Gå til innhold

Hvordan fungere i hverdagen med så lite søvn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så trøtt så trøtt. Jeg sover så lite og er så trøtt om dagen. Glemmer ord, snakker feil, er irritabel og skikkelig utmattet. Har to barn som begge sover lite. De sover også som regel på forskjellige tidspunkt. Samboer jobber. Jeg vil bare sove 

Anonymkode: 9831b...0d9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du hjemme med barna eller jobber du? 

Dersom du er hjemme er alfa og omega å sove når barna sover. Da jeg var i permisjon med babyen sov jeg når babyen sov ettermiddagsluren sin. Jeg legger meg også kl. 20.30 for å få nok søvn og energi til å være våken når barna våkner på natta/grytidlig om morgenen. 

Hvor gamle er barna? Sover de fortsatt på dagtid? I helgene bør samboeren din avlaste deg, ta nattevåk og stå opp med barna, i alle fall en av dagene. 

Anonymkode: 82b0c...737

• Liker 1
Skrevet

Amfetamin skal visst funke greit har jeg hørt.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er du hjemme med barna eller jobber du? 

Dersom du er hjemme er alfa og omega å sove når barna sover. Da jeg var i permisjon med babyen sov jeg når babyen sov ettermiddagsluren sin. Jeg legger meg også kl. 20.30 for å få nok søvn og energi til å være våken når barna våkner på natta/grytidlig om morgenen. 

Hvor gamle er barna? Sover de fortsatt på dagtid? I helgene bør samboeren din avlaste deg, ta nattevåk og stå opp med barna, i alle fall en av dagene. 

Anonymkode: 82b0c...737

Jeg er hjemme, men han sover maks 30 minutt i strekk så jeg får ikke hentet meg inn. Storebroren er også hjemme fordi han har ferie fra bhg så kan ikke sove før samboeren kommer hjem heller. Bare lillebror som sover på dagen her hjemme. I barnehagen sover storebror. Jeg skulle gjerne lagt meg kl 20.30 men han sovner ikke før nærmere kl 22-23 og er våken mye av natten og spiser ofte. Storebror starter dagen kl 6. 

Anonymkode: 9831b...0d9

• Liker 1
Skrevet

Kaffe. 

Og har du en venninne eller slekt i nærheten som kunne kommet og tatt barna i noen timer så du får sovet? Og nå er barnehagen åpen igjen. Få storebror i bhg igjen!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er så utmattet av søvnmangel at du blir syk av det, og det er uforsvarlig at du er alene med ungene, kan du sykmeldes fra permisjon for en periode. Da har mannen rett til å være hjemme. Men da må søvnmangelen være alvorlig. 

Amming om natta er det vel vanskelig for mannen å ta, men er det noen mulighet for å omfordele oppgaver hjemme sånn at du får mer søvn? 

Anonymkode: 61b67...0f0

• Liker 2
Skrevet

Storebror i barnehagen, prøv og sov når lillebror sover (15 min er bedre enn ingenting) og mye kaffe. Sjekk om lillebror sover bedre inntil deg i senga enn i vogna, da kan dere sove litt samtidig. Og få mannen til å avlaste deg der han kan. Hvis mini er morgenfugl kan han ta ham et par timer om morgenen før jobb så du får sove. Men det er utrolig hva man blir vant til. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lot huset flyte til mannen begynte å hjelpe. Han forstod ikke hvor tungt det var. Da jeg endelig begynte å jobbe var det rene ferieturen for min del.

Løsningen vår var at vi kalte inn svigerfamilien og min famile til nedvask, opprydding og klesvask i huset. Han tok to uker sykemelding der vi bygde opp nye rutiner for oss og ungene, og etter det gikk det mye bedre.

Du er så ute nå at det er farlig for deg selv og barna, og det bør de rundt deg ta på alvor.

Anonymkode: 7477c...2bc

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Surriball skrev:

Storebror i barnehagen, prøv og sov når lillebror sover (15 min er bedre enn ingenting) og mye kaffe. Sjekk om lillebror sover bedre inntil deg i senga enn i vogna, da kan dere sove litt samtidig. Og få mannen til å avlaste deg der han kan. Hvis mini er morgenfugl kan han ta ham et par timer om morgenen før jobb så du får sove. Men det er utrolig hva man blir vant til. 

Støtter denne. La babyen ligge inntil deg i senga. Her er det det eneste som fungerer for at babyen skal sove mer enn fem-ti minutter.

Anonymkode: defc6...904

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...