Gå til innhold

Erfaringer med ladycomp (hormonfri prevensjon)?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har erfaring med ladycomp, hormonfri prevensjon hvor man måler temperaturen hver morgen? Enten som prevensjon eller eventuelt som hjelpemiddel under prøveperiode? Deres egne sider mener at dette skal være 99,3% sikkert som prevensjonsmiddel, men man må selvfølgelig bruke kondom på de usikre dagene. 

Det har seg nemlig sånn at jeg har kjøpt inn en sånn (de koster litt, men varer lenge), men min samboer er selvfølgelig skeptisk og redde for at vi skal bli gravide. Jeg har veldig lyst til å kutte ut alt som har med hormoner å gjøre etter snart 10 år på pilla og synes dette hørtes ut som et bra alternativ. 

Anonymkode: c887b...497

AnonymBruker
Skrevet

Ladycomp regnes ikke som et prevensjonsmiddel. 

Anonymkode: 0865a...92a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte babycomp som prevensjon i 5 år og det fungerte fint for meg. Men skal sies at for oss hadde det ikke vært total krise om jeg hadde blitt gravid selvom vi ikke planla det da. 

Så lenge man har relativt stabil syklus og bruker kondom når det er rød eller orange dager tror jeg det skal litt til å bli gravid

Anonymkode: 588af...676

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes det funket helt fint, inntil vi tok en sjanse på første gule dag og den satt som en kule. 😄 

Tror den er rimelig sikker så lenge man har regelmessig mens og IKKE tar sjanser!

Anonymkode: 94000...b77

AnonymBruker
Skrevet

Ganske mange bloggere som har brukt den å blitt gravide .

Anonymkode: 8fa7c...fcd

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren din har all grunn til å være skeptisk. Håpe han er klar for å bli far. Ladycomp er mye mer usikkert en å hoppe av i svingen, og det sier vel sitt. 

Anonymkode: 380f8...e1c

• Liker 1
Skrevet

Jeg gikk til innkjøp av Ladycomp da jeg sluttet på p-pillen for ca. 8 år siden. I starten syntes jeg det var mye knot da det tok veldig lang tid før den begynte å vise noe annet enn rødt, pluss at den er lite brukervennlig (iallfall var den det da, mulig det er nyere modeller nå). For oss fungerte den iallfall bra. Jeg valgte å kutte den ut etter noen år ettersom syklusen min er så stabil og jeg alltid kjenner når jeg hadde eggløsning - bruker nå en app hvor jeg registrerer mensen slik at jeg har oversikt over syklusen for sikkerhets skyld. Vi har fått to barn på disse åtte årene, men begge var planlagte :) Når det er sagt ville jeg brukt kondom i en lang periode etter p-pilleslutt dersom dere absolutt ikke vil bli gravide. Sikre perioder funker bare hvis syklusen din er helt stabil, og det kan ta lang tid fra du slutter på hormonprevensjon til det skjer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...