Gå til innhold

Svigermor som synes det er uansvarlig å få barn nå

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er saken. Jeg har blitt (planlagt) gravid, og er tre mnd på vei, så nå har vi fortalt familie. Alle har blitt veldig glade, bortsett fra svigermor. Hun synes det er uansvarlig av oss å få barn nå, fordi samboer er student, fordi vi ikke eier egen bolig og fordi "vi ikke har fylt 30 engang." (Vi er begge 28 år.) Jeg har selv høyere utdannelse, har fast jobb og tjener rundt en halv million i året. Samboer har også deltidsjobb og får støtte fra lånekassen. Vi har klart oss økonomisk med veldig god margin til nå (dvs hatt mulighet til å spare mye), så jeg mener det skal gå veldig bra selv om samboer er student akkurat nå. Vi eier ikke bolig, men leier en flott leilighet mens vi sparer opp penger samtidig. Vi ønsket ikke å være langt oppi 30-årene når vi får barn, så derfor begynte vi nå.

Er det noe i det svigermor sier; er det uansvarlig å få barn nå, eller er hun bare frekk? Abort er uansett uaktuelt nå.

Anonymkode: 73f84...5a2

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Personlig har jeg valgt å gjøre det på den motsatte måten - vente til fast bolig er i boks, og til begge er i full jobb. Nå når boligen er anskaffet, venter jeg fortsatt noen år til jeg er helt ferdig som student. Men dette er bare min (eller vår) måte å gjøre det på. Dere er voksne mennesker, dere planla jo denne babyen. Litt sent å begynne å tvile på rekkefølgen nå. Svigermor har uansett ingenting hun skulle sagt.

Anonymkode: b6456...639

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Svigermonster. Spør henne hvor hun selv var da hun fikk barn. Hun kan sikkert ikke svare at hun var ferdigutdannet med god inntekt, tjente mer en mannen og hadde hatt null problemer med å ta vare på et barn alene om hun måtte.

Anonymkode: 06b10...b22

• Liker 6
Skrevet

Ikke bry dere om svigermor. Hun har ikke noe hun skulle ha sagt uansett. Så lenge dere klarer dere helt fint økonomisk, har et sted å bo (man må faktisk ikke eie en bolig, selv om det kan være det beste) og du har en fast jobb og han jobber litt ved siden av studier, så ser ikke jeg problemet. Så kjør på:wink:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke hun mente å være frekk. Du vet,mødre vet best. Hun fikk barn i den tiden da ting måtte være på stell.

Personlig hadde jeg valgt å ha bolig og fast sikker inntekt, før det ble barn.

Når det er sagt, så er det litt sen å komme med det nå,når du allerede er gravid

Anonymkode: 8ace2...e70

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er saken. Jeg har blitt (planlagt) gravid, og er tre mnd på vei, så nå har vi fortalt familie. Alle har blitt veldig glade, bortsett fra svigermor. Hun synes det er uansvarlig av oss å få barn nå, fordi samboer er student, fordi vi ikke eier egen bolig og fordi "vi ikke har fylt 30 engang." (Vi er begge 28 år.) Jeg har selv høyere utdannelse, har fast jobb og tjener rundt en halv million i året. Samboer har også deltidsjobb og får støtte fra lånekassen. Vi har klart oss økonomisk med veldig god margin til nå (dvs hatt mulighet til å spare mye), så jeg mener det skal gå veldig bra selv om samboer er student akkurat nå. Vi eier ikke bolig, men leier en flott leilighet mens vi sparer opp penger samtidig. Vi ønsket ikke å være langt oppi 30-årene når vi får barn, så derfor begynte vi nå.

Er det noe i det svigermor sier; er det uansvarlig å få barn nå, eller er hun bare frekk? Abort er uansett uaktuelt nå.

Absolutt ikke uansvarlig, hvis begge ønsker et barn, og dere har råd til det, ser jeg ingen problem med å få et barn. Og har da ingenting å si heller om man er 22, 28 eller 32 ;) 

Gratulerer så mye med graviditeten og masse lykke til :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ser virkelig ikke problemet. Lykke til! :) 

Anonymkode: 4d064...050

• Liker 5
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare frekk egentlig :) Gratulerer med graviditeten! :) 
Gjør det som dere føler er riktig. Ikke hør på de rundt dere..spesielt svigermor. Jeg hadde nok svart henne skarpt til bake om at dette har hun ingenting med. 

Man må ikke eie bolig før man får barn. Det er ikke alle som er interessert i å eie noe eget bolig. Og det er jo helt greit :) Dere klarer dere økonomisk, og det passet for dere, så hvorfor ikke :) 

Skrevet (endret)

I en alder av 28 år er det ikke uansvarlig å få barn, spesielt ikke der en av partene er ikke stand til å kunne forsørge barnet. Reaksjonen fra din svigermor er noe som er helt vanlig , å møtes skepsisme fra parter som bryr seg....

....Jeg anbefaler å invitere til en lengre dialog med hun , eller vente til hun skjønner at det nye barnet ikke et problem.  

Husk at svigermoren din ikke mener noe vondt ved sin skepsisme.

Endret av Ann Christin
Ryddet for reklame. Ann Christin, mod
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke hun mente å være frekk. Du vet,mødre vet best. Hun fikk barn i den tiden da ting måtte være på stell.

Personlig hadde jeg valgt å ha bolig og fast sikker inntekt, før det ble barn.

Når det er sagt, så er det litt sen å komme med det nå,når du allerede er gravid

Anonymkode: 8ace2...e70

Men hun har bolig, og fast sikker inntekt? 

Anonymkode: 142e2...9f6

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du har jo fast jobb, og sikker inntekt. Man må ikke eie bolig, det er noe sært norsk. Men tenker at om noen år, blir det ikke like normalt å eie blant de unge. For de unge som kommer inn på boligmarkedet i de store byene, er avhengig av foreldre.

Her ble vi uplanlagt gravide, da var vi begge studenter, og leide leilighet. Da barnet var 1 år, hadde far fått fast jobb, jeg gikk tilbake til studier, vi hadde kjøpt hus og nyere bil. Så det gikk jo bra. Selv om det ikke var perfekt.

Anonymkode: 414f6...f86

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fortell svigermor at hun ikke får ha noe med barnet å gjøre, så spiller ingen rolle hva hun mener.

Anonymkode: d6230...545

Skrevet

"en hal million" høres mye mer ut enn 500 000 :fnise: men lønn og økonomi alene gir ikke gode vilkår for et barn, ei heller fast jobb, bolig osv.. Når svigermor sier "uansvarlig" hva mener hun nøyaktig? 

Skrevet

Svigermor har lov til å ha sin mening og hun tenker nok først og fremst på sitt barn og ikke deg og din graviditet.

AnonymBruker
Skrevet

Her er en ufør og den andre er ikke ferdig med utdannelse enda. Vi er klare, så bare drit i svigermor.

Anonymkode: 9abe5...e9e

• Liker 1
Gjest Cocosa
Skrevet

For det første lurer jeg på hva det har å si hva vi mener? Du er planlagt gravid og det er for sent til å ta abort. For det andre mener jeg det er helt opp til dere, så lenge mor har fast jobb og tjener godt. Drit i svigermor. 

Skrevet

Hun er bare frekk.

Skrevet

Blir man noengang klar? Eller er det en prossess? Stol på dere sjølve :)

Skrevet

Svigermoren din har ingenting med dette å gjøre. Dere er voksne mennesker og bestemmer selv. Jeg synes at det er rart at enkelte mennesker tar seg friheten til å komme med den type uttalelser. Hvor er de sosiale antennene?? Er de fullstendig defekte?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det uansvarlig med?? Herlige land. Dere er 28 år, ikke 18! Så lenge dere føler at dere klarer dere greit nå så er det ingen problem. Typen din blir jo ferdig på skole om noen år. Og det er da mange som ikke eier leilighet. Var selv i lignende situasjon. Gikk så fint atte 😊😊 lykke til og nyt graviditeten😀

Anonymkode: 957b7...51f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...