Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skal du bruke stipendet, fordel gjerne sum på de ulike postene☺

Anonymkode: 40af2...65d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mat, husleie, bøker osv. 

Det er liksom ikke så mye at jeg kan ta av.

Anonymkode: 8173c...bee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Semesterregistrerte meg i går og har allerede betalt semeseteravgift, men ingen ting har kommet opp på studentweb? Det står heller ikke noe på Lånekassen? Noen som vet hvor lang tid det tar før jeg får pengene? 

Anonymkode: 87751...b72

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Semesterregistrerte meg i går og har allerede betalt semeseteravgift, men ingen ting har kommet opp på studentweb? Det står heller ikke noe på Lånekassen? Noen som vet hvor lang tid det tar før jeg får pengene? 

Tar noen dager før det kommer opp på studentweb. Om du ikke er førsteårsstudent burde du virkelig vite dette. Synes så mange her på KG virker unødvendig stresset. 

TS: skal kjøpe meg noen nye klær som jeg trenger og ellers går resten til bøker, mat og husleie og alt det vanlige. Blir vel litt til overs til sparekontoen. 

Anonymkode: c2345...69e

• Liker 1
Gjest Linaria
Skrevet

Jeg studerer i utlandet så jeg får hele høststipendet på en gang. Har spart opp penger til depositum og greier til leiligheten så blir ikke noe stort å kjøpe utover det. Bedre å ha mer å rutte med hver måned.

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, Linaria skrev:

Jeg studerer i utlandet så jeg får hele høststipendet på en gang. Har spart opp penger til depositum og greier til leiligheten så blir ikke noe stort å kjøpe utover det. Bedre å ha mer å rutte med hver måned.

Oi, hvor mye får du utbetalt da?

Gjest Linaria
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Oi, hvor mye får du utbetalt da?

Blir vel ca. 55 000 + penger til skolepenger, men teller ikke med sånt da det ikke er penger jeg kan bruke. Søkte ikke før torsdag fordi jeg måtte vente på unconditional offer så får nok ingenting før i september da.

Skrevet

Lenge siden jeg studerte, men sparte til juli det jeg kunne. :)

Skrevet

Sønnen min setter av storstipendet på sparekonto, og bruker det på husleien. Bruker de månedlige utbetalingene til mat og alle andre utgifter.

AnonymBruker
Skrevet

Sparer det meste av det (på en konto jeg bruker innimellom til ferie, uforutsette utgifter og sånt), jobber om sommeren så bruker jo lønn fra juli på utgifter i august. 

Anonymkode: cf31e...339

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tar noen dager før det kommer opp på studentweb. Om du ikke er førsteårsstudent burde du virkelig vite dette. Synes så mange her på KG virker unødvendig stresset. 

TS: skal kjøpe meg noen nye klær som jeg trenger og ellers går resten til bøker, mat og husleie og alt det vanlige. Blir vel litt til overs til sparekontoen. 

Anonymkode: c2345...69e

Jeg får håpe det!

Jeg er førsteårsstudent 

Skrevet (endret)

Har kjøpt minikjøleskap, litt mat, satt av til to månedsleier, litt til sparing, to pc-skjermer, liten støvsuger, tepper til hybelgulvet, vaskemidler.

Innkjøpet av diverse var vel rett under 5k og månedsleien er på 3710, så gang det med to :P Til sparing hev jeg inn 4000. Har nesten 7k igjen på brukskonto som går til regninger og mat fremover. Får en liten lønn fra sommerjobb senere i august, har ikke planer om å ta helt av med shopping de neste tre årene. 

Endret av TinyBean
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skolebøker og skoleutstyr. Resten går til husleier og løpende utgifter resten av semesteret. Blir nok ikke råd til noen Gucci vesker her i gården. 

Anonymkode: ad2e0...896

AnonymBruker
Skrevet

Noen ekstra husleier, en etterlengtet frisørtime og pizza med hjemmelevering. Har ikke fått storstipendet enda, så gleder meg til det er inne på kontoen.

Anonymkode: 15945...b17

AnonymBruker
Skrevet

5000 på bufferkonto

4000 til pensumbøker, skolesekk, skrivesaker og ikea

7500 til hybelleie, mobilabo, forsikring, trening, mat, hjemreise og mer

2000 til jaktklær

Sånn cirka.

Anonymkode: 61298...56c

AnonymBruker
Skrevet

1. Husleie og andre utgifter som også eksisterer de andre månendene 

2. Pensumbøker og annet skoleutstyr

3. Resten på sparekonto

Anonymkode: b9fbb...d35

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke fått stipendet enda, men regner med det blir brukt på:

- Frisørbesøk

- Litt nye klær

- Skolebøker, penner etc

- Muligens nytt batteri til macen

- Resten går på sparekonto

Anonymkode: c19eb...f52

AnonymBruker
Skrevet

Husleie, mat, pensum og noen byen klær som jeg trenger. Mister deltidsjobben etter nyttår, så skal spare så mye som mulig fremover. Låner holder ikke, man må ha egne penger i tillegg.

Anonymkode: b605a...0a3

Skrevet

Storstipendet overlapper med lønn nå i august, så kan ikke akkurat øremerke den ene kronen til det andre.:P

Jeg skal:

- Betale husleien og mobilregning.

- Kjøpe pensumbøker, forhåpentligvis ikke like dyrt som i vår, skal prøve å kjøpe det meste brukt.

- Reiseutgifter til praksis

- Semesterkort til trening, ca 1300 kr. 

- Kjøpe linser for 3 mnd. 

- Tannlege

- De vanlige matutgiftene 

- Spare 20 000 - 25 000 kr. 

- Kjøpe meg nytt undertøy.

- Bli Coop-medlem :fnise:

- Kanskje jeg kjøper meg et klesplagg eller to.

Ellers har jeg stort sett det jeg trenger og skal tenke meg om to ganger før jeg bruker pengerr. I fjor brukte jeg sinnsykt mye av pengene mine fra både sommerjobb og stipend og hadde lite å rutte med utover året. Jeg gjorde forsåvidt investeringer, kjøpte blant annet seng, lenestol, pulsklokke, skikkelige fjellsko, treningstøy, ulltøy o.s.v. Jeg vurderer å kjøpte meg eit greitt telt dersom jeg skulle ha noe til overs, men dette er noe jeg må se an etterhvert. Skal prøve å jobbe utover høsten også. 

Kanskje vi kan oppdatere her etterhvert og se hvordan det har gått med planene våre? :P 

Skrevet

Det har stort sett gått til en husleie, bøker, treningskort for semesteret og hygge. Det blir ca halvparten, så blir resten fordelt utover semesteret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...