AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #1 Skrevet 6. august 2017 Er det farlig? Inneholder jo ikke noen kcal Hørt at det inneholder mye aspartam, et farlig stoff. Korrekt? Anonymkode: caf95...30f
SiMa Skrevet 6. august 2017 #2 Skrevet 6. august 2017 Fun light inneholder aspartam. Noen mener aspartam er farlig, men så vidt meg bekjent er det ingen forskning som beviser det. Noen kan få restless legs av aspartam, for noen øker det sultfølelsen. Det siste kan unngås/reduseres hvis du drikker det til måltid. Her må du bare prøve deg frem. 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #3 Skrevet 6. august 2017 1 minutt siden, SiMa skrev: Fun light inneholder aspartam. Noen mener aspartam er farlig, men så vidt meg bekjent er det ingen forskning som beviser det. Noen kan få restless legs av aspartam, for noen øker det sultfølelsen. Det siste kan unngås/reduseres hvis du drikker det til måltid. Her må du bare prøve deg frem. Så det er farlig? Alt er faenmeg farlig om dagen Anonymkode: caf95...30f
SiMa Skrevet 6. august 2017 #4 Skrevet 6. august 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så det er farlig? Alt er faenmeg farlig om dagen Anonymkode: caf95...30f Det inneholder aspartam, men jeg tror ikke det er farlig å få i seg aspartam. Jeg kjenner heller ikke til forskning som tilsier at det er farlig. Noen mener all kunstig søtning og alle kunstige tilsetningsstoffer er farlige. Jeg er ikke en av dem. Restless legs og økt appetitt er noe enkelte opplever, men det er helt ufarlig. Du kan prøve, og opplever du det kan du kutte ut en periode og se om det hjelper. Vann er vel fortsatt trygt, så vidt jeg vet. 1
Perelandra Skrevet 6. august 2017 #5 Skrevet 6. august 2017 (endret) Har drukket Fun Light i over 20 år og jeg lever enda. Endret 6. august 2017 av Perelandra 6
Libertas Skrevet 6. august 2017 #6 Skrevet 6. august 2017 7 minutter siden, SiMa skrev: Det inneholder aspartam, men jeg tror ikke det er farlig å få i seg aspartam. Jeg kjenner heller ikke til forskning som tilsier at det er farlig. Noen mener all kunstig søtning og alle kunstige tilsetningsstoffer er farlige. Jeg er ikke en av dem. Restless legs og økt appetitt er noe enkelte opplever, men det er helt ufarlig. Du kan prøve, og opplever du det kan du kutte ut en periode og se om det hjelper. Vann er vel fortsatt trygt, så vidt jeg vet. Vann er vel heller ikke helt ufarlig, dersom man får i seg for mye så kan man få vannforgiftning. Men det skal vel en del til. Mener det var et tilfelle for noen år tilbake hvor noen barn lekte drikkeleker med vann, hvor ene endte opp på sykehuset med vannforgiftning.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #7 Skrevet 6. august 2017 Forskningen som sa at aspartam var farlig, er blitt trukket tilbake fordi forskningen var utført på allerede syke rotter. Det skal enorme mengder til over føere år før det er farlig, og mest sannsyneligvis har du død av vannforgiftning før du klarer å nå denne mengden daglig. Anonymkode: 3fd34...e8a
Hoppetaujenta Skrevet 6. august 2017 #8 Skrevet 6. august 2017 Jeg har også kost meg med fun-saft i ualminnelige tider og jeg sier at ts bare kan blande ut og drikke så mye hen vil. Skal en tenke på farligheter får en egentlig slutte å puste. ...men p.s. det er farlig å slutte helt med det også! 2
RaraAvis78 Skrevet 6. august 2017 #9 Skrevet 6. august 2017 Drikker det selv av og til, men gir det ikke til barna mine pga aspartamen.
SiMa Skrevet 6. august 2017 #10 Skrevet 6. august 2017 3 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Jeg har også kost meg med fun-saft i ualminnelige tider og jeg sier at ts bare kan blande ut og drikke så mye hen vil. Skal en tenke på farligheter får en egentlig slutte å puste. ...men p.s. det er farlig å slutte helt med det også! I ualminnelige tider?
Citpensacola Skrevet 6. august 2017 #11 Skrevet 6. august 2017 Ingen seriøs forskning sier aspartam er farlig for mennesker i normale doser, og stoffet er forsket veldig mye på. Det er ikke farlig. De nekene som påstår det er farlig er typen som driver med alternativmedisin og ikke vaksinerer barna sine, altså idioter. 1
Hoppetaujenta Skrevet 6. august 2017 #12 Skrevet 6. august 2017 3 timer siden, SiMa skrev: I ualminnelige tider? Jupp...og jeg står for det på høylys dag. 1
Gud Skrevet 6. august 2017 #13 Skrevet 6. august 2017 3 timer siden, Citpensacola skrev: Ingen seriøs forskning sier aspartam er farlig for mennesker i normale doser, og stoffet er forsket veldig mye på. Det er ikke farlig. De nekene som påstår det er farlig er typen som driver med alternativmedisin og ikke vaksinerer barna sine, altså idioter. I utgangspunktet enig. Samtidig har jeg mye erfaring med å bruke fun light som blandevann, og jeg blir syk av det hver gang. Så noe må det være... 1
Hoppetaujenta Skrevet 6. august 2017 #14 Skrevet 6. august 2017 Da er jeg nok veldig syk hele tiden for jeg føler meg frisk.
Perelandra Skrevet 6. august 2017 #15 Skrevet 6. august 2017 1 time siden, Gud skrev: I utgangspunktet enig. Samtidig har jeg mye erfaring med å bruke fun light som blandevann, og jeg blir syk av det hver gang. Så noe må det være... Kanskje det heller er det du har i blandevannet som gjør deg syk? Blir du syk hvis du drikker Fun Light uten noe alkohol?
Gud Skrevet 6. august 2017 #16 Skrevet 6. august 2017 3 timer siden, Perelandra skrev: Kanskje det heller er det du har i blandevannet som gjør deg syk? Blir du syk hvis du drikker Fun Light uten noe alkohol? Hmm... har aldri prøvd. Men... nei, må nok være FL sin feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå