Gå til innhold

svette håndflater- noen som kan hjelpe meg??

Anbefalte innlegg

Gjest trengerhjelp
Skrevet

jeg svetter mye i håndflaten. dette gjør at jeg ikke vil holde folk i hendene eller danse osv. synes dette er veldig leit og det plager meg mye. så hvis dere har noen tips mot svette håndflater så ville det betydd mye for meg. har hørt noen snakke om noe slags pudder man har i håndflaten, men vet ikke mer enn det.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Ei venninne av meg var også sterkt plaget av dette, i så stor grad at hun fikk sosialangst. Heldigvis kan man opereres, noe som innebærer at man kutter noen nervetråder. Det kan være bivirkninger (svetting bak knærne o.l...), og i sjeldne tilfelle kan nervefibrene vokse sammen igjen. Men venninna mi er i hvert fall helt fin etter ca ti år. Jeg vet at det er en overlege på Ullevål som foretok inngrepet, at han jobber der ennå og er den fremste på området. Så forhør deg der (nevrokirurgien, sikkkert).

Lykke til:)

Gjest trengerhjelp
Skrevet

jeg har svært lite lyst til å kutte av noen nervetråder fordi jeg har hørt om mange som har hatt veldig mange neagtive bivirkinger. vurderer å sprøyte inn botex men vil først prøve alle naturlige produkter som muligens kan hjelpe.

Gjest trengerhjelp
Skrevet

ingen andre som har noen tips? :cry:

Skrevet

Jeg hadde problem med svetting i håndflatene (når jeg tenker meg om, så var det vel mer som hele kroppen) når jeg var i begynnelsen av puberteten. Har heldigvis vokst det av meg.

Nå vet ikke jeg alderen din, men det kan være at du vokser det av deg?

Evt. kan du kanskje prøve aluminumsklorid som du får kjøpt på apoteket. (Smør det på håndflatene om kvelden og sov med det på)

Gjest Anonymous
Skrevet

Botox hjelper jo bare midlertidig, da, så da må du i tilfelle gjenta dette til stadighet - og da vil jeg tro du egentlig får samme effekt som ved operasjon, i tillegg til at det kanskje koster en del penger...?

Når det gjelder bivirkninger etter operasjon tror jeg faktisk de er sjeldne, men dette skyldes også at det er en relativt ny og sjelden operasjon, så man har ikke så mye data... Som sagt, venninna mi er i hvert fall fornøyd fortsatt (selv om hun er redd for at det skal komme tilbake, ettersom hun var så sterkt plaget. Men dette er mye psykisk).

Ellers har svette håndflatende både arvelige og utløsende årsaker. Det kan hende at du, som Clea sier, at du vokser det av deg. Hvis du er i puberteten e.l bør du derfor vente med varige inngrep. Ofte blir man "beskyldt" for å være nervøs når man er klam i hendene, men dette stemmer bare til en viss grad. Nervøsitet virker nok forsterkende, så hvis du sliter med usikkerhet e.l bør du prøve å jobbe med dette. Psykomotorisk fysioterapi kan være en tanke.

Ellers kan du som du kanskje er inne på bruke talkum, men jeg vil tro virkningen er veldig kortvarig?

Gjest Anonymous
Skrevet

hei:)

har slitt med det samme problemet... du kan få tak i noe som heter Yerka på cubus, vita osv. det er veldig effektiv, anbefales!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...