifra. Det koster å få satt på strømmen igjen, så tviler på at strømmen blir stengt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...