Gå til innhold

Faren min kalte meg feit og kjeftet meg opp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er voksen da som var hjemme i ferien nå i sommer.

Jeg hadde sovet lite og var sliten så sa faren min at jeg skulle måle bt det målte 125/85 og puls 100

jeg vet det var høy pul men det var etter lite søvn og sittet i en bil 12 timer.

Jeg har også lagt på meg ca 10 kg overvektig .

Han kjeftet meg opp da han så pulsen min kalte meg feit at jeg må skjerpe meg osv.

Neste dagene jeg var der så lå puls på ca 67 og det er grei puls

Jeg tokk meg ikke nær av det han sa.

Men liker ikke han kjefter og kaller meg feit og er bestandig ute etter å kommenterer vekta når jeg er normal vektig da sier han jeg er får tynn.

Har dere likt dette fra deres far?

Anonymkode: 9ee02...30a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En ordentlig far kommer ikke med den slags kommentarer. 

Anonymkode: b9812...284

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er faren din lege?

Anonymkode: 71a67...ae5

• Liker 1
Skrevet

Min far hadde aldri kommentert noe slikt og jeg har alltid vært stor. :)

Hva slags mann er dette? Er han like sjarmerende til vanlig?

Hadde vurdert å kutte kontakten hvis han har som vane å trykke deg ned.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han er faren din, det vil du aldri komme fra. Han sier det av kjærlighet til deg bare. Kanskje du burde vurdere å slanke deg? For hans skyld i alle fall?

Anonymkode: 80708...4cb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er faren din lege?

Nei ikke lege men tror han vet bedre en meg om helse .Er opptatt å nevne vekt på familie .medlemmer.

Datteren min er 5 år og tynn det første han sa da han løftet henne så tung å fast.

Broren min sin sønn ja har lagt på seg litt ja men å si det til venner som er på besøk at barnebarnet har lagt på seg så mye.

Jeg synes det er veldig lite gjennom tenkt

AnonymBruker
Skrevet

Er dere innvandrere?

Anonymkode: 44298...cb9

Skrevet

Jeg syns faren din høres ut som en skikkelig dust. Om du hadde været 50 kg for mye så skulle ikke han snakket sånn til deg. Jeg mener at foreldre kan ta ting opp med barna sine om de er bekymret, men det handler om hvordan man formidler det man vil få frem. Man kaller ikke datteren sin for feit og kjefter på henne for å være overvektig. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei ikke lege men tror han vet bedre en meg om helse .Er opptatt å nevne vekt på familie .medlemmer.

Datteren min er 5 år og tynn det første han sa da han løftet henne så tung å fast.

Broren min sin sønn ja har lagt på seg litt ja men å si det til venner som er på besøk at barnebarnet har lagt på seg så mye.

Jeg synes det er veldig lite gjennom tenkt

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er dere innvandrere?

Anonymkode: 44298...cb9

Nei skulle vi være det da? Tror du bare innvandrere som kommenterer det så har du lite erfaring.

Skrevet

Noe sier meg at denne oppfatningen din av "kjeftingen" skyldes høyt blodtrykk og lite søvn. Klassisk det at kvinner tar reale råd og tilbakemeldinger som kritikk og kjeft.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres veldig merkelig ut i mine ører at en far skal holde på slik. Og hvorfor skal blodtrykket måles? For noe tull, sånt tar helsepersonell seg av. 

Anonymkode: c8ff6...ce7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lær deg å gi faen i hva han sier.

Anonymkode: df5d9...784

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Uffda skrev:

Noe sier meg at denne oppfatningen din av "kjeftingen" skyldes høyt blodtrykk og lite søvn. Klassisk det at kvinner tar reale råd og tilbakemeldinger som kritikk og kjeft.

Nummen er det deg igjen da lille sussebass.

Anonymkode: c8ff6...ce7

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei skulle vi være det da? Tror du bare innvandrere som kommenterer det så har du lite erfaring.

Er aldri koselig å komme hjem ,får kritikk for alt.Er ikke rart at jeg bor over 100 mill fra dem.

Hvis jeg er uenig med han og jeg vet at jeg har rett så sier han jeg har vrang forestillinger det kan såre meg.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Uffda skrev:

Går da ann å gi råd uten å kalle folk feit .

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Merkelig at dere måler blodtrykket. Uansett i min familie er vi ganske direkte på sånt. Min bror som alltid går vært tynn hadde fått "ølmage" etter ferien, og han fikk vite det 😆

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig at dere måler blodtrykket. Uansett i min familie er vi ganske direkte på sånt. Min bror som alltid går vært tynn hadde fått "ølmage" etter ferien, og han fikk vite det 😆

Jeg tror at han har dette fordi en stund var hans bt høyt så fikk han panikk og kjøpte det på nette.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er voksen da som var hjemme i ferien nå i sommer.

Jeg hadde sovet lite og var sliten så sa faren min at jeg skulle måle bt det målte 125/85 og puls 100

jeg vet det var høy pul men det var etter lite søvn og sittet i en bil 12 timer.

Jeg har også lagt på meg ca 10 kg overvektig .

Han kjeftet meg opp da han så pulsen min kalte meg feit at jeg må skjerpe meg osv.

Neste dagene jeg var der så lå puls på ca 67 og det er grei puls

Jeg tokk meg ikke nær av det han sa.

Men liker ikke han kjefter og kaller meg feit og er bestandig ute etter å kommenterer vekta når jeg er normal vektig da sier han jeg er får tynn.

Har dere likt dette fra deres far?

Så tykk du har blitt 

du som var som ei flis

nå må du pinadæ slanke deg litt;)))))

• Liker 1
Skrevet

Uansett hvor mye du veier, så skal ikke faren din eller noen andre for den slags skyld, kommentere dette og kalle deg feit. Jeg er overvektig og har fått kommentarer på vekten min. Desverre så er jeg ganske følsom når det gjelder vekten min og blir lett såret, men så tenker jeg at de som må kommentere vekten til andre, kan ikke ha det så bra med seg selv, når de må rakke ned på andre.

Ja, noen sier det i aller beste mening, men da bør og skal man formulere seg litt annerledes enn å si "du er feit, gå ned i vekt". Du burde sagt noe til faren din for å sette han på plass når han sa dette til deg. Jeg synes faren din i denne situasjonen var fullstendig idiot og burde unnskylde seg.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Kittykat skrev:

Uansett hvor mye du veier, så skal ikke faren din eller noen andre for den slags skyld, kommentere dette og kalle deg feit. Jeg er overvektig og har fått kommentarer på vekten min. Desverre så er jeg ganske følsom når det gjelder vekten min og blir lett såret, men så tenker jeg at de som må kommentere vekten til andre, kan ikke ha det så bra med seg selv, når de må rakke ned på andre.

Ja, noen sier det i aller beste mening, men da bør og skal man formulere seg litt annerledes enn å si "du er feit, gå ned i vekt". Du burde sagt noe til faren din for å sette han på plass når han sa dette til deg. Jeg synes faren din i denne situasjonen var fullstendig idiot og burde unnskylde seg.

Faren min er snill også da raus med ting.

Men han har sagt ting til meg opp gjennom årene som sårer meg .

Kalte meg et null da jeg ble gravid i et dårlig forhold.Han sier jeg har vrangforestillinger når han ikke tror på meg.

Kaller meg ting som ikke er sant.

Men han er snill også så er glad i han .Men han har såret meg litt opp gjennom årene og jeg har begynt i de siste årene å prøve å sette han på plass.Jeg liker ikke at han sier ting om vekt til barn uansett om dem er tynn eller litt rund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...