AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #1 Del Skrevet 5. august 2017 Ser på nettet at det er anbefalt at olivenoljer bl.a. har full sporbarhet helt ned til gården i den franske regionen de ble høstet inn fra. Dette skal bl.a. via etiketten på flasken tilsi at olivenoljen faktisk inneholder oliven, for det gjør tydeligvis ikke 9 av 10 du kjøper i en typisk dagligvarebutikk. Jeg vet allerede at mandelmelk i dagligvare inneholder under 2 % faktiske mandler, men mye vann. Så da kan man likegodt lage mandelmelken selv ved å knuse to mandler og tilsette et par liter vann. Det merkelige er at det står på ingredienslisten til dagligvareoljer at f.eks. ingrediensen i Extra Virgin Økologisk Olive Oil er nettopp; Extra Virgin Økologisk Olive Oil... det blir litt som å definere den industrielle revolusjonen som ordlyd med å vise til den faktiske industrielle revolusjonen i definisjonen, hvis dere skjønner. Det viktigste for meg er at olivenoljen inneholder faktiske oliven, og ikke bare alt annet tilsatt smak. Vil heller betale flere tusen for faktisk olivenolje, fremfor den billigste varianten på Kiwi, som kanskje ikke er oliven i det hele tatt, men noe annet ræl. Anonymkode: 57758...1bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #2 Del Skrevet 6. august 2017 Pris og kvalitet? Da blir du lurt,mange ganger. Tv2 hadde test av oljer. Mye rart der. Søk opp på nett Anonymkode: 3fb6c...cbe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #3 Del Skrevet 6. august 2017 Billigolje fra Rema o.l. smaker symaskinolje. Jeg kjøpte med en flaske olje fra Kreta en gang. Det var noe helt annet enn jeg noensinne har kjøpt i detta pottitlandet. Anonymkode: bb186...419 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #4 Del Skrevet 6. august 2017 Det er jo nettopp på nett jeg har søkt og funnet fram til denne konklusjonen. Ja; jeg smakte på par olivenoljer i olivenbutikken, og de hadde jo så klart forskjellig aroma; men sånn sett så smaker jo all olivenolje forskjellig, også av de variantene i butikk. Men alle smaker jo... oliven? Må man være en skikkelig olivenoljekjenner for å merke forskjellene? Slik som med kaffearomaer og vinsmaking? Det eneste sikre der er at høykvalitetskaffe FAKTISK er kaffe, ikke 2 % tilsetning, som i mandelmelk. Anonymkode: 57758...1bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjøksuppe Skrevet 6. august 2017 #5 Del Skrevet 6. august 2017 Dauro olivenolje er god Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #6 Del Skrevet 6. august 2017 Yes; men er den laget av faktiske oliven? Det er jo det som er skremmende fakta; at mye faktisk IKKE er oliven. Betaler gledelig 1000,- for noe jeg vet inneholder oliven, fremfor å kjøpe ''olivenolje'' til 50 kr. Da kan man like greit kaste 50 kr. ut av vinduet; for det er bedre enn å ikke vite hva man faktisk forer kroppen med. Anonymkode: 57758...1bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjøksuppe Skrevet 6. august 2017 #7 Del Skrevet 6. august 2017 Dauro er sikkelig olje, ikke koster den 1000kr flasker heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå