Gå til innhold

Få bort grønske fra hvit mur

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hvit mur og hvite murtrapper utenfor kjellerdøra som er hardt angrepet av grønske. Det er sjelden og aldri sol der, og med alt regnet på vestlandet så er muren nesten konstant grønn. Spyler og skrubber den hvert år, men nå er det en del jeg ikke får bort. Må nok male på nytt. Men er det noen som har et middel å anbefale som kan hjelpe til å få bort grønsken? Funker grønskekverker f.eks.? 

Anonymkode: 81a2f...f6c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvd Salmiakk?

AnonymBruker
Skrevet

Der er firmaer som driver med fasaderengjøring som har spesialprodukter for disse tilfellene. Finnes og spesialmaling. 

Anonymkode: a4808...89d

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg hadde det samme problemet med grønske på fliser og glassvegg på terrassen.

Min tante rådet meg til å blande klor og vann på en sprayflaske og spraye på grønsken noen minutter før det var meldt regn. Det gjorde susen hos meg! Trengte ikke å skrubbe eller noen ting. Jeg lot klor- og vannblandingen virke litt før regnet kom.

Anonymkode: da726...c5f

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Jeg hadde det samme problemet med grønske på fliser og glassvegg på terrassen.

Min tante rådet meg til å blande klor og vann på en sprayflaske og spraye på grønsken noen minutter før det var meldt regn. Det gjorde susen hos meg! Trengte ikke å skrubbe eller noen ting. Jeg lot klor- og vannblandingen virke litt før regnet kom.

Anonymkode: da726...c5f

Hvordan var blandingsforholdet da?

Anonymkode: 81a2f...f6c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...