Gå til innhold

Hvor kan jeg finne Toro fiskebuljong?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er utrolig skuffende at butikkene velger å ta inn maggi sine produkter som er fulle av allergener som gluten og melk... De er frekke nok til å helgardere merkingen sin ved å skrive at produktene kan inneholde alle allergenene på lista. Dårlig!!

Har her i byen vært innom meny, 2 rema, 2 prix, 2 kiwi, extra og ingen har toro fiskebuljong. Jeg var heldigvis så heldig å finne toro grønnsak og kyllingbuljong på den ene prixen, men fiskebuljongen finner jeg ingen steder :(

Anonymkode: f9b38...9dc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Send mail til kjedene, og skriv hvorfor du/mange må ha toro

Anonymkode: e86d5...ef6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Send mail til kjedene, og skriv hvorfor du/mange må ha toro

Tror du det hjelper? Virker som maggi skviser ut toro flere og flere steder merkelig nok samtidig som produsentene blir mer bevisste på å fjerne allergener i sine produkter. Eksempelvis har gilde fjernet melk i pølsene sine og rema sine egne tortilla Rolls er også nå frie for gluten :)

Skrevet (endret)
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

produkter som er fulle av allergener som gluten og melk...

Alle matvarer, med unntak av rent vann, er potensielt allergener. Det finnes ikke én matvare som ingen reagerer allergisk på. Fisk er en av verstingene, men hensyn til allergi. Du skal slite med å finne fiskebuljong uten fisk.

Endret av T-Rex
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror du det hjelper? Virker som maggi skviser ut toro flere og flere steder merkelig nok samtidig som produsentene blir mer bevisste på å fjerne allergener i sine produkter. Eksempelvis har gilde fjernet melk i pølsene sine og rema sine egne tortilla Rolls er også nå frie for gluten :)

Det er rette plassen å sende. Ikke vits i å si det i butikken. 

AnonymBruker
Skrevet

PS.  Har sendt mail flere ganger. Til en jul eks. Skulle jeg ha kransekakemasse.Det har vi ikke sa de i butikken. I år har vi fått dette, og pekte på en sjokkselger som sto midt i butikken. Mel fra møllerens, som du skulle røre ut i vann. De syns selv det var rart at de ikke hadde den pølsen folk er vant til, til jul.

Sendte mail. Da hadde nok møllerens betalt mye for at de kastet ut de andre.

Etter når solgte de ut melet til halv pris, og pølsen kom på plass igjen. Ikke pga mailen min, men folk ville ikke ha det. Og da kjøper du resten en annen plass også

AnonymBruker
Skrevet
På 6.8.2017 den 13.21, T-Rex skrev:

Alle matvarer, med unntak av rent vann, er potensielt allergener. Det finnes ikke én matvare som ingen reagerer allergisk på. Fisk er en av verstingene, men hensyn til allergi. Du skal slite med å finne fiskebuljong uten fisk.

Ingen grunn til å kverulere. Toro fiskebuljong inneholder kun fisk som allergen mens maggi sin tar forbehold om en hel haug som melk, gluten, selleri osv

AnonymBruker
Skrevet
På 6.8.2017 den 13.21, T-Rex skrev:

Ps: mattilsynet krever merking av en gitt liste med allergener. Det er selvsagt disse jeg sikter til.

Skrevet (endret)
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen grunn til å kverulere. Toro fiskebuljong inneholder kun fisk som allergen mens maggi sin tar forbehold om en hel haug som melk, gluten, selleri osv

Den aller verste verstingen, som du finner i alle buljongterninger, er smaksforsterker (glutamat). Når du nevner melk og gluten før denne, vet jeg at du ikke har peiling på det du skriver om.

Jeg er selv noe intolerant overfor melkeprotein og gluten, så det er ikke det. Men det blir for dumt å ikke ta med alle allergener, når du først er i gang.

Edit: beklager at jeg blir litt aggressiv, men jeg tilter når folk følger kostholdstrender som lavkarbo (som nå later til å være mer ut) og melk-/glutenintoleranse tilsynelatende ukritisk.

Endret av T-Rex
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, T-Rex skrev:

Den aller verste verstingen, som du finner i alle buljongterninger, er smaksforsterker (glutamat). Når du nevner melk og gluten før denne, vet jeg at du ikke har peiling på det du skriver om.

Jeg er selv noe intolerant overfor melkeprotein og gluten, så det er ikke det. Men det blir for dumt å ikke ta med alle allergener, når du først er i gang.

Men TS er ikke allergisk mot glutamat, så hvorfor skal hun nevne det?

Anonymkode: 35875...e6d

Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men TS er ikke allergisk mot glutamat, så hvorfor skal hun nevne det?

Anonymkode: 35875...e6d

På 6.8.2017 den 8.13, AnonymBruker skrev:

Synes det er utrolig skuffende at butikkene velger å ta inn maggi sine produkter som er fulle av allergener som gluten og melk...

Det er denne jeg tenker på når jeg svarer som jeg gjør.

Endret av T-Rex
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, T-Rex skrev:

Edit: beklager at jeg blir litt aggressiv, men jeg tilter når folk følger kostholdstrender som lavkarbo (som nå later til å være mer ut) og melk-/glutenintoleranse tilsynelatende ukritisk.

Å være allergiker er ikke en trend. Det er skremmende at enkelte tar lett på andres intoleranser. Noen er ikke bare "noe intolerante" men kan bli gørrsjuke av å få i seg disse stoffene. Igjen så er allergenlisten til mattilsynet spesifisert. Gå gjerne inn på deres nettsider og les.

Og nei, ingen av toro sine buljonger inneholder smaksforsterker og det er mange år siden de fjernet disse fra sine supper osv, så det er kanskje du som ikke har peiling i det hele tatt (som du skriver at ikke jeg har). Jeg mener det er fornuftig å støtte en leverandør som velger å fjerne mest mulig allergifremkallende stoffer i sine produkter. En annen versting er knorr. Bare navnet gir meg magesmerter....

Forunderlig nok skal det alltid være en kverulant og besserwizzer her inne på matforumet som skal vri og vende på alt og dra diskusjonen utenfor tema...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...