AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #1 Skrevet 6. august 2017 Kan spise en hel salmalaks rå uten problem; men når jeg steker den så blir jeg mett bare halvveis. Hvorfor? Vet f.eks. at pasta tripler størrelse etter koking, men blir det ''mer'' laks av å steke den? Anonymkode: 80a4e...3b4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #2 Skrevet 6. august 2017 Du bruker vel fett når du steker den og fett er mettende. Anonymkode: db8c0...41c 5
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #3 Skrevet 6. august 2017 Men når er kroppen faktisk mett, da? Det vil jo si at du med ekstra høyt fettinntak gjennom steking kan manipulere metthetsfølelsen? Anonymkode: 80a4e...3b4 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #4 Skrevet 6. august 2017 Du er mett når du føler deg mett, mens magesekken er full når magesekken er full. Når du har oppfylt kaloribehovet ditt er en annen sak, og når du spist næringen du trenger for dagen er enda en annen sak. Anonymkode: 5ca19...134 1
Simbyxor Skrevet 7. august 2017 #5 Skrevet 7. august 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan spise en hel salmalaks rå uten problem; men når jeg steker den så blir jeg mett bare halvveis. Hvorfor? Vet f.eks. at pasta tripler størrelse etter koking, men blir det ''mer'' laks av å steke den? Anonymkode: 80a4e...3b4 Steker du den uten olje/smør, da? Poteter f.eks får flere kalorier av å bakes Naturen er interessant.
Gjest Overrasket Skrevet 7. august 2017 #6 Skrevet 7. august 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet f.eks. at pasta tripler størrelse etter koking, Anonymkode: 80a4e...3b4 Ehh, nei. 20 timer siden, AnonymBruker skrev: blir det ''mer'' laks av å steke den? Anonymkode: 80a4e...3b4 Nei.
kvinneguide Skrevet 7. august 2017 #7 Skrevet 7. august 2017 Jeg tror det er temperaturen som gir deg bedre metthetsfølelse
Pringle Skrevet 12. august 2017 #8 Skrevet 12. august 2017 Interessant. Det er godt mulig at næringen i maten blir mer tilgjengelig for kroppen ved oppvarming. Rent bortsett fra at fett også er næring og har kalorier og derfor virker "mettende".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå