AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #41 Del Skrevet 6. august 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dere studenter, alle dere med frysebokstips? Jeg har i allefall ikke fryseboks.. Anonymkode: c0960...844 De fleste kjøleskap har vel en liten fryseboks. Har man ikke det så får man heller innstille seg på å kjøpe kun det man veit at man spiser opp før det blir dårlig Anonymkode: da066...a13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 6. august 2017 #42 Del Skrevet 6. august 2017 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er dere studenter, alle dere med frysebokstips? Jeg har i allefall ikke fryseboks.. Anonymkode: c0960...844 Ja, og jeg hadde fryseboks der jeg bodde før. Nå har jeg ikke det lenger, men da må jeg nok bare planlegge litt mer. Noen steder har også felles fryseskap, så det er ikke umulig å ha frysemuligheter selv om man er student. Endret 6. august 2017 av Elaine Marley Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drømmern Skrevet 6. august 2017 #43 Del Skrevet 6. august 2017 Noen rimelige og gode middager: Fried rice: - Kyllingfilet (ikke så dyrt om du kjøpet 1400g pakker) evt. kan du bruke kyllingkjøttdeig - Amerikans blanding - Ris - Oystersaus og soyasaus - 1 egg Stek kyllingen og grønnsakene, kok ris, bland sammen og tilsett en dæsj soyasaus og oystersaus (kan droppes, men smaker ikke like godt). Rør inn et egg på slutten. Lapskaus: - Lapskausblanding fra frysedisken - 1 valgfri buljong - Pølser (1kg firstprice til 30kr på kiwi, disse inneholder MER kjøtt enn gilde sine) - Jeg bruker også potetmospulver for å tykne lapskausen Tomatsuppe: - 1 boks hermetiske tomater - Vann - 1/2 valgfri buljong - Krydder du har i skapet (sist brukte jeg paprika, oregano og kajennepepper.. tar det jeg har) Bør moses med stavmikser, men ikke absolutt nødvendig - Jeg tilsetter som regel pasta eller kikerter eller begge deler Wok: - Frossen wokblanding evt. brokkoliblanding - Valgfritt kjøtt eller fisk (anbefaler laks fra bunnpris (2 stykker for 25kr) eller kylling fra 1400g pakke) - Woksaus, for eksempel har de fra rema til 10kr som holde til 2 middager, evt kjøpe en stor flaske sweet chilli saus på rema eller innvandrerbutikk. - Ris Fiskesuppe: - Kjøp pose fra toro - Laks fra bunnpris - Jeg pleier å rive oppi MASSE gulrot - Rundstykke på siden (10 stk grove fra hatting koster 25kr) Av ferdigmat (til å ha liggende til dagene du ikke har tid eller gidder å lage mat) vil jeg anbefale frossen lasagne. Koster 26 for en på kiwi eller 2 for 40 på coop. Fiskegrateng er også en bra middag om du liker det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #44 Del Skrevet 6. august 2017 Hvor finner dere alle disse datovarene til halv pris? Jeg har lett og lett, men har aldri funnet noen. Handler på Rema og Coop. Anonymkode: 0a7c7...9a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #45 Del Skrevet 6. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor finner dere alle disse datovarene til halv pris? Jeg har lett og lett, men har aldri funnet noen. Handler på Rema og Coop. Anonymkode: 0a7c7...9a9 Kiwi har. Meny har en liten hylle på mandager, men du børe være der på begynnelsen av dagen. Hender jeg finner noe på Coop prix også. Anonymkode: 9923d...15a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #46 Del Skrevet 6. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: De fleste kjøleskap har vel en liten fryseboks. Har man ikke det så får man heller innstille seg på å kjøpe kun det man veit at man spiser opp før det blir dårlig Anonymkode: da066...a13 Bare undret siden de fleste råd handlet om å kunne fryse ned mat. Kanskje jeg må skaffe meg en fryseboks. Anonymkode: c0960...844 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #47 Del Skrevet 6. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bare undret siden de fleste råd handlet om å kunne fryse ned mat. Kanskje jeg må skaffe meg en fryseboks. Anonymkode: c0960...844 Det er veldig lurt å ha fryseboks hvis man har mulighet til å skaffe seg det. Da kan man feks kjøpe de store posene med frosne kyllinglår. De er myyyye billigere en å kjøpe de fra kjøledisken. Anonymkode: da066...a13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #48 Del Skrevet 6. august 2017 Har man plass kjøp en liten fryseboks. Anonymkode: f126f...e61 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 6. august 2017 #49 Del Skrevet 6. august 2017 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor finner dere alle disse datovarene til halv pris? Jeg har lett og lett, men har aldri funnet noen. Handler på Rema og Coop. Anonymkode: 0a7c7...9a9 Rema og Coop obs, men det kommer nok helt an på hvor man bor. Remaen jeg handler på har en liten kjøledisk som ofte er stappfull med alt mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest paragone Skrevet 6. august 2017 #50 Del Skrevet 6. august 2017 (endret) 2 Endret 20. april 2020 av paragone Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå