AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #1 Skrevet 6. august 2017 Er det vanlig å arve besteforeldre hvis foreldre er i live? Hvis du arvet, hva arvet du? Anonymkode: ffc52...b91
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #2 Skrevet 6. august 2017 Man kan ikke, uten videre, hoppe over et ledd med mindre de rettmessige arvingene fraskriver seg arven. Det er regler for dette. Besteforeldrene kan gi bort 1/3 til andre enn barna sine. Ikke mer. Anonymkode: 63530...bfa 3
Minlillelykke Skrevet 6. august 2017 #3 Skrevet 6. august 2017 Vi arvet småting som bilder og bakeboller av bestemor. Men ingen penger.
Ulrikke Skrevet 6. august 2017 #4 Skrevet 6. august 2017 Da min farmor døde (farfar var allerede død) arvet jeg i teorien ingenting, men min far er enebarn og det samme er jeg, så etter å ha solgt unna noe jord (eide mye) fikk jeg egenkapital til å kjøpe leilighet. Evig takknemlig for dette (men dette var det min far som fikset, ikke min farmor). Da min mormor døde (morfar var allerede død) bestemte min mor og hennes søsken at vi barnebarna skulle få en femsifret sum hver. Om dette var noe min mormor hadde bedt om er jeg usikker på. Jeg har altså arvet noe, men dette har vært via mine foreldre på begge sider. Ikke direkte etter nedskrevet ønske fra besteforelder osv. (Må nevnes at jeg på ingen måte tror noen av mine besteforeldre ville vært uenige i løsningen!)
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #5 Skrevet 6. august 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man kan ikke, uten videre, hoppe over et ledd med mindre de rettmessige arvingene fraskriver seg arven. Det er regler for dette. Besteforeldrene kan gi bort 1/3 til andre enn barna sine. Ikke mer. Anonymkode: 63530...bfa Rettelse: 1/3 av arven dersom hvert enkelt barn vil arve mindre enn én million. Jeg har arvet større summer av mine besteforeldre, både etter frasigelse av arv og fordi arven totalt var stor og de kunne testamentere bort mye. Anonymkode: b4e3b...602
Gjest Margit Spat Skrevet 6. august 2017 #6 Skrevet 6. august 2017 Jeg har arvet noen gjenstander, blant annet klokker, bøker, møbler og serviser, men det er gjennom mine foreldre, ikke på bakgrunn av testamente.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #7 Skrevet 6. august 2017 Jeg og min bror arvet kr 500 000 hver oss etter farfar, min far fraskrev seg den delen av arven. Vi fikk i tillegg noen møbler, bilder og pynteting. Arven var uventet, men min far hadde da allerede fått forskudd på arv og mente vi trengte dette mer enn han, er evig takknemlig for dette❤️ Anonymkode: f1ff7...4b9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå