Gjest Respect Skrevet 11. januar 2005 #1 Skrevet 11. januar 2005 Vi er på tur til å bli kjærester, men har kjent hverandre i ca 1,5 år. I det siste har ting utviklet seg og jeg har overnattet hos ham noen ganger. Vi har det veldig fint sammen og koser masse. Det jeg synes er frustrerende er at han nesten ikke sover når jeg er der. Han sier at han har hatt samme problem med andre jenter også, selv ikke etter sex er han spesielt trøtt. Jeg gjør så godt jeg kan, stryker ham over ryggen og tilbyr å ligge i stillinger som han synes er behagelige. Kanskje sover han dårlig fordi alt er nytt, hva vet jeg.. Må nok bare ta tiden til hjelp. Noen synspunkter?
Gjest gjest1 Skrevet 11. januar 2005 #2 Skrevet 11. januar 2005 Det er mange som ikke fikser å sove sammen med noen når man samtidig skal holde rundt hverandre. Hvis sengen er stor nok er det kanskje en idè og la han ligge litt i fred og ikke stryke og kose på han? Det er ikke unaturlig at søvnmønsteret endrer seg litt i en periode når man skal venne seg til å sove med en annen person. Jeg begynte å snakke i søvne da jeg fikk kjæreste og overnattet hos han. Ny plass og mye i hodet som måtte ut tydeligvis
Gjest Anonymous Skrevet 11. januar 2005 #3 Skrevet 11. januar 2005 Kanskje du burde la ham ligge i fred, altså uten å ta på ham eller ligge inntil ham? Det høres så deilig og romantisk ut å sovne sammenkveilet i hverandre, men det er dessverre ikke like deilig i praksis. Han må nok bare få ligge slik han selv synes er best, så sovner han forhåpentligvis etter hvert.
Gjest Moonshadow Skrevet 11. januar 2005 #4 Skrevet 11. januar 2005 Jeg klarer heller ikke å sove om noen ligger helt inntil meg. Så vi får vi unna kosen først og trekker oss fra hverandre når vi skal sove.
pusla Skrevet 11. januar 2005 #5 Skrevet 11. januar 2005 Sånn er jeg også, når jeg skal venne meg til å sove med et nytt menneske i senga. Selvom vi ikke ligger inntil hverandre, så synes jeg det er vanskelig å sove. Nye lyder, mindre plass, det er bare annerledes. Men man venner seg jo til det, så det gjelder sikkert for han også, det. Bare gi han litt tid og plass, hvis han synes det er best å ligge uten kroppskontakt.
Cata Skrevet 11. januar 2005 #6 Skrevet 11. januar 2005 Enig med de andre. Gi ham litt rom rundt seg og ta tiden til hjelp, så venner han seg til det. Jeg hadde det også slik i begynnelsen. Syntes det ble for tett å ha et annet menneske helt inntil meg når jeg skulle sove. Men nå har jeg vent meg til det og det går helt fint å sovne så lenge vi ikke ligger "tett omslynget".
Gjest jente19aar_ Skrevet 11. januar 2005 #7 Skrevet 11. januar 2005 jeg hadde aldri fått sove hvis noen kila meg på ryggen hele natta.du gjør vel vondt verre.
Gjest Respect Skrevet 11. januar 2005 #8 Skrevet 11. januar 2005 Synes vi har passe stor plass i senga. Koser med ham fordi han sier at det er godt, men jeg har tenkt tanken selv om at det kanskje er lurt å la det være. Jeg vet med meg selv at jeg fokuserer på kosen i steden for å sovne dersom noen koser med meg når jeg skal sove. Det ordner seg nok bare vi blir vant til hverandre.
Gjest Anonymous Skrevet 11. januar 2005 #9 Skrevet 11. januar 2005 Jeg kjenner meg igjen med kjæresten din....jeg får heller ikke sovet (aldr!) når vi er to i sengen. Og jeg er 33.... Selv om jeg er aldri så forelsket sover jeg best alene.
Gjest Lizzie28 Skrevet 13. januar 2005 #10 Skrevet 13. januar 2005 Jeg fikk aldri sove i begynnelsen av mitt forhold. For jeg var vant med å sove aleine. Nå får jeg aldri sove når typen min ikke legger seg sammen med meg, for jeg er VANT TIL at vi sover sammen. hehe... skal ikke være lett! Det kommer seg
Gjest Respect Skrevet 14. januar 2005 #11 Skrevet 14. januar 2005 Tror det går seg til etterhvert. I natt sov vi nesten hele natten.
Gjest AnnbjørgL Skrevet 15. januar 2005 #12 Skrevet 15. januar 2005 Skulle ønske jeg hadde det problemet... Typen min får ikke sove uten meg!
Flowery Skrevet 15. januar 2005 #13 Skrevet 15. januar 2005 Min mann får ikke sove hvis jeg ikke er i sengen. Og han vil at jeg skal ligge helt inntil ham. Så av og til om natten så våkner jeg av en arm rundt livet som drar meg inntil seg. Men jeg synes det er koselig, jeg.
Fakse Skrevet 15. januar 2005 #14 Skrevet 15. januar 2005 I begynnelsen slet vi begge med å sove. Brukte lang tid på å sovne, og våkna på natta (og ble "distrahert" til å gjøre andre ting enn å sove ). Etterhvert gikk det seg til, men i begynnelsen kan det være vanskelig å sove sammen med noen når man ikke er vant med det. Vi sover tett sammen og har alltid gjort det. Det er en tilvenningssak, og når man er vant med det er det litt vanskelig å sove alene ja
Gjest gjesta Skrevet 15. januar 2005 #15 Skrevet 15. januar 2005 Typen min klare heller ikkje å sove om eg ligge inntil han.... har prøvd å "lære han" å sovne i armkroken osv.. men, det nyttakje.. så vi kosa når vi legge oss, så ligge vi på kvar vår side i senga! men, enkelte regla uten unntak: av og til, veeeeldig sjelden kjem han bort til mi side i søvne og holde rundt meg, og da blir eg ekstra gla og forelska!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå