AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #1 Skrevet 6. august 2017 Har ikke gått på skolen på 14år, nå vil jeg ta studiekompetanse og videreutdanne meg. Hvordan overvinne skrekken? Går rundt med 350.000kr i året å syns det er veldig liten inntekt iforhold til andre med skolegang. Angret du på skolegangen din, eller føler du virkelig det var verdt det? Anonymkode: d2acd...fbd
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #2 Skrevet 6. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har ikke gått på skolen på 14år, nå vil jeg ta studiekompetanse og videreutdanne meg. Hvordan overvinne skrekken? Går rundt med 350.000kr i året å syns det er veldig liten inntekt iforhold til andre med skolegang. Angret du på skolegangen din, eller føler du virkelig det var verdt det? Anonymkode: d2acd...fbd 14 år er virkelig ingenting... Utdannet meg selv i voksen alder(over 20 år siden sist jeg satt på skolebenken) og angrer ikke et sekund. Anonymkode: 15a4c...c32 2
SweetM Skrevet 6. august 2017 #3 Skrevet 6. august 2017 Min svigerinne skaffet seg studiekompetanse og tok lærerutdanning etter at hun hadde fylt 50, så sett i gang. 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #4 Skrevet 6. august 2017 Etter 9 år med rus og alt dritt har jeg tatt meg sammen og søkt voksenopplæring til helsefagarbeider i en alder av 30. Ikke en topp utdannelse men det er en drøm for meg å få en utdannelse og komme meg i jobb Gikk på Hjelpepleiern da det het det på videregående, desverre sluttet jeg etter mye rus. Stortrivdes på sykehjem og hjemmesykepleien da jeg var i praksis, så blir nok en av de arbeidsplassene. Har også hørt at det er stor fordel å være mann når jeg skal søke jobb. so, GO FOR IT! er aldri for sent!! Vi alle har vår historie om hvorfor vi aldri fullførte. Det viktigste er at vi gjør no med det! Anonymkode: d044f...e73 5
Minlillesky Skrevet 6. august 2017 #5 Skrevet 6. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ikke gått på skolen på 14år, nå vil jeg ta studiekompetanse og videreutdanne meg. Hvordan overvinne skrekken? Går rundt med 350.000kr i året å syns det er veldig liten inntekt iforhold til andre med skolegang. Angret du på skolegangen din, eller føler du virkelig det var verdt det? Anonymkode: d2acd...fbd Den eneste måten å finne ut av dette på er om du hopper ut i det og prøver! Sett i gang Aldri for sent
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #6 Skrevet 6. august 2017 Så lenge du velger noe som gir jobb så kommer du nok ikke til å angre Anonymkode: 6137c...fca
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #7 Skrevet 6. august 2017 Jeg startet da jeg var 33 år med å ta generell studiekompetanse. Nå er jeg snart 36 og skal starte på første året på universitetet. 😊 Anonymkode: db675...ce6 4
Amyly Skrevet 6. august 2017 #8 Skrevet 6. august 2017 Er 38 ,holder på å ta studiekompetanse og neste år høyskole😊 Mye mer motivert nå og mye er plutselig int 😊Lykke til😊 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #9 Skrevet 6. august 2017 Tja har ikke angret, men jeg har studert mye svada i 20 årene fordi jeg ikke visste hva jeg ville. Har også tatt for mye lån pga det. Så det er bra å begynne på en utdanning du vet du vil ta og få jobb i, man er jo mer bevisst og moden i 30 årene. Anonymkode: 43e0d...0f0
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #10 Skrevet 6. august 2017 Go for it !!! Jeg er snart 60 og angrer bittert på at jeg ikke gjorde noe den gang jeg hadde muligheten. Anonymkode: 3eb95...c4c 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #11 Skrevet 6. august 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: 14 år er virkelig ingenting... Utdannet meg selv i voksen alder(over 20 år siden sist jeg satt på skolebenken) og angrer ikke et sekund. Anonymkode: 15a4c...c32 Klart 14 år er en del. Det vil ikke si at man ikke skal gjøre det eller at man ikke kommer til å klare det, men det er helt klart en høyere terskel for å sette seg på skolebenken etter så mange år enn noen som bare har hatt 2-3 jobbår. Helt greit og forståelig om man synes det er tøft. Anonymkode: 3afb0...17b
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #12 Skrevet 6. august 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ikke gått på skolen på 14år, nå vil jeg ta studiekompetanse og videreutdanne meg. Hvordan overvinne skrekken? Går rundt med 350.000kr i året å syns det er veldig liten inntekt iforhold til andre med skolegang. Angret du på skolegangen din, eller føler du virkelig det var verdt det? Anonymkode: d2acd...fbd Voksenopplæringen er løsningen. Ta først Norsk og noen tilleggsfag, så gjør du resten av fagene etterhvert. Tilbud på kveldstid finnes de fleste steder. Anonymkode: baf2e...1b8
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #13 Skrevet 6. august 2017 Jeg skal ta generell studiekompetanse over to år nå i en alder av 26 (ikke så gammelt men). Så skal jeg ta bachelor, så jeg er ikke ferdig utdannet før om tidligst 5 år. Anonymkode: b0774...c38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå