Vernis Skrevet 6. august 2017 #1 Skrevet 6. august 2017 Vurderer å kjøpe Nockeby fra Ikea. Noen som har den og kan si om de er fornøyd? Har dere vasket trekkene og holder de seg fint etter vask?
Nuttery Skrevet 6. august 2017 #2 Skrevet 6. august 2017 Jeg har vasket trekkene flere ganger (rødvinsflekker feks) og det har gått bort uten problem. Enkle å få på, og holder fasongen. Syntes ryggputene fort kan bli litt nedsittet, men tror det er pga kjæresten ikke behandler de så pent. veldig fin sofa
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #3 Skrevet 6. august 2017 https://www.comfort-works.com/news/ikea-nockeby-sofa-series-review-2014-mid-year/ Anonymkode: 525e1...6c2 1
Vernis Skrevet 6. august 2017 Forfatter #4 Skrevet 6. august 2017 2 timer siden, Nuttery skrev: Jeg har vasket trekkene flere ganger (rødvinsflekker feks) og det har gått bort uten problem. Enkle å få på, og holder fasongen. Syntes ryggputene fort kan bli litt nedsittet, men tror det er pga kjæresten ikke behandler de så pent. veldig fin sofa Takk 😀 Hvilket stoff har du den i?
Scherbatsky Skrevet 6. august 2017 #5 Skrevet 6. august 2017 Jeg elsker Nockeby'n min! Verdens deiligste sofa!
Scherbatsky Skrevet 7. august 2017 #8 Skrevet 7. august 2017 På 8/6/2017 den 23.43, Nuttery skrev: Tallmyra hvit/sort Samme her. Syns den er DAUfin i tillegg til deilig å sitte i!
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #9 Skrevet 23. august 2017 Hva slags variant av sofaen har dere? Står selv mellom treseteren og den med sjeselong. Og vurderer Tenø lys grå. Noen som har den i det stoffet? Tallmyra gav meg litt chenille-følelse, og jeg hater sånt stoff Anonymkode: c0bcf...d48
Scherbatsky Skrevet 23. august 2017 #10 Skrevet 23. august 2017 Jeg har Tallmyra svart/hvit (som ser lys grå ut). Jeg elsker den. Hadde det lin-lignende stoffet før og hatet hvert sekund. Byttet så snart Tallmyra kom til Norge. Jeg har tre-seter, også en puff i tillegg. Mest fordi jeg har ikke verdens største stue (22 m2, og jeg ville absolutt ha spisebord) og har hatt sjeselong før, og visste at det ikke passet stua mi. Ei heller trengte jeg det når jeg kunne ha puff isteden.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2017 #11 Skrevet 23. august 2017 Vi har Nockeby sofa, 2 seters m/ sjeselong, i Tenö lys grå. Hvis jeg skal være ærlig gleder jeg meg til vi skal få oss ny sofa igjen. Det er forsåvidt en helt ok sofa, men samtidig veldig meh. Trekket var veldig fint i butikken, bedre enn det andre, men etter en stund farer det ikke så bra. Det blir veldig fort nuppete og ser shabby ut, så har hatt flere runder med nuppefjerner på den, noe som er en litt heftig jobb i seg selv. Sitteputa i sjeselongen fikk veldig fort (snakker ca 4 måneder) et søkk i seg. Altså etter ræva mi. Nå ble den kanskje flittig brukt, men med mine 50 kilo trodde jeg ikke noe sånt skulle skje så fort. Dessuten er jo en sofa lagd for å sitte i, den burde dermed tåle å bli sittet i. Opplevde noe liknende med sofadelen, der putene fort ble litt "nedsittet". Den er veldig dyp, og med det mener jeg lange puter. Hvis jeg skal sitte med ryggen inntil ryggputa havner knærne akkurat litt for langt opp på sitteputa, og jeg når ikke i gulvet. Dette er selvfølgelig smak og behag og ikke nødvendigvis noe negativt for alle, det er jo gjerne noe man merker og vet om man liker/ikke liker i butikken før man kjøper. I tillegg har vel noen veldig lange ben, og opplever ikke denne problemstillingen i det hele tatt. Men for meg har det blitt litt irriterende etter hvert, går liksom ikke an å SITTE behagelig, man ender bare opp med å slouche eller med å dra bena opp under seg. Men en ting skal sofaen ha, det er relativt enkelt å vaske trekket. Tørker fort, og lett å få på igjen. Anonymkode: d39ff...303
Scherbatsky Skrevet 23. august 2017 #12 Skrevet 23. august 2017 16 minutes ago, AnonymBruker said: Vi har Nockeby sofa, 2 seters m/ sjeselong, i Tenö lys grå. Hvis jeg skal være ærlig gleder jeg meg til vi skal få oss ny sofa igjen. Det er forsåvidt en helt ok sofa, men samtidig veldig meh. Trekket var veldig fint i butikken, bedre enn det andre, men etter en stund farer det ikke så bra. Det blir veldig fort nuppete og ser shabby ut, så har hatt flere runder med nuppefjerner på den, noe som er en litt heftig jobb i seg selv. Sitteputa i sjeselongen fikk veldig fort (snakker ca 4 måneder) et søkk i seg. Altså etter ræva mi. Nå ble den kanskje flittig brukt, men med mine 50 kilo trodde jeg ikke noe sånt skulle skje så fort. Dessuten er jo en sofa lagd for å sitte i, den burde dermed tåle å bli sittet i. Opplevde noe liknende med sofadelen, der putene fort ble litt "nedsittet". Den er veldig dyp, og med det mener jeg lange puter. Hvis jeg skal sitte med ryggen inntil ryggputa havner knærne akkurat litt for langt opp på sitteputa, og jeg når ikke i gulvet. Dette er selvfølgelig smak og behag og ikke nødvendigvis noe negativt for alle, det er jo gjerne noe man merker og vet om man liker/ikke liker i butikken før man kjøper. I tillegg har vel noen veldig lange ben, og opplever ikke denne problemstillingen i det hele tatt. Men for meg har det blitt litt irriterende etter hvert, går liksom ikke an å SITTE behagelig, man ender bare opp med å slouche eller med å dra bena opp under seg. Men en ting skal sofaen ha, det er relativt enkelt å vaske trekket. Tørker fort, og lett å få på igjen. Anonymkode: d39ff...303 Ha, det er faktisk totalt motsatt av den opplevelsen jeg har hatt. Min er like fin som når jeg kjøpte den for 18 mnd siden. Og jeg veier nok det dobbelte av deg. Beste sofaen jeg noensinne har hatt. Og jeg har hatt noen i løpet av årene, dessverre.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #13 Skrevet 24. august 2017 1 time siden, Scherbatsky skrev: Ha, det er faktisk totalt motsatt av den opplevelsen jeg har hatt. Min er like fin som når jeg kjøpte den for 18 mnd siden. Og jeg veier nok det dobbelte av deg. Beste sofaen jeg noensinne har hatt. Og jeg har hatt noen i løpet av årene, dessverre. Uff, kanskje vi fikk et utskudd av en feilprodusert sofa? Vi har ikke orka å gjøre så mye med det, har tenkt at det tross alt var Ikea og ikke nødvendigvis skikkelig kvalitet. Derfor måtte vi liksom forvente noe slikt. Men du har ikke hatt noe nedsøkk i puter heller? Har du hatt den lenge? Det er det som erger meg mest med hele sofaen, den er ikke behagelig lenger pga det. Anonymkode: d39ff...303
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #14 Skrevet 24. august 2017 2 timer siden, Scherbatsky skrev: Ha, det er faktisk totalt motsatt av den opplevelsen jeg har hatt. Min er like fin som når jeg kjøpte den for 18 mnd siden. Og jeg veier nok det dobbelte av deg. Beste sofaen jeg noensinne har hatt. Og jeg har hatt noen i løpet av årene, dessverre. Sorry, ser jo nå at du hadde skrevet hvor lenge du hadde hatt den, stå stryk siste spm mitt. Anonymkode: d39ff...303
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #15 Skrevet 24. august 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Uff, kanskje vi fikk et utskudd av en feilprodusert sofa? Vi har ikke orka å gjøre så mye med det, har tenkt at det tross alt var Ikea og ikke nødvendigvis skikkelig kvalitet. Derfor måtte vi liksom forvente noe slikt. Men du har ikke hatt noe nedsøkk i puter heller? Har du hatt den lenge? Det er det som erger meg mest med hele sofaen, den er ikke behagelig lenger pga det. Anonymkode: d39ff...303 Hvor lenge har du hatt din? Jeg ville nok reklamert både på stoffet og putene. Det skal jo ikke bli sånn?! Ble litt usikker nå på hvilket stoff faktisk.. Men jeg liker ikke ta på sånn chenille-følelse. Ser jo også at den kanskje er mykere når man har lite klær på, feks. om morgenen når man sitter i boksershorts, eller om sommeren med mye hud. Anonymkode: c0bcf...d48
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #16 Skrevet 24. august 2017 8 timer siden, Scherbatsky skrev: Jeg har Tallmyra svart/hvit (som ser lys grå ut). Jeg elsker den. Hadde det lin-lignende stoffet før og hatet hvert sekund. Byttet så snart Tallmyra kom til Norge. Jeg har tre-seter, også en puff i tillegg. Mest fordi jeg har ikke verdens største stue (22 m2, og jeg ville absolutt ha spisebord) og har hatt sjeselong før, og visste at det ikke passet stua mi. Ei heller trengte jeg det når jeg kunne ha puff isteden. Du har puffen som hører til? Den var jo kjempestor! Er den like god å sitte på som sofaen? Hvilke av stoffene er lettest å støvsuge? Eller rettere sagt, hvilke av de trekker til seg mest hår og støv? Har hund, så det er litt vesentlig. Ser for meg at Tallmyra kan føles mer elektrisk, pga polyesteret i stoffet. Anonymkode: c0bcf...d48
Scherbatsky Skrevet 24. august 2017 #17 Skrevet 24. august 2017 16 hours ago, AnonymBruker said: Uff, kanskje vi fikk et utskudd av en feilprodusert sofa? Vi har ikke orka å gjøre så mye med det, har tenkt at det tross alt var Ikea og ikke nødvendigvis skikkelig kvalitet. Derfor måtte vi liksom forvente noe slikt. Men du har ikke hatt noe nedsøkk i puter heller? Har du hatt den lenge? Det er det som erger meg mest med hele sofaen, den er ikke behagelig lenger pga det. Anonymkode: d39ff...303 Har hatt den siden februar 2016. Så det ville jeg faktisk snakket med IKEA om, ja, høres ikke riktig ut. Har ikke hatt noen problemer.
Scherbatsky Skrevet 24. august 2017 #18 Skrevet 24. august 2017 9 hours ago, AnonymBruker said: Du har puffen som hører til? Den var jo kjempestor! Er den like god å sitte på som sofaen? Hvilke av stoffene er lettest å støvsuge? Eller rettere sagt, hvilke av de trekker til seg mest hår og støv? Har hund, så det er litt vesentlig. Ser for meg at Tallmyra kan føles mer elektrisk, pga polyesteret i stoffet. Anonymkode: c0bcf...d48 Den er kjempestor, og jeg skulle virkelig ønske den var bare halvparten i str. Men den er like god som sofaen, ja. Deilig å ha to ekstra plasser om nødvendig, og noe å ha beina på noen ganger (når noen sitter der de vanligvis ligger, oppi sofaen). Jeg hadde ikke det blå stoffet så lenge (i noe lin-lignende greier), og ikke har jeg dyr. Men den er kjempeenkel å holde ren i Tallmyra ihvertfall. Jeg sprayet den med ett slags møbelstoff-spray (slik at flekker ikke trenger inn), og det har gjort den enkel å holde ren. Støvsuger over, dasker litt på putene, like fine.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #19 Skrevet 24. august 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge har du hatt din? Jeg ville nok reklamert både på stoffet og putene. Det skal jo ikke bli sånn?! Ble litt usikker nå på hvilket stoff faktisk.. Men jeg liker ikke ta på sånn chenille-følelse. Ser jo også at den kanskje er mykere når man har lite klær på, feks. om morgenen når man sitter i boksershorts, eller om sommeren med mye hud. Anonymkode: c0bcf...d48 Vi har hatt vår siden desember 2014, men merket som sagt nedsøkk i sjeselongputa etter ca 4 måneder. Føler det har gått så lang tid nå at det har blitt for sent å klage på noe. Vi burde jo ha gjort det for leenge siden... Anonymkode: d39ff...303
AnonymBruker Skrevet 24. august 2017 #20 Skrevet 24. august 2017 4 timer siden, Scherbatsky skrev: Den er kjempestor, og jeg skulle virkelig ønske den var bare halvparten i str. Men den er like god som sofaen, ja. Deilig å ha to ekstra plasser om nødvendig, og noe å ha beina på noen ganger (når noen sitter der de vanligvis ligger, oppi sofaen). Jeg hadde ikke det blå stoffet så lenge (i noe lin-lignende greier), og ikke har jeg dyr. Men den er kjempeenkel å holde ren i Tallmyra ihvertfall. Jeg sprayet den med ett slags møbelstoff-spray (slik at flekker ikke trenger inn), og det har gjort den enkel å holde ren. Støvsuger over, dasker litt på putene, like fine. Jeg tenkte faktisk hunden skulle få lov til å bruke puffen når vi ikke har beina der, eller noen sitter der Ellers hadde jeg vurdert en av de mindre, for den er jo så innmari stor. Skulle egentlig vært i to størrelser den Takk for svar forresten, er så fint å høre erfaringer når det kommer til sånne dyre innkjøp (Jeg er ikke TS altså, bare fant denne tråden). 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har hatt vår siden desember 2014, men merket som sagt nedsøkk i sjeselongputa etter ca 4 måneder. Føler det har gått så lang tid nå at det har blitt for sent å klage på noe. Vi burde jo ha gjort det for leenge siden... Anonymkode: d39ff...303 Det er ti års garanti på den, så du kan fint klage nå Ta med ene puta og møt opp, eller send de en reklamasjonsmail (finner et slags skjema inne på sidene dems). Om du har kvitteringen enda da. Regner med du da vil få nye innmat-puter og nytt trekk. Jeg gjorde det med et trekk til ektorp en gang, fordi trekket nuppet. Fikk nytt i posten Anonymkode: c0bcf...d48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå