Gå til innhold

Skal male! Hjelp/tips! Gråfarge!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg malte stuen i en mørk grå, men ble alt for blå(nøytral gråfarge). Jeg har mye hvitt og grått interiør, eggehvit lister, lyse grå sofa , denne fargen på gulvet(se bildet)  og Vil nå male i en litt varmere gråfarge. 

Har tatt med noen prøver; jotun i  diskret, elegant og sober. Passer en av de fargene  gulvet, lister osv? Er ikke så flink med dette! 

Vil ha en farge som passer grått og litt brunt. 

IMG_2756.PNG

Anonymkode: d4190...a48

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

..

AnonymBruker
Skrevet

Grå harmoni er varm grå, som går godt til lister som er i bomull/eggehvit.

Anonymkode: ea971...30f

Skrevet

Anbefaler grå skifer, har den selv og er ren grå men samtidig lun og varm. INGEN blåtoner <3 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, gladjenta93 skrev:

Anbefaler grå skifer, har den selv og er ren grå men samtidig lun og varm. INGEN blåtoner <3 

Passer det med brunt til den? Kan du legge ut bilde ?:)  

AnonymBruker
Skrevet

Vi har grå skifer, men med kalkmaling. Veldig fint, men vi har lysere og kaldere farge i gulvet. Syns ofte det gulvet du har ikke passer med grått.

Anonymkode: c4f46...f9b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har grå skifer, men med kalkmaling. Veldig fint, men vi har lysere og kaldere farge i gulvet. Syns ofte det gulvet du har ikke passer med grått.

Anonymkode: c4f46...f9b

Egentlig enig i deg.. men er kun grå jeg vil ha :/ vet ikke helt hvilken farge skal jeg ha da, siden vi har grå sofa, litt grått interiør osv..

AnonymBruker
Skrevet

Tåkedis og Nøytral er veldig fine gråfarger. I gangen min har jeg veldig lyst parkett og Nøytral (lys farge) og Matrix (mørk farge, også grå)

Anonymkode: b0f17...af8

AnonymBruker
Skrevet

Demring, har du sett på den? Passer fint til brunt gulv - og til hvitt. Men mulig du synes den er mørk? 

Anonymkode: 8ca76...7e8

Gjest Magnifiq
Skrevet

Hvit lin syns jeg er en nydelig gråfarge. Ser beige ut på fargekartet, men er grå på veggen. Har nogenlunde likt gulv som deg.

AnonymBruker
Skrevet

Om du ønsker en mørk grå så er grå skifer fin til eikeparkett. Den har såpass mye varme i seg at den kler gultonen i gulvet. 

Anonymkode: b3ad6...43b

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte prøve på jotun elegant. Den fikk et grønnskjær i dagslys. Ikke fint :( 

synes den fargen jeg har nå er fin når det er mørkt, men ellers blå... 

vil ha en som er GRÅ. Ikke blå / grønn 

Gjest Coolaid
Skrevet

Hvorfor velger du ikke noe som du selv syns ser bra ut? Det er du som skal bo der, ikke resten av forumet. Finn ut hva du liker ! ! !.. og drit i alle andre. 

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Coolaid skrev:

Hvorfor velger du ikke noe som du selv syns ser bra ut? Det er du som skal bo der, ikke resten av forumet. Finn ut hva du liker ! ! !.. og drit i alle andre. 

Probleme er at jeg ikke finner en gråfarge jeg liker. Og ikke helt vet om jeg skal ha en varm eller kald farge.. Jeg trenger tips, og kanskje andre kan si hvordan den fargen ser ut hos de:) jeg velger ikke en farge kun pga en av dere på forumet her sier at "den må du velge"! 

AnonymBruker
Skrevet

Hva er med folk i dag, som ikke klarer å gå for andre andre farger enn grått og hvitt?:klo: Det må bli utrolig trist i lengden. Mange av de jeg kjenner som kastet seg på den grå/hvite trenden, er allerede blitt lei av disse "fargene". 

Jeg ser det overalt. Grå og hvite vegger og grått og hvitt interiør. Så utrolig sterilt og upersonlig! Hvorfor ikke prøve en helt annen farge enn grått?

Anonymkode: dd150...de1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er med folk i dag, som ikke klarer å gå for andre andre farger enn grått og hvitt?:klo: Det må bli utrolig trist i lengden. Mange av de jeg kjenner som kastet seg på den grå/hvite trenden, er allerede blitt lei av disse "fargene". 

Jeg ser det overalt. Grå og hvite vegger og grått og hvitt interiør. Så utrolig sterilt og upersonlig! Hvorfor ikke prøve en helt annen farge enn grått?

Ja, tenkt litt på det. Men "tørr" ikke :P hvilken farger passer til eik, grå sofa. Hvitt og grått interiør?? Jeg såg litt på minty breeze. Veldig fin,men vet ikke om den passer inn.. 

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, tenkt litt på det. Men "tørr" ikke :P hvilken farger passer til eik, grå sofa. Hvitt og grått interiør?? Jeg såg litt på minty breeze. Veldig fin,men vet ikke om den passer inn.. 

Akkurat. Mange har blitt livredde for farger, hva nå det kan komme av. Men det er faktisk veldig mange farger som går til  eikegulv og grå sofa. Bare å velge og vrake. Vær nå litt modig. :)  I mitt hjem finnes det mange ulike farger, noe jeg er superfornøyd med. Jeg blir glad av å ha farger rundt meg. Den lyse fargen jeg hadde tidligere, ble jeg derimot veldig fort lei av. Det ble altfor trist og kjedelig i lengden.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat. Mange har blitt livredde for farger, hva nå det kan komme av. Men det er faktisk veldig mange farger som går til  eikegulv og grå sofa. Bare å velge og vrake. Vær nå litt modig. :)  I mitt hjem finnes det mange ulike farger, noe jeg er superfornøyd med. Jeg blir glad av å ha farger rundt meg. Den lyse fargen jeg hadde tidligere, ble jeg derimot veldig fort lei av. Det ble altfor trist og kjedelig i lengden.

Jeg kjøpte farge.! Men er det veldig farlig å puste inn maling? Kjøpte en akryl maling, som var anbefalt av astma og allergiforbund i Sverige. Leste nå at det kun gjaldt etter 2 uker :( de hadde ikke mer av sens som jeg pleier å bruke.. står ingen løsemiddel, men det gjaldt ikke under påføring ?

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøpte farge.! Men er det veldig farlig å puste inn maling? Kjøpte en akryl maling, som var anbefalt av astma og allergiforbund i Sverige. Leste nå at det kun gjaldt etter 2 uker :( de hadde ikke mer av sens som jeg pleier å bruke.. står ingen løsemiddel, men det gjaldt ikke under påføring ?

Så bra at du gikk for en ordentlig farge! :) Akrylmaling er overhodet ikke noe farlig å puste inn, og den tørker utrolig fort. Den lukter såvidt under påføring, men ikke plagsomt mye. Er bare å lufte litt mens du maler. Det er kun enkelte typer spesialmalinger som kan være litt ugreit å puste inn for mye av. Malingen de brukte i gamledager, kunne også inneholde mye ulumskheter. Men dette gjelder altså ikke akrylmalingen man får kjøpt i dag.

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har grå sofa, lys eikeparkett og minty breeze på en vegg.  Den passer kjempefint, elsker fargen.  Kommer sikkert til å endre om en stund, men det er jo bare gøy.  Om du ikke liker resultatet er det jo bare å male over :)

Anonymkode: a1d3e...03a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...