AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #1 Skrevet 6. august 2017 Har en seksåring som alt har mistet to tenner som har kommet opp igjen. Nå har hun en løs fortann som er såpass løs at det blør om man riksler for mye på den og det skal egentlig bare et skikkelig napp til før den er ute. Men jenta nekter, hun riksler kun bittelitt forsiktig på den og den har vært løs i nærmere to måneder nå. Vil den rett og slett falle ut til slutt uansett eller kan det være skadelig at den er løs så lenge? Anonymkode: f5648...e97
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #2 Skrevet 6. august 2017 Bare la den være i fred, herregud. Den kommer når den kommer. Anonymkode: f0d71...447
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #3 Skrevet 6. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Bare la den være i fred, herregud. Den kommer når den kommer. Anonymkode: f0d71...447 Er det noe å si herregud for da? Jeg spør fordi jeg ikke vet om det faktisk kan være skadelig, om den "råtner på stilk" eller noe slikt når den har vært så løs så lenge. Unnskyld meg for å ville barnets beste da Ts Anonymkode: f5648...e97 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #4 Skrevet 6. august 2017 La den være, gi henne appelsinbåter og slikt å spise Min sønn hadde en løs tann som han var hysterisk for, den ble ikke pusset ordentlig eller noe slik at det ble mye belegg på. Den tok jeg faktisk å dyttet til med tannbørsten slik at den falt ut da jeg fikk kranglet meg til å pusse tennene hans en kveld. Var redd tannen under skulle lide av manglende hygiene. Prøv appelsin, melon eller lignende først i hvertfall. Anonymkode: a598c...c9c
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #5 Skrevet 6. august 2017 Det er jo en ny tann på vei, så den løsner til slutt enten den vil eller ei. Og jo mer den løsner, jo mindre vondt/skummelt vil det være å dra den av Prøv å gi litt mat som tannen kan sitte litt fast i. Eple eller karameller f.eks. Anonymkode: 6ba16...d49 1
Harlekin Skrevet 6. august 2017 #6 Skrevet 6. august 2017 Min jente var i samme situasjon, hun fikk tilogmed en ny tann bak uten at den første datt ut. Jeg snakket med tannlege om det, og fikk beskjed om å bare la den være til den datt av seg selv.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #7 Skrevet 6. august 2017 Tviler på at det er farlig. Jeg gikk med løs tann fra jeg var 14 til jeg var 19. Da ville den endelig ut. Anonymkode: 1821a...a38
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #8 Skrevet 6. august 2017 Den detter ut når tannen under presser på. I noen tilfeller så detter den ikke ut selv om en ny tann vokser ut, og da kan man trekke den. Men det er sjeldent. Den vil ikke råtne, men om man ikke får pusset en ny tann under så kan den komme opp med hull. Her har sønnen gått med løs tann i nesten to mnd før den endelig datt ut. Dattera vår slo fortannen som to åring, den ble løs, men tannlegen sa det vil ordne seg. Men den festet seg aldri og det ble irritert og betent rundt tannen nesten konstant. Etter ett år så ble den trukket. Så hun gikk uten fortann i tre år. Anonymkode: 33f87...59c
mortilen Skrevet 6. august 2017 #9 Skrevet 6. august 2017 Jeg har forferdelige hjørnetenner som alltid har plaget meg fordi tennene som kom vokste på oversiden. Tennene som aldri falt ut burde vært trukket. Plaget meg hele livet.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #10 Skrevet 6. august 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Har en seksåring som alt har mistet to tenner som har kommet opp igjen. Nå har hun en løs fortann som er såpass løs at det blør om man riksler for mye på den og det skal egentlig bare et skikkelig napp til før den er ute. Men jenta nekter, hun riksler kun bittelitt forsiktig på den og den har vært løs i nærmere to måneder nå. Vil den rett og slett falle ut til slutt uansett eller kan det være skadelig at den er løs så lenge? Anonymkode: f5648...e97 Før eller senere så er den ute. Anonymkode: fd4c8...de6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå