Gå til innhold

Pride paraden og barn...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen flere som har hatt planer om å delta? Vi ble invitert med for et par uker siden og sa selvfølgelig ja men med tanke på de siste dagers "begivenheter" så er jeg usikker på om jeg vil gå... Høres sikkert feigt ut men det viktigste for meg er at barna mine er sikre. Jeg vet og at en annen venninne har gitt beskjed om at hun ikke blir med så det blir nok litt tungt hvis jeg og sier at jeg ikke kan...

Hva sier dere?

Anonymkode: d23aa...444

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det går nok fint. :) Men er det pride nå da? var ikke det i juli?

Anonymkode: 4ff72...56c

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Å lyve til barna sine er aldri greit. Å vise den gamle griser som jokker på unggutter er aldri greit.

Ved å vise dem pride, sier du ikke "du kan velge om du synes homofili er rett eller galt", du sier "Se til hlvete å synes det er greit! DU SKAL LIKE DET!!!"

Anonymkode: 58753...b83

• Liker 3
Skrevet

Selvfølgelig. Pride handler om toleranse og mangfold, Det er bra for barn å lære. :)

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det går nok fint. :) Men er det pride nå da? var ikke det i juli?

Å så nå at jeg hadde kalt det Pride men det er Stavanger på Skeivå. :) 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Å lyve til barna sine er aldri greit. Å vise den gamle griser som jokker på unggutter er aldri greit.

Ved å vise dem pride, sier du ikke "du kan velge om du synes homofili er rett eller galt", du sier "Se til hlvete å synes det er greit! DU SKAL LIKE DET!!!"

Har ikke nevnt noe om å lyve til barna mine? Og barn aksepterer som regel det meste når du forklarer det til de, fordommer kommer fra voksne ikke barn.

• Liker 4
Skrevet

HVor mange voksne og hvor mange barn?

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, rikoChett skrev:

HVor mange voksne og hvor mange barn?

Vi blir vel 3 foreldrepar med 6 barn, vi skal bare gå for å støtte våre venner. :) Men blir som sagt litt usikker på det hele, ikke vet jeg hvordan det foregår heller da vi ikke har vært med på dette her før og hvordan stemningen er nede i Stavanger vet jeg ingenting om...

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi blir vel 3 foreldrepar med 6 barn, vi skal bare gå for å støtte våre venner. :) Men blir som sagt litt usikker på det hele, ikke vet jeg hvordan det foregår heller da vi ikke har vært med på dette her før og hvordan stemningen er nede i Stavanger vet jeg ingenting om...

Nå som det har vært mye om nazier, vil jeg tro at politiet er ekstra obs. Du kan jo kontakte politiet der og spørre om de skal ha litt fler folk i sentrum mtp dette? Dere er voksne nok til å få med dere alle ungene vekk i en fart om noe skulle skje - men det går nok helt fint. Jeg har ikke gått i parade i Stavanger før, men det er vel som alle andre steder tipper jeg. Du kan jo og kontakte Stav på skeivå og høre om de har noen tips?:)

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat dette er en sånn ting mitt barn ikke får velge, akkurat som han ikke får velge om han synes alle mennesker skal ha like muligheter og rettigheter uavhengig av kjønn, hudfarge, tro, bakgrunn osv. osv. Når han blir voksen får han si eller gjøre hva han vil, men jeg legger ikke skjul på at jeg kommer til å bli en dritkjip mamma om han velger å være dust.

• Liker 9
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er foreldres ansvar å oppdra barna sine. Det er både normalt og greit å lære barna sine at fordommer mot legning, kjønn, hudfarge og/eller religion ikke er greit. Barn med fordommer har lært det av noen, det er ikke noe som kommer naturlig for mennesker. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det egentlig et valg da? Er vel bare positivt for barn å akseptere mennesker som de er uansett legning?

Anonymkode: c8b8f...adc

AnonymBruker
Skrevet

Pride handler for meg om aksept. Jeg var på pride for første gang i oslo i år og jeg var helt varm av alle de gode menneskene som støttet en venn, en bror, søster, mor eller far i deres legning. Det er mye sånne skilt og varme erklæringer i toget. :)

Man er jo gjerne vant med å se dritt bli slengt rundt slik at man som skeiv ikke tørr å fortelle hvem man er, men på pride så er det så mye kjærlighet. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, ville aldri ha tatt med barn på slikt.

Anonymkode: 66988...8c8

• Liker 1
Gjest Cicero
Skrevet

Jeg ville ikke tatt med meg barn på Pride uansett hva jeg mente om homofili, er så mye sexfokus og fetishisme på de arrangementene der. At du har en politisk agenda med det gjør det ikke greit å gå rundt i sexkostymer i offentligheten IMO. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...