AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #1 Skrevet 5. august 2017 Det må da være mulig å avdekke dette? http://www.tv2.no/a/8553686/ Mørketallene er store. Beregninger viser at trygdesvindlere lurer til seg så mye som åtte milliarder av skattebetalernes penger. Etter de første artiklene om bedrageridommene, er TV 2 blitt kontaktet av flere som har sett svindel på nært hold. Én av disse er en tømrer i 30-årene fra Østlandet. Han ber om om å få uttale seg anonymt, når han forteller om hvor han mener mesteparten av trygdesvinnet ligger. – De som bli tatt er de som går på AAP eller dagpenger og leverer meldekort, samtidig som de jobber. De som bruker hodet, blir ikke tatt, sier tømreren. – Jeg kjenner ti-tolv stykker som driver aksjeselskap (AS), og samtidig går sykmeldt og tar ut utbytte fra selskapet. Selv om de er sykmeldt jobber de full tid og står på, sier han. Han forteller også om en ny trend i faget: – Det nye er folk som er uføre, som oppretter AS for å kunne jobbe fulltid, sier tømreren. – Jeg vet om en person som er uføretrygdet og jobber 250 timer i måneden. En annen har gått på arbeidsavklaringspenger (AAP) i årevis, og hentet ut sju og en halv million i utbytte, sier han. Anonymkode: a48f7...303 1
stan Skrevet 6. august 2017 #2 Skrevet 6. august 2017 Det er jo ren og skjær svindel. Misbruk av skattepengene du og jeg betaler. Håper de blir tatt. Minner om at det er mulig å varsle skatteetaten anonymt. 10
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #3 Skrevet 6. august 2017 Ikke overrasket. Anonymkode: 8e27a...c85 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #4 Skrevet 6. august 2017 2500 tips i 2015, og ikke alle de ville vise seg å være svindel. Der er alltids noen som svindler, men det er ikke som om det gjelder 60% av menneskene på en eller annen form for støtte. Anonymkode: e54c8...dc7
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #5 Skrevet 6. august 2017 Skjønner absolutt hvorfor folk jobber vedsiden av uføretrygden. Om det er på lovligvis får du ikke en dritt for jobbinga uansett, så skjønner iblant at folk blir fristet. Finnes grenser men skjønner de som har noen bra dager. Anonymkode: 826b4...95f
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #6 Skrevet 6. august 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner absolutt hvorfor folk jobber vedsiden av uføretrygden. Om det er på lovligvis får du ikke en dritt for jobbinga uansett, så skjønner iblant at folk blir fristet. Finnes grenser men skjønner de som har noen bra dager. Anonymkode: 826b4...95f Du skal ha jævlig mange bra dager for å kunne jobbe 250 timer i mnd. Selv ikke jeg som er i full jobb er frisk nok til å greie 250 timer i mnd. Det er jo over 150% jobb det. Anonymkode: e8909...24f 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #7 Skrevet 6. august 2017 Nå kommer der vel noen uføre og sier at det ikke kan stemme at folk som offisielt er uføre driver og svindler, for DE gjør ikke det.. Anonymkode: 57def...522 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #8 Skrevet 6. august 2017 Å være på AAP og ta utbytte er vell fult lovlig? Er vell bare jobbinga der som er ulovlig Anonymkode: 92ef2...7ec
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #9 Skrevet 6. august 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå kommer der vel noen uføre og sier at det ikke kan stemme at folk som offisielt er uføre driver og svindler, for DE gjør ikke det.. Anonymkode: 57def...522 Det er du som legger opp til den type debatt med slike kommentarer. Anonymkode: e54c8...dc7 2
WubWub Skrevet 6. august 2017 #10 Skrevet 6. august 2017 Økonomisk svindel finner man i alle bransjer dessverre, selv innen advokat standen finner man omfattende svindel. Et yrke som lever av loven, hvor paradoksalt er ikke det? Det har blitt avdekket at det nærmest er blitt normen og ikke unntaket at advokater overfakturerer klienter for mange flere timer enn de faktisk har jobbet. Klienten selv har ingen måte å kontrollere hvor mange timer advokaten har lagt ned i arbeidet. Advokaten kan oppgi 10 timer men i realiteten har han bare brukt 5 timer - han vil da altså få betalt dobbelt opp for arbeid han ikke har utført. Per måned fører denne triksingen til store ekstrainntekter på bekostning av klienter som allerede befinner seg i en vanskelig situasjon. Ikke bare er dette uetisk men det er også svindel. Kort og godt; penger korrumperer. Et eksempel av mange på denne økonomiske svindelen som vi finner i alle ledd av samfunnet og ikke bare trygdede; http://www.vg.no/nyheter/innenriks/kjemper-mot-sin-egen-advokat/a/116038/ Kjemper mot sin egen advokat Overfakturert Et ektepar har fått medhold i at den 61-årige advokaten må tilbakebetale dem 332000 kroner etter overfakturering.
Carrot Skrevet 6. august 2017 #11 Skrevet 6. august 2017 (endret) Svindel? Hvis man tar ut utbytte er ikke det ensbetydende med at man jobber, man kan være ufør og likevel ha avkastnings/utbytte.. Når det er sagt ER det mye svindel, mange steder - det er i den menneskelige natur å drive med dritt man tror man kommer unna med.. Endret 6. august 2017 av Carrot
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #12 Skrevet 6. august 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå kommer der vel noen uføre og sier at det ikke kan stemme at folk som offisielt er uføre driver og svindler, for DE gjør ikke det.. Anonymkode: 57def...522 Det er ingen som sier at ingen svindler eller snylter, ufør eller ikke. Det mange påpeker er at antallet som svindler eller snylter er ikke så høyt som enkelte skal ha det til. Hvis 10 % svindler, er det fortsatt 90 % som ikke gjør det. Anonymkode: 239a9...5a0 2
Gjest O.G. Skrevet 6. august 2017 #13 Skrevet 6. august 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det må da være mulig å avdekke dette? http://www.tv2.no/a/8553686/ Mørketallene er store. Beregninger viser at trygdesvindlere lurer til seg så mye som åtte milliarder av skattebetalernes penger. Etter de første artiklene om bedrageridommene, er TV 2 blitt kontaktet av flere som har sett svindel på nært hold. Én av disse er en tømrer i 30-årene fra Østlandet. Han ber om om å få uttale seg anonymt, når han forteller om hvor han mener mesteparten av trygdesvinnet ligger. – De som bli tatt er de som går på AAP eller dagpenger og leverer meldekort, samtidig som de jobber. De som bruker hodet, blir ikke tatt, sier tømreren. – Jeg kjenner ti-tolv stykker som driver aksjeselskap (AS), og samtidig går sykmeldt og tar ut utbytte fra selskapet. Selv om de er sykmeldt jobber de full tid og står på, sier han. Han forteller også om en ny trend i faget: – Det nye er folk som er uføre, som oppretter AS for å kunne jobbe fulltid, sier tømreren. – Jeg vet om en person som er uføretrygdet og jobber 250 timer i måneden. En annen har gått på arbeidsavklaringspenger (AAP) i årevis, og hentet ut sju og en halv million i utbytte, sier han. Anonymkode: a48f7...303 Han må varsku om sånt, siden det går utover alle sammen.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #14 Skrevet 6. august 2017 Jaja. Noen andre som har lyst til å dø pga retardasjonen i samfunnet? Man bare lar ting skje, jo. Likegyldighet. Passivitet, stadig snakk om at noen må ta ansvar, holdningsendring, moralisering, hovering, kjipe bygg, kjip kunst, kjip tv, kjipe opplegg, svulstighet, selvtilfreds, det smilet som tidligere var forbundet med psykisk sykdom, det råe gliset, akurat som en bruktbilselger som gnir hendene rått etter å ha lurt kunden opp i stry. Dette er den nye norske kulturen. Vi er ikke mennesker lenger i dette landet og det ekleste er at folk faktisk tar det på alvor. De _gidder_. Anonymkode: df887...ba9
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #15 Skrevet 6. august 2017 De største skattesvindlerne i norge er innvandrere og alenemødre. Hvorfor er ikke de nevnt? Anonymkode: ee55c...444
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #16 Skrevet 6. august 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Det må da være mulig å avdekke dette? http://www.tv2.no/a/8553686/ Mørketallene er store. Beregninger viser at trygdesvindlere lurer til seg så mye som åtte milliarder av skattebetalernes penger. Etter de første artiklene om bedrageridommene, er TV 2 blitt kontaktet av flere som har sett svindel på nært hold. Én av disse er en tømrer i 30-årene fra Østlandet. Han ber om om å få uttale seg anonymt, når han forteller om hvor han mener mesteparten av trygdesvinnet ligger. – De som bli tatt er de som går på AAP eller dagpenger og leverer meldekort, samtidig som de jobber. De som bruker hodet, blir ikke tatt, sier tømreren. – Jeg kjenner ti-tolv stykker som driver aksjeselskap (AS), og samtidig går sykmeldt og tar ut utbytte fra selskapet. Selv om de er sykmeldt jobber de full tid og står på, sier han. Han forteller også om en ny trend i faget: – Det nye er folk som er uføre, som oppretter AS for å kunne jobbe fulltid, sier tømreren. – Jeg vet om en person som er uføretrygdet og jobber 250 timer i måneden. En annen har gått på arbeidsavklaringspenger (AAP) i årevis, og hentet ut sju og en halv million i utbytte, sier han. Anonymkode: a48f7...303 "Oppskriften" på å opprette AS når man er på trygd fra Nav har vi da fått her på kg og. Nå er det en stund siden, men dette er velkjent at folk gjør og kan særlig blant enkelte brukere her inne. Anonymkode: cc28d...181
The Kitten Skrevet 6. august 2017 #17 Skrevet 6. august 2017 250 timer i måneden? Det blir 62.5 5 timer i snitt per uke. Jeg jobbet 58.5 timer en uke og var totalt utslitt etter det.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #18 Skrevet 6. august 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå kommer der vel noen uføre og sier at det ikke kan stemme at folk som offisielt er uføre driver og svindler, for DE gjør ikke det.. Anonymkode: 57def...522 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er du som legger opp til den type debatt med slike kommentarer. Anonymkode: e54c8...dc7 Nettopp! Jeg selv går på aap og synes det er direkte vemmelig at folk driver å svindler! Håper de alle blir angitt, gjerne hengt ut i avis og sone dom med saftig bot. Ikke nok med at de er forferdelige mennesker, men de ødelegger også for 90% av oss som ikke gjør slikt. Vi blir mistenkeliggjort av samfunn, av naboer og av nav selv! Anonymkode: e41c8...b33
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #19 Skrevet 6. august 2017 Ikke overrasket. Jobber med sykepenger og det er så sykt mange næringsdrivende som tilfeldigvis er syke i juni-august. Fin måte å få feriepenger på. Får ikke tatt dem heller pga inkompetente leger og dårlig oppfølging på lokal. Utrolig frustrerende. Hos noen ser man til og med mønster. Sykemeldt sommer og jul hvert år. Går akkurat lenge nok imellom jul og sommer til å få nye rettigheter. Anonymkode: aac73...def
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #20 Skrevet 6. august 2017 Jeg ble selv meldt som trygdesvindler. Jeg har hatt 20 jobber i 2017, hvorav f.eks. mars og juli ikke har vært noen. Jeg har oppgitt alt jeg skal og blitt trukket så jeg faktisk har gått i minus for at jeg har "jobbet" litt, men jeg syns det er kjekt å kunne gjøre noe de dagene jeg klarer det. Det koster enormt mye, nå hadde jeg en jobb i går som tok 30 min og siden da har jeg ligget rett ut i et mørkt rom helt til jeg fant dataen nå. Så ber dere om å tenke dere før dere varsler. Ikke alle er svindlere. Anonymkode: b1037...49e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå