moho Skrevet 6. august 2017 #1 Skrevet 6. august 2017 Har du vært der? Var det bra? Jeg tenker å dra med dattera som nå er 6 i løpet av et år eller to og må begynne å spare. Er to dager "nok" eller er det best med tre? Hva må vi få med oss? Når på året er det best å dra? Vi er mindre redd for fryse enn å stå i milelange køer, hehe. Og økonomien er selvsagt et poeng. For eksempel har vi langfri både i februar, mai og oktober. Jeg tenker å kanskje ta buss rett fra flyplassen til parken og bo der kanskje to netter, for så å dra til Paris en natt før vi returnerer. Dere som har vært der, hvor mye penger gikk det for hele turen? Flybilletter til Paris finner man ofte rimelig, men hotellene i parken så rimelig dyre ut. Det gjør ikke noe hvis det "er verdt det". Noen som vil dele eller har tips?
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #2 Skrevet 6. august 2017 Du må ha minimum tre dager i parken. Vi har bodd både på Disney hotell og annet hotell. Disney hotell er morsomt for barna. Enkelt å bo på hotell litt utenfor. Det går tog ofte til Disney land hvis du velger ett annet hotell. Kort togtur til Paris sentrum, trenger ikke å bytte hotell hvis du velger ett Disney hotell. Disney hotellene har egne busser på flyplassene. Anbefaler å reise utenom fellesferien. Oktober var fint, samme med mai også. Juli og august er kaotisk. Anonymkode: 1f641...02a
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #3 Skrevet 6. august 2017 Hvis du bor på hotell i Paris så velg et langs " Rer linjen " ( toget dere tar til Disneyland ) parken stenger sent. Har reist i fellesferien og det har aldri vær kaotisk når vi har vært der. Ingen erfaring med Disneyhotellene, men det ser fantastisk ut og ser på det som en stor fordel å bo der.( Har hørt andre snakke om at det kan være mulig å få noe rabatter, er jo bare å følge med. ) Har brukt 2 dager på to parker, det har holdt for oss. Prisnivå i parken er dyrt, men verdt hver eneste krone, bare å glede seg Anonymkode: 4a10e...d6a
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #4 Skrevet 7. august 2017 Jeg synes det var helt forferdelig der. Vi var der i juni, altså før resten av europa har virkelig startet på ferien, og likevel var det så satans mye folk alle veier... Det var så lang kø til absolutt alt at det ikke var noe kjekt i det hele tatt. Stå i kø i 1 time, for en karusell som varer i 2 min er bare ikke verdt det. Anbefaler heller å reise til Asterix-parken i nærheten av Paris, eller rett og slett å velge seg en annen park i et annet land... Anonymkode: 5da72...1f1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #5 Skrevet 7. august 2017 Vi elsker Euro Disney, vi har vært der i mars, juli og august. Ikke dra i august, for da er det fellesferie, for de fleste europeiske land, så da føltes det ut som vi bare sto i køer. I mars og juli var det helt greit. Vi har bodd på Disney hotell 2 av gangene, praktisk med buss til hotellet til og fra flyplass, og det går buss fra hotellet og parken hele tiden. Så bodde vi i ett leilighetshotell i området, da og gikk det buss til parken ofte som er gratis, og vi likte oss bedre i leilighet. Det er dyrt å spise i parken, og ikke det beste utvalget. Så da kunne vi i det minste ha med lunsj. Så det ble litt billigere. Vi har vært der 3-5 dager. Føler man trenger minst 3 dager. Anonymkode: f3c44...e2b
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #6 Skrevet 8. august 2017 Vi var der i september. Var en veldig fin opplvelse. Vi var der i 2 dager, og jenta vår var 5 år så det var akkurat nok. Hadde vi hatt større barn som ville prøve mange aktiviteter for alle aldersgrupper, er det ikke nok med 2 dager, for det blir mye køståing. Heldigvis er det mye å se på mens man står i kø.... Vi bodde på et av Disney-hotellene i gangavstand. Det var noe av det jeg husker best - spaserturene rundt det fine vannet, langs flere flotte hoteller, glade barn og rolige omgivelser. Så jeg ville absolutt unnet meg det. Det går an å bo rimeligere i Paris på ankomstdagen, så tar dere første tog inn til parken om morgenen og har EN flott hotellovernatting der (kvalitet over kvantitet) og to dager i parken, og så til et rimeligere hotell i byen igjen på siste kvelden. Jeg var mye på Tripadvisor-forumet for Disneyland Paris før vi dro. Lærte mye der, bl.a. hvor bør man stå under paraden for å se best, hvilke restauranter burde man booke på, hvor er det meet and greet med disneyfigurer, etc, Det gjorde sitt til at vi fikk max utbytte av de to dagene. Anonymkode: 723c0...ab3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå