AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #1 Del Skrevet 5. august 2017 Jeg har en godt voksen nabo på 56 år og som er hyggelig i starten. Hun har nå begynt å bli irriterende masete på å få ting,hun banker på vinduet mitt kl 21 på kvelden å spør om jeg har malekost å låne henne. Hun har spurt etter lim,tabletter penger til røyk låne vaske kortet mitt til vaskeriet. Jeg var i begynnelsen grei så lånte henne 200 kr dem fikk jeg ikke i gjen men jeg sa at hun kunne bare få dem. Hun fikk låne vaske kortet mitt og jeg hadde bare 4 vask igjen og hun brukte alle mine vask opp 2 av dem til mattene sine. Da synes jeg det var dårlig gjort fordi jeg har 2 barn og er alene mor og dem har også klær som bør bli vasket. Så en dag jeg kom hjem fra jobb hadde hun bed min datter på 15 år inn og spurt henne om hun ville prøve en bukse og da hun tokk buksa på sa hun at den hadde en symbolsk pris på 3000 kr til min datter.Og da jeg gikk opp dit å hente min datter og det første dem sa denne buksa har en symbolsk pris på 3000 kr men hun kan få den billigere da ble jeg veldig irritert. Og nå i kveld så sendte hun melding om hun kunne få låne vaske kortet mitt og skulle betale for det sa jeg at vaske kortet mitt var tomt og har ikke tenkt å fylle det opp på en stund.Hvordan bli kvitt henne? Anonymkode: 157be...e9d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #2 Del Skrevet 5. august 2017 Bare si nei hver gang hun spør om noe selv om det er ubehagelig. Noen folk er frekkere enn flatlusa når det kommer til penger og skyr ingen ting for å skaffe seg det. Anonymkode: 520cc...3d5 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bettsa Skrevet 6. august 2017 #3 Del Skrevet 6. august 2017 Du må bare si nei. Er ikke annet å gjøre med det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #4 Del Skrevet 6. august 2017 Bare si nei. Man kan ikke gjøre så mye mer med snyltere. Anonymkode: 7704d...355 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #5 Del Skrevet 6. august 2017 Si nei, så slutter hun forhåpentligvis å spørre mer etterhvert. Anonymkode: 880a0...741 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #6 Del Skrevet 6. august 2017 Guri malla, så utrolig frekk dame. Hun er ei slik som har lært seg folkeskikk i et ku-fjøs omtrent. Du må bare si nei. Første gangene blir det litt ubehagelig for deg å gjøre det, men så vil det bli lettere etter hvert. Hvis ikke kommer hun til å fortsette på samme viset. Og kanskje blir hun verre også. Anonymkode: 0368c...e62 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #7 Del Skrevet 6. august 2017 Nå er jeg kanskje litt rett frem, men jeg ville sagt "sist du lånte vaskekortet brukte du opp alle vaskene så du får ikke låne det mere". Du må sette klare grenser så du slipper mas fra henne. Blir hun sur så får hun bare bli det. Dette er problemer hun har skapt for seg selv og det er ikke ditt ansvar å rette opp i dem. Anonymkode: 47b5c...3d7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 6. august 2017 #8 Del Skrevet 6. august 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er jeg kanskje litt rett frem, men jeg ville sagt "sist du lånte vaskekortet brukte du opp alle vaskene så du får ikke låne det mere". Anonymkode: 47b5c...3d7 Feil taktikk, da det innbyr til diskusjon. Et blankt nei er bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #9 Del Skrevet 6. august 2017 4 minutter siden, T-Rex skrev: Feil taktikk, da det innbyr til diskusjon. Et blankt nei er bedre. Et blankt nei kan også innby til diskusjon. Alt kan innby til diskusjon.... Mitt poeng er å si at det nytter ikke spørre flere ganger. Jeg sier at du får ikke låne det mer og sånn er det bare. Kanskje det blir feil for deg og kanskje det vil gi diskusjon, men jeg tenker det er greit å sette er grense og si at dette får du ikke gjøre flere ganger. Anonymkode: 47b5c...3d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #10 Del Skrevet 6. august 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er jeg kanskje litt rett frem, men jeg ville sagt "sist du lånte vaskekortet brukte du opp alle vaskene så du får ikke låne det mere". Du må sette klare grenser så du slipper mas fra henne. Blir hun sur så får hun bare bli det. Dette er problemer hun har skapt for seg selv og det er ikke ditt ansvar å rette opp i dem. Anonymkode: 47b5c...3d7 Det er sannsynligvis ikke snakk om et normalt, oppegående menneske, så det vil ikke være poeng i å diskutere noe med henne Anonymkode: 456a1...23a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 6. august 2017 #11 Del Skrevet 6. august 2017 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Et blankt nei kan også innby til diskusjon. Alt kan innby til diskusjon.... Anonymkode: 47b5c...3d7 Tror du skjønner hva jeg mener, så gidder ikke krangle om det. Endret 6. august 2017 av T-Rex Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 6. august 2017 #12 Del Skrevet 6. august 2017 Enn om TS begynner å ignorere denne naboen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #13 Del Skrevet 6. august 2017 Bare si at du ikke har mulighet til å låne bort noe mere. Ringer hun på sier du bare "nei, beklager" og lukker døra. Anonymkode: 0625b...f37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #14 Del Skrevet 6. august 2017 Det er ikke så enkelt å si nei! Jeg hadde helt sikkert ikke klart det. Jeg er en svært snill person, og jeg får dårlig samvittighet av å si nei til folk som ber om noe. Jeg ville unngått naboen. Anonymkode: 85325...aac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 6. august 2017 #15 Del Skrevet 6. august 2017 Mennesker som utnytter andre menneskers empati, godhet og gavmildhet er ikke noe å samle på. Beste en kan gjøre er å ha null kontakt. En diskusjon vil være fånyttes da hun mest sannsynlig ikke har evnen til å reflektere over hvordan hennes adferd skaper problemer for deg. Ser for meg at det bare finnes et modus i hodet hennes og det er "meg meg meg og mine behov". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattugla Skrevet 6. august 2017 #16 Del Skrevet 6. august 2017 Jeg sier som de andre, si konsekvent nei til henne fremover. Om hun fortsetter å mase om f.eks vaskekort og sier at "hun skal betale", kan du si at hun får heller bruke de pengene på eget vaskekort, du har ingen klipp å se av. Vær aldri unnskyldende ovenfor henne når du sier nei, da vil hun mest sannsynlig prøve å åle seg inn ved å spille på samvittigheten din, vær bestemt i tonen og ikke gi henne noe "forhandlingsrom". Jeg skjønner at det kan sitte langt inne å si nei til en som spør om hjelp, men du trenger virkelig ikke ha dårlig samvittighet, hun virker å være totalt blottet for selvinnsikt og forståelse av sosiale koder og er åpenbart vant til å ta hele armen - og skulderpartiet også - hvis noen gir henne en lillefinger.. M.a.o denne damen vil sannsynligvis klebre seg til deg og mase om ting all den tiden dere er naboer, med mindre du setter svært tydelige og helt ufravikelige grenser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 6. august 2017 #17 Del Skrevet 6. august 2017 Vær proaktiv og spør før hun rekker å si noe: Hva er problemet ditt nu da, hva kommer du for å bomme nå da?` Med en mine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå