AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #1 Skrevet 6. august 2017 Jeg er en normal norsk dame født og oppvokst på landet på en gård. Dem siste 15 årene har jeg bodd i større byer nå bor jeg i Oslo og trives med det. Jeg er kristen men er privat om det.Jeg kjenner mange muslimer fra jobb og naboer og har ikke noe dårligere å si om dem enn norske kristne . Men jeg for følges på jobb privat med mennesker som snakker mye negativt om muslimer sier dem er mer kriminelle,dem skal ta over Norge vi vil ikke ha dem her osv kaller blandet rase mindre verdt.Jeg er sterkt i mot deres synspunkter og prøver bestandig komme på et annet tema. Men ikke så lett å få dem på det. Er det beste å si jeg orker ikke diskutere dette? Anonymkode: 08ee7...04e 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #2 Skrevet 6. august 2017 Jeg holder meg unna slike diskusjoner og sier klart i fra om det. Jeg kjenner mennesker fra alle slags kulturer og religioner, og har ikke opplevd at noen fra en bestemt religion er verre en andre. Har møtt ulikelige folk fra alle slags land og religioner. Min opplevelse av de som prater sånn er at de kjenner få eller ingen av de menneskene de diskuterer. Jeg kan forstå at noen er redde, og det er greit, men noen (som du nevner) er rett og slett usmakelige og slike mennesker det er faktisk ingen vits i å diskutere med. De har sin mening uansett og kommer mest sannsynlig ikke til å forandre den med mindre de er åpne for å bli kjent med de menneskene de har så mye imot. Anonymkode: decb5...b42 5
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #3 Skrevet 6. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg holder meg unna slike diskusjoner og sier klart i fra om det. Jeg kjenner mennesker fra alle slags kulturer og religioner, og har ikke opplevd at noen fra en bestemt religion er verre en andre. Har møtt ulikelige folk fra alle slags land og religioner. Min opplevelse av de som prater sånn er at de kjenner få eller ingen av de menneskene de diskuterer. Jeg kan forstå at noen er redde, og det er greit, men noen (som du nevner) er rett og slett usmakelige og slike mennesker det er faktisk ingen vits i å diskutere med. De har sin mening uansett og kommer mest sannsynlig ikke til å forandre den med mindre de er åpne for å bli kjent med de menneskene de har så mye imot. Anonymkode: decb5...b42 He he akkurat dem fleste kjenner ikke muslimer eller få av dem.Det mest komiske var at en dame fått ufrivillig en ung muslimsk dame som skulle vaske oss henne.Hun dame som er svært kritisk på muslimer er 60 år sa til meg vet du Samina er muslim men hun var hyggeligjeg tenkte skulle hun ikke være det da. Anonymkode: 08ee7...04e 5
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #4 Skrevet 6. august 2017 Nå må folk slutte å late som om vi alle lever i en perfekt verden. Vi gjør nemlig ikke det. Du kan fortsette å stikke hodet i sanden, men da kan du heller ikke klage når du må tre et telt over hodet for å ta deg en tur på butikken. Anonymkode: 2e3ac...469 10
Sirah Skrevet 6. august 2017 #5 Skrevet 6. august 2017 Bare fortsett som du gjør TS. Trangsynte mennesker finnes overalt dessverre. Noen av de mest konservative menneskene jeg kjenner er kristne og ikke muslimer. "Idioter" finnes overalt og ikke nødvendigvis innenfor en bestemt gruppe mennesker. 7
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #6 Skrevet 6. august 2017 Hvis dere begge er på fullstendig motsatt kant, og kanskje er under middels opplyst politisk (som det virker som), så hadde jeg skiftet samtaletema. Anonymkode: 870e0...2e9
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #7 Skrevet 6. august 2017 Kjenner slike jeg og. Mest fra bygda jeg er fra. Mange av dem i slekta og noen fra vestkanten. Vil jo ikke at vi skal rette oss etter deres levemåte, men synes ikke vi skal dømme enkeltpersoner pga religionen. Men ifølge mine slektninger er alle muslimer "skrot". Anonymkode: dbe8a...c47 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #8 Skrevet 6. august 2017 Jeg bor også i Oslo og ser konsekvensene hver dag. hijaber, burkaer, sosial kontroll. Hva er det å like med islam? Anonymkode: a2223...f6e 6
WubWub Skrevet 6. august 2017 #9 Skrevet 6. august 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en normal norsk dame født og oppvokst på landet på en gård. Dem siste 15 årene har jeg bodd i større byer nå bor jeg i Oslo og trives med det. Jeg er kristen men er privat om det.Jeg kjenner mange muslimer fra jobb og naboer og har ikke noe dårligere å si om dem enn norske kristne . Men jeg for følges på jobb privat med mennesker som snakker mye negativt om muslimer sier dem er mer kriminelle,dem skal ta over Norge vi vil ikke ha dem her osv kaller blandet rase mindre verdt.Jeg er sterkt i mot deres synspunkter og prøver bestandig komme på et annet tema. Men ikke så lett å få dem på det. Er det beste å si jeg orker ikke diskutere dette? Anonymkode: 08ee7...04e I hvilke miljøer befinner du deg ettersom det er daglig kost å høre folk øse ut om rasehygiene/eugenikk? Er det et nynazistisk miljø du befinner deg i? Om det er tilfelle så bør du bytte ut omgangskretsen ettersom du er uenig i deres budskap. 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #10 Skrevet 6. august 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en normal norsk dame født og oppvokst på landet på en gård. Dem siste 15 årene har jeg bodd i større byer nå bor jeg i Oslo og trives med det. Jeg er kristen men er privat om det.Jeg kjenner mange muslimer fra jobb og naboer og har ikke noe dårligere å si om dem enn norske kristne . Men jeg for følges på jobb privat med mennesker som snakker mye negativt om muslimer sier dem er mer kriminelle,dem skal ta over Norge vi vil ikke ha dem her osv kaller blandet rase mindre verdt.Jeg er sterkt i mot deres synspunkter og prøver bestandig komme på et annet tema. Men ikke så lett å få dem på det. Er det beste å si jeg orker ikke diskutere dette? Anonymkode: 08ee7...04e Idioti lever i beste velgående. En på jobben fortalte at 'jenter legger jo opp til å bli voldtatt selv. De går lettkledd'. Damer i 50- årene med sneversynte holdninger tar jeg ikke så seriøst, likevel blir det så dumt at jeg må si ifra. Anonymkode: 0c052...dc1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #11 Skrevet 6. august 2017 9 minutter siden, WubWub skrev: I hvilke miljøer befinner du deg ettersom det er daglig kost å høre folk øse ut om rasehygiene/eugenikk? Er det et nynazistisk miljø du befinner deg i? Om det er tilfelle så bør du bytte ut omgangskretsen ettersom du er uenig i deres budskap. Miljø der intellektet ikke akkurat sitter så dypt, tydeligvis. Har hørt folk til og med påstå at Hitler ikke var rasist. Oh lord. Anonymkode: 0c052...dc1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #12 Skrevet 6. august 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor også i Oslo og ser konsekvensene hver dag. hijaber, burkaer, sosial kontroll. Hva er det å like med islam? Anonymkode: a2223...f6e Det er forskjell på islam og muslimer. Anonymkode: 0c052...dc1 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #13 Skrevet 6. august 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå må folk slutte å late som om vi alle lever i en perfekt verden. Vi gjør nemlig ikke det. Du kan fortsette å stikke hodet i sanden, men da kan du heller ikke klage når du må tre et telt over hodet for å ta deg en tur på butikken. Anonymkode: 2e3ac...469 Nei, verden er så vanskelig at grupper av mennesker er ikke farget i svart/ hvitt😉 Anonymkode: 0c052...dc1 2
Hurepoix Skrevet 6. august 2017 #14 Skrevet 6. august 2017 Hva er galt med å respektere muslimske kvinner, men mene at muslimske menn bør kastreres? Da kan man, litt forenkla, fortsatt kalle seg feminist.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #15 Skrevet 7. august 2017 På 6.8.2017 den 2.18, AnonymBruker skrev: Jeg er en normal norsk dame født og oppvokst på landet på en gård. Dem siste 15 årene har jeg bodd i større byer nå bor jeg i Oslo og trives med det. Jeg er kristen men er privat om det.Jeg kjenner mange muslimer fra jobb og naboer og har ikke noe dårligere å si om dem enn norske kristne . Men jeg for følges på jobb privat med mennesker som snakker mye negativt om muslimer sier dem er mer kriminelle,dem skal ta over Norge vi vil ikke ha dem her osv kaller blandet rase mindre verdt.Jeg er sterkt i mot deres synspunkter og prøver bestandig komme på et annet tema. Men ikke så lett å få dem på det. Er det beste å si jeg orker ikke diskutere dette? Anonymkode: 08ee7...04e Se meg da. Jeg har mange muslimske kolleger samt datteren min har en iraner i klassen-.. men jeg prater med alle og er åpen. Joda, klart man skal være skeptisk - jeg er og redd terrorisme, men det blir feil å feie alle under en kam. Det er noen få ekstreme som bedriver dette, og jeg tviler på at alle muslimer støtter dette! Men - jeg er gift med en som feier alle under en kam - også vil han diskutere med meg da, og blir dritsur når jeg er uenig... også er jeg ikke interessert i å diskutere dette med han, da jeg ikke kan snu hans meninger - og han ikke kan snu mine. Begge er like stae. Så jeg prøver å unngå å diskutere dette. Men han er en sånn som liker å diskutere sånt.... jeg bare sier rett ut at dette gidder jeg ikke å diskutere. Han får bli politiker da om han er så engasjert. Det hjelper ikke å sitte hjemme og diskutere i alle fall. Klart -innvandringspolitikken kan nok diskuteres. Man bør ikke slippe inn for mange. Men man skal ikke legge skylden på de som har kommet til landet. Det er som oftest helt vanlige folk - med drømmer. "alle snylter og det er vi skattebetalerne som betaler alt de har".... - Vel de fleste vil jobbe her - jeg har hørt somalere selv si at det er en holdning - særlig blant deres menn, at de gjerne vil ha alt i hendene... men de fleste andre er hardt arbeidende folk som er vant til å jobbe for maten. Det er integrering som må til. Om alle er fordomsfulle og ikke engang gidder å ta seg bryet med å bli kjent med disse utlendingene, så må de jo holde seg til hverandre. de får ikke trent på språket, får vansker med å få seg jobb... og lediggang er roten til alt vondt - og dertil vokser ekstremisme! er det slikt vi vil ha her? Jeg innrømmer at jeg selv har vært litt fordomsfull - at jeg har tenkt at en dame med hijab - sikkert er underkuet og ikke snakker særlig norsk. Så kom jeg i prat med en dame - jeg bare kommenterte noe til henne da vi satt på et felles arrangement.... jeg var usikker på om hun ville forstå, men da pratet hun i vei og vi fant veldig tonen. Hun hadde bodd her i 4 år, hadde fast jobb, mann og barn og bodde ikke så langt unna meg! Jeg som tenkkte hun var hjemmeværende... Jeg fikk meg en lekse da ja... Kanskje alle kan tenke sånn - gi de en sjanse! Prøv å bli kjent med de! De fleste er hyggelige mennesker, ofte mer åpne og høflige enn nordmenn! De kan til og med finne på å invitere naboen på middag. Når gjorde du det sist? Anonymkode: de724...97a 2
Simbyxor Skrevet 7. august 2017 #16 Skrevet 7. august 2017 Ja, om du finner noe støtende eller ikke orker å snakke om det, kan du jo bare si at du ikke ønsker å snakke om det.
Mari Y Skrevet 30. desember 2017 #18 Skrevet 30. desember 2017 På 6.8.2017 den 2.18, AnonymBruker skrev: Jeg er en normal norsk dame født og oppvokst på landet på en gård. Dem siste 15 årene har jeg bodd i større byer nå bor jeg i Oslo og trives med det. Jeg er kristen men er privat om det.Jeg kjenner mange muslimer fra jobb og naboer og har ikke noe dårligere å si om dem enn norske kristne . Men jeg for følges på jobb privat med mennesker som snakker mye negativt om muslimer sier dem er mer kriminelle,dem skal ta over Norge vi vil ikke ha dem her osv kaller blandet rase mindre verdt.Jeg er sterkt i mot deres synspunkter og prøver bestandig komme på et annet tema. Men ikke så lett å få dem på det. Er det beste å si jeg orker ikke diskutere dette? Anonymkode: 08ee7...04e Ja.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2017 #19 Skrevet 30. desember 2017 Kjenner meg igjen i dette. Jobber i butikk ved siden av studiene, og møter mange mennesker når jeg ekspederer i kassa. Mange har behov for å være sosiale, og slår av en prat med oss ansatte. Det hender da at kundene begynner å snakke om innvandrere. "Det er noen som har stjålet fra postkassen min, skjønner du. Det er sikkert de der nye landsmennene", er typisk. Og all slags lignende utsagn. I den posisjonen jeg er i når jeg sitter der og ekspederer en kunde, så kan jeg ikke noe annet enn å smile og nikke. Jeg vet hvordan sånne folk er, og hvis jeg hadde begynt å si "det vet du vel ikke, det kan være hvem som helst", så risikerer jeg at kunden hisser seg opp og begynner å krangle om politikk. Det står meg skikkelig, skikkelig i mot. Fordi jeg er svært uenig. Jeg har også foreldre og svigerforeldre som er såkalte "islamkritikere". Det er ikke alltid jeg gidder å påpeke at infoen de har fått fra document.no er feil, fordi jeg ikke orker diskusjonen. Det er ingen som har kortere lunte enn rasistene. Det er bare noe man kan lære seg først som sist. Jeg har bare falt til ro med at majoriteten av dem er i den eldre garde, og at de fleste dermed dør ut snart. Personlig syns jeg det beste er å smile og nikke frem til den tid. Men ikke si så mye som fyrer opp plapringen. Som du sikkert også ser i kommentarfeltene, har disse menneskene en ekstrem trang til å spy ut alt mulig, og det er visstnok umulig for dem å stoppe. Anonymkode: 784cd...c62
Gjest Catalina Culès Skrevet 30. desember 2017 #20 Skrevet 30. desember 2017 Jeg hater ikke muslimer, men jeg hater islam, mange som blander de to.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå