Gå til innhold

Slette henne fra Facebook?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har ei som pleide å være mi bestevenninne, men nå tar hun ikke kontakt lenger eller finner alltid på "bedre" ting å gjøre når jeg spør henne. Har ikke hatt kontakt med henne på flere mnd så kan vel trygt si hun ikke er bestevenninna mi lenger. Kjent henne siden første klasse på barneskolen.. 

Ville dere slettet henne fra Facebook /snap /instagram? Er det barnslig? Vi har jo ikke noen kontakt. Hun har jo ditchet meg.

Anonymkode: 442e9...a80

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bestevenner er de som ikke trenger og ha kontakt hver dag, hver uke eller hver mnd. hvor gammel er du? 13? 

Veldig barnslig og unødvendig.

Anonymkode: f79e0...bb0

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bestevenner er de som ikke trenger og ha kontakt hver dag, hver uke eller hver mnd. hvor gammel er du? 13? 

Veldig barnslig og unødvendig.

Anonymkode: f79e0...bb0

Det stemmer ikke nødvendigvis alltid. Synes det skurrer litt vel mye når hun er opptatt hver dag med andre og har fått flere nye venninner/kompiser, men aldri vil ha kontakt med meg? (bryr meg ikke om hun har flere venner enn meg, men forventer at hun opprettholder kontakten med meg også). Ikke blir jeg bedt på vennekvelder med felles venner hos henne heller, enda jeg bor så nærme at jeg kan se huset hennes og ser på snapstorien at de koser seg. Det synes jeg er skuffende og dårlig gjort. Hun droppet bursdagfesten min for å gå på tinderdate. Hadde du gjort det om det var din bestevenn? Hun overså meg når jeg kom på en fest hun var på. Sånn behandler man ikke venner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er såret, det er forståelig. Slett henne om det får deg til å føle deg mindre såret.

For min del blir det veldig umodent - jeg ville gått videre med mitt og lagt det bak meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke spørre henne rett ut hva som har gjort så hun oppfører seg sånn da? Så får du en forklaring iallefall og tar livet videre derfra.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, EvaLena skrev:

Kan du ikke spørre henne rett ut hva som har gjort så hun oppfører seg sånn da? Så får du en forklaring iallefall og tar livet videre derfra.

Hun sier hun ikke har tid, og at det ikke er noe galt. Men jeg bare vet og føler det på hele meg at hun ønsker å ikke ha noe vennskap med meg lenger. Som sagt, jeg har kjent henne i 20 år. Om vi ikke har sett hverandre på en stund,  så pleier vi hvertfall å snakke sammen på facebook ol. Det gjør vi ikke. De siste somrene (før denne) fant vi på noe flere ganger i uka. 

Rart hun skaffer flere venner som hun bruker tid på når hun aldri har tid til meg? Og før noen sier at jeg er sjalu og ønsker at alt skal handle om meg, så kan jeg bare si at det ikke er tilfelle. Det er jo tydelig at hun ikke ønsker mer kontakt, men ikke klarer å si det til meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Spørsmålet er vel hva du ønsker å oppnå med å slette henne. Er det for å gi et signal til henne eller andre? Hvem har du ellers på lista di, bare familie og nære venner eller også masse bekjente? Du kan jo lage en egen gruppe på FB med de nærmeste dersom du ikke ønsker at hun skal se hva du publiserer. 

Anonymkode: c7f02...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet er vel hva du ønsker å oppnå med å slette henne. Er det for å gi et signal til henne eller andre? Hvem har du ellers på lista di, bare familie og nære venner eller også masse bekjente? Du kan jo lage en egen gruppe på FB med de nærmeste dersom du ikke ønsker at hun skal se hva du publiserer. 

Anonymkode: c7f02...418

Det er vel egentlig for å "avslutte" det litt selv også. På en måte vise at jeg ikke ønsker å bli behandlet sånn. Siden hun har valgt å fade meg ut etter et så langt vennskap istedet for å snakke med meg, så får jeg heller ta steget og kutte henne komplett ut av livet istedet for å sitte å lure. Det føles kanskje bedre sette det i bås. Sitter jo fortsatt med tusen spørsmål,  men hvis jeg sletter henne vet jeg hvertfall at det er "over" og kanskje det blir litt lettere å legge det bak seg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tar du kontakt på facebook?
La være å ta kontakt.
Gå inn på "slutt å følge" knappen på facebook- så slipper du å få oppdateringer fra henne uten at du faktisk går inn på profilen.

Så venter du lenge og ser om hun tar kontakt i det hele tatt.

Det kan jo være at hun føler dere har vokst fra hverandre?
Bestevenner - ikke nødvendigvis for alltid. Da dere var barn og ungdom hadde dere kanskje mer til felles, men nå når dere er voksne har kanskje interessene blitt annerledes - og dertil vokser man fra hverandre. Og man stifter nye bekjentskaper med samme interesser.
Men man kan lett finne hverandre igjen og.

Jeg hadde en bestevenninne - hun ble så rar pga psykiske problemer, visste ikke hvem hun var og det var veldig stressende for meg, så jeg tok bevisst litt avstand. Hun flyttet vekk, men har modnet i mellomtiden.
Så fikk vi begge barn på hver vår kant og fikk mer til felles igjen. Nå har hun roet seg og funnet mer seg selv, og vi har mye mer kontakt nå enn før. Så vennskap kan bli bra igjen. Av og til trenger man bare litt tid i fra hverandre.

Anonymkode: 0b400...420

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel egentlig for å "avslutte" det litt selv også. På en måte vise at jeg ikke ønsker å bli behandlet sånn. Siden hun har valgt å fade meg ut etter et så langt vennskap istedet for å snakke med meg, så får jeg heller ta steget og kutte henne komplett ut av livet istedet for å sitte å lure. Det føles kanskje bedre sette det i bås. Sitter jo fortsatt med tusen spørsmål,  men hvis jeg sletter henne vet jeg hvertfall at det er "over" og kanskje det blir litt lettere å legge det bak seg. 

Det er ikke sikkert at hun merker at du har slettet henne engang...

Da må hun inn på profilen din nemlig - og kanskje har hun "slutt å følge" på alle sine, så hun får ikke med seg det du legger ut på fb. 

Jeg anbefaler bare at du slutter å følge henne. Da har ikke du vært den "slemme", hun har fortsatt mulighet til å ta kontakt... 

men du slipper å få oppdateringer fra henne - 

så får hun selv ta kontakt - om hun kjenner på savnet.............

men kommunikasjon er jo mye bedre da.

Spør om å treffes en dag- Ikke si et visst tidspunkt hvis hun har det travelt.
Så om hun fortsatt er sånn - neh har ikke tid bla bla... 

så spør om det er noe spesielt, rett ut... Si at du føler at hun hele tiden avviser deg, om dere fortsatt er venner?

Anonymkode: 0b400...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du skrevet inne her om dette tidligere? Om en fest eller venninnekveld du ikke var invitert på? 

Ville nok sluttet å følge på sosiale medier, mulig slettet på insta og snap. Sletter du som venn på face fremstår det som litt barnslig.

Anonymkode: 5a907...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du skrevet inne her om dette tidligere? Om en fest eller venninnekveld du ikke var invitert på? 

Ville nok sluttet å følge på sosiale medier, mulig slettet på insta og snap. Sletter du som venn på face fremstår det som litt barnslig.

Anonymkode: 5a907...66a

Ikke som jeg kan huske hvertfall?

Ja, jeg er usikker på om jeg skal gjøre det. Hva er det som gjør det barnslig egentlig? Jeg synes det er barnslig om man sletter noen fra Facebook når man har en krangel eller er sur på noen, men vennskapet er jo over, så blir nesten som når man slår opp meg noen og fjerner de fra sosiale medier fordi man er ferdig med dem. 

Akkurat det med at jeg kan se hva hun legger ut er ikke så farlig, så føler ikke det er noen vits i å slutte å følge. Føler mer det er et tegn på at jeg ikke ønsker å bli behandlet slik (slette henne). Hun merker det nok før eller siden at jeg har slettet henne eventuelt. 

Men som sagt er jeg usikker,  så fint å se hva andre synes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kunne funnet på å gjøre det. Jeg gidder ikke å la meg bli behandlet som en reserve for noen. Jeg har slettet mange på SoMe nettop fordi de plutselig har fått bedre venner som trenger mer tid slik at de aldri har hatt tid til meg. Er jeg plutselig ikke bra nok lengre så trenger jeg ikke å ha kontakt med dem heller. Svarer ærlig når de spør hvorfor de er slettet. 

Anonymkode: c7840...fda

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kunne funnet på å gjøre det. Jeg gidder ikke å la meg bli behandlet som en reserve for noen. Jeg har slettet mange på SoMe nettop fordi de plutselig har fått bedre venner som trenger mer tid slik at de aldri har hatt tid til meg. Er jeg plutselig ikke bra nok lengre så trenger jeg ikke å ha kontakt med dem heller. Svarer ærlig når de spør hvorfor de er slettet. 

Anonymkode: c7840...fda

Gjort det samme. Har ikke angret på det noen gang.

Anonymkode: 5ff2f...7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg slettet ei venninne. Hun hadde en tendens til å bli sur og ignorere meg til hun ble blid igjen. 

Så skjedde det igjen, og da orket jeg bare ikke mer. Så slettet henne og gikk videre. 

Har tenkt litt på henne i ettertid. Savner å finne på ting med henne og snakke med henne. Vi var veldig på bølgelengde. Men jeg klarer ikke å forholde meg til sånn oppførsel. En gang ignorerte hun meg i flere måneder fordi hun syntes at jeg nevnte for ofte at jeg er eldre enn henne :P

Anonymkode: 98d21...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sletter du alle du ikke har kontakt med fra Facebook? Hvis ikke så skjønner jeg ikke hvorfor du skal kvitte deg med henne. Hva slags betydning skulle det ha å slette henne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun sier hun ikke har tid, og at det ikke er noe galt. Men jeg bare vet og føler det på hele meg at hun ønsker å ikke ha noe vennskap med meg lenger. Som sagt, jeg har kjent henne i 20 år. Om vi ikke har sett hverandre på en stund,  så pleier vi hvertfall å snakke sammen på facebook ol. Det gjør vi ikke. De siste somrene (før denne) fant vi på noe flere ganger i uka. 

Rart hun skaffer flere venner som hun bruker tid på når hun aldri har tid til meg? Og før noen sier at jeg er sjalu og ønsker at alt skal handle om meg, så kan jeg bare si at det ikke er tilfelle. Det er jo tydelig at hun ikke ønsker mer kontakt, men ikke klarer å si det til meg. 

Det der med å ikke ha tid er tull. Folk har tid til de viktige personene i livet sitt. Isåfall så skaper man tid. 

Hva vil du få ut av å slette henne isåfall? Vil du gjøre et poeng i noe? Hva om du ikke sletter hu? Hva skjer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
51 minutter siden, Nmtt skrev:

Det der med å ikke ha tid er tull. Folk har tid til de viktige personene i livet sitt. Isåfall så skaper man tid. 

Hva vil du få ut av å slette henne isåfall? Vil du gjøre et poeng i noe? Hva om du ikke sletter hu? Hva skjer da?

Skrev det litt lenger opp i tråden :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan ikke slette henne fra Facebook og Instagram. Det må hun selv gjøre, men du kan slette henne som venn og slutte å følge henne på Instagram.

Anonymkode: 57e0d...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...