Silketeppe Skrevet 6. august 2017 #1 Del Skrevet 6. august 2017 (endret) Jeg har nylig begynt i ny jobb, og har over de siste ukene gjort en del småtabber for å si det mildt.. Heldigvis ting som lett rettes opp, og jeg lærer av hver eneste en. Jeg lurer på om dere har gjort noen dumme tabber/feil i jobbene deres? Jeg kommer på en del fra butikkansatt-jobben min som student. - En gang hadde jeg stengevakt sammen med en annen person, men det var veldig travelt. En kunde skulle ha røyk og jeg måtte låse opp røykskapet med en nøkkel som alltid lå i kassa. Røyken hun ville ha lå ikke i skapet, så jeg måtte løpe på bakrommet og hente, og la nøkkelen til røykskapet i lommen i mellomtiden, og tenkte jeg kunne legge den tilbake i kassen når jeg kom tilbake. Jeg glemte det helt ut, og tok med nøkkelen hjem i uniformbuksa som skulle vaskes før neste vakt to dager senere. Dagen etter ringte morgenvakten og lurte på hvor nøkkelen var. Jeg vet ikke, sa jeg, for jeg koblet det ikke med en gang. La på og skjønte at den så klart ligger i buksa mi! Måtte kjøre ut til butikken en fei med nøkkelen, med halen mellom beina. Det verste er at slikt har skjedd flere ganger, har tatt med hjem ting som skal ligge i butikken, men som jeg glemmer i buksa. Heldigvis ikke noe som er SÅ viktig som nøkkel til skap eller safer da, bortsett fra den ene gangen. - En annen gang satt jeg i kassen store deler av dagen, og etterhvert gikk det litt på automatikk. Jeg hadde jobbet der såpass lenge at hjernen noen ganger "koblet seg ut" og jeg satt og sa hei, pose, kvittering og hade, og scannet varene på automatikk og kom til meg selv igjen etter rundt fem minutter. Plutselig, noen minutter senere, kom tre kunder inn på rekke og rad med kvitteringen, alle hadde kjøpt poteter men jeg hadde slått potetene deres inn som bananer i kassa. Jeg kunne ikke huske kundene en gang, men sa såklart beklager og gav tilbake det de hadde gitt for mye. Det var ganske pinlig! Ellers har jeg tabbet meg ut med priser en del og kundene har betalt for mye, alt for lite, og så videre. Hva er deres tabber? Endret 6. august 2017 av Silketeppe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cyrus Skrevet 6. august 2017 #2 Del Skrevet 6. august 2017 Jeg var uoppmerksom da jeg skulle vokte en prosess som innebar et spesielt superledende metall. Trådene røk og den eneste mannen som kunne å reparere dem bodde i Japan. Lang historie kort: Cyrus kostet bedriften 4mill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 6. august 2017 #3 Del Skrevet 6. august 2017 Jeg har utløst alarmen midt i beste åpningstid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaLena Skrevet 6. august 2017 #4 Del Skrevet 6. august 2017 Min største tabbe var å i det hele tatt begynne å jobbe i skobutikk. Var 15-16 år, totalt uinteressert i sko. Jeg klarte aldri å lære meg systemet på lageret. Leita meg omtrent ihjel etter å finne akkurat det paret kunden skulle ha. Det morsomste i den jobben var når jeg dro hjem for dagen. Fikk meg ny jobb etter 2 mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå