Gå til innhold

Vaske skikkelig møkkete leilighet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Har seg sånn nå at vi midlertidig skal flytte ut til et lite hus på rundt 80 kvm mens huset vårt pusses opp.. det lille huset har stått tomt i 1 år ca og før det har det bodd anleggsarbeidere der så det er skikkelig møkkete!! Vi snakker svarte merker på veggene og spindelvev. Vi må vaske alt fra tak til gulv og lurer på om noen har noe tips? Hva slags såpe bruker jeg på vegger og tak? Og hva er best til å vaske kjøkkenet med? 

Anonymkode: e491e...86d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

God gjennomtrekk, og Salmiakk blandet med Ajax fra den hvite gammeldagse flasken (det er faktisk ok å blande inn ekstra salmiakk i den), varmt vann (bruk hansker) og eget rent/såpefritt skyllevann med egen klut. En vasker foran den andre går etter med ren klut. 

Er det kaldt i bygget, så er oppvarming før vaskingen begynner nødvendig. 

Anonymkode: c5d0a...e20

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde funnet et firma til å vaske ned. Det er faktisk ikke så dyrt. Har akkurat betalt for å få vasket ned leilighet på 70 kvm i forbindelse med salg.

Anonymkode: 97f0f...6d2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nedvask slik på firma og så skittent kan prisen fort bli 6000,- 

Anonymkode: c6a10...c14

Skrevet

Dampvasker kan være en mulighet, om ikke samiakk gjør susen uten masse gniing (tenker på gulv og kjøkken). Disse kan leies, tror jeg. Jeg har en liten en, som er grei på mindre flater.

AnonymBruker
Skrevet

Kommer litt an på hva slags materiale det er snakk om. En god blanding av zalo og salmiakk tar fett hvis du trenger noe sånt på kjøkkenet. Ellers hadde jeg gått for jif på badet, gjerne andre steder også. Kjøp inn noen skuresvamper for gjenstridige flekker. Dessuten finnes det noe som heter Kraftvask som burde ta det meste. Tror de har det på Monter og lignende butikker.

Anonymkode: 649c5...011

• Liker 1
Gjest JanHelge
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nedvask slik på firma og så skittent kan prisen fort bli 6000,- 

Anonymkode: c6a10...c14

Verdt det i så fall, hadde heller betalt 6000 og fått det gjort i stedet for å ta en slik drittjobb selv. Benyttet vaskehjelp selv noen ganger, det føles herlig. Men vasker selv hjemme nå, skal det i dag forresten og gleder meg til å bli ferdig med det. :)

Skrevet

Salmiakk fjerner fett og flekker, klor fjerner bakterier :)

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

God gjennomtrekk, og Salmiakk blandet med Ajax fra den hvite gammeldagse flasken (det er faktisk ok å blande inn ekstra salmiakk i den), varmt vann (bruk hansker) og eget rent/såpefritt skyllevann med egen klut. En vasker foran den andre går etter med ren klut. 

Er det kaldt i bygget, så er oppvarming før vaskingen begynner nødvendig. 

Hvorfor er oppvarming nødvendig?

Anonymkode: 3e6d4...874

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er lettere få skitten bort i et rom på 22 grader C enn når det er f.eks. 15 grader C. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er lettere få skitten bort i et rom på 22 grader C enn når det er f.eks. 15 grader C. 

Det høres litt rart ut.

Skrevet

Jeg ville gått til anskaffelse av Sactif grovrent og vasket ned med dette. Har rengjort flere boliger som har vært ordentlige møkkete med denne og klienten har vært fornøyd med resultatet. Den tar alt. Salmiakk er også et vidundermiddel, men jeg ville gått for Sactif. (Har ingen egne interesser i anbefalingen ut over min egen erfaring ;-) )

sactif grovrent.jpg

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Må nok gjøre det selv da vi ikke har tid til å finne en vaskehjelp på kort varsel.. 😂 Ser ut til jeg må kjøpe noen flasker salmiakk :nori:

Anonymkode: e491e...86d

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mye som får økt løselighet ved høyere temperatur, tenk på vaskepulver eller sukker. Salmiakken vil være mer effektiv jo høyere temperaturen er.

Anonymkode: 35a89...208

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...