Gå til innhold

Opp i vekt- mister motivasjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Begynte å trene og spise sunt i forrige uke. Ingen godteri, 4 dager med trening. Likevel har jeg gått opp over en kilo i vekt!! HVORDAN er det mulig. Kan det være at mensen er 2 dager unna? 

Blir kjempe lei meg :(:(

Tips tas gjerne i mot

Anonymkode: 17869...ea9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva legger du i å spise sunt? Kan du ha spist mer? 

Anonymkode: dc697...b34

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva legger du i å spise sunt? Kan du ha spist mer? 

Anonymkode: dc697...b349

lunsj: to grove skiver med brelett, kokt skinke (tot 16 g) og gulost norvegia (tot 40 g)
middag: vegetar lasagne, ca 5 cm x7cm x3cm
kvelds: samme som lunsj + proteinshake 30 g med 1 banan  ca 120 g og lett melk 3 dl
mellommåltid tot: 1 eple og 100 g gulrot

alt for mye???

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Begynte å trene og spise sunt i forrige uke. Ingen godteri, 4 dager med trening. Likevel har jeg gått opp over en kilo i vekt!! HVORDAN er det mulig. Kan det være at mensen er 2 dager unna? 

Blir kjempe lei meg :(:(

Tips tas gjerne i mot

Vei deg en dag i måneden istedenfor. Det er mye som spiller inn, vann i kroppen, mensen, hvor lenge siden siste avføring, hvis man spiste mye dagen i forveien. Når man trener styrke kan man gå opp i vekt fordi muskler veier mer enn fett. Bruk da målebånd og kjenn etter hvordan klær og belter sitter.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, himmeloghav skrev:

Vei deg en dag i måneden istedenfor. Det er mye som spiller inn, vann i kroppen, mensen, hvor lenge siden siste avføring, hvis man spiste mye dagen i forveien. Når man trener styrke kan man gå opp i vekt fordi muskler veier mer enn fett. Bruk da målebånd og kjenn etter hvordan klær og belter sitter.

ja, kanskje det er bedre. tok bilde i dag, så jeg kan dokumentere ihvertfall

AnonymBruker
Skrevet

Skjedde akkurat det samme med meg. Etter å ha trent og spist etter planen min i 2-3 uker, slapp kroppen det den hadde (antagelig vannvekt eller noe sånt?) og vekta gikk nedover :) så ikke gi opp! 

Anonymkode: aed18...620

AnonymBruker
Skrevet

Det går dessverre ikke så fort med vektnedgang.

Anonymkode: ac84c...48e

• Liker 1
Skrevet

Vekt fluktuerer. Det kan godt være du har gått ned til tross for at vekten viser pluss.

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

lunsj: to grove skiver med brelett, kokt skinke (tot 16 g) og gulost norvegia (tot 40 g)
middag: vegetar lasagne, ca 5 cm x7cm x3cm
kvelds: samme som lunsj + proteinshake 30 g med 1 banan  ca 120 g og lett melk 3 dl
mellommåltid tot: 1 eple og 100 g gulrot

alt for mye???

Bruk myfitnesspal el til å logge maten. Veldig sunt er det du sier ikke, og spørs om du vil gå ned i vekt med det. Proteinshake er unødvendig med mindre du trener ekstremt hardt.

Anonymkode: e5971...a8c

AnonymBruker
Skrevet

Spørs hvordan trening. Husk at muskler veier mye mer enn fett, så for å gå ned i vekt må du kun trene cardio/utholdenhet (intens løping som forbrenner) og ikke bygger muskler. 

Anonymkode: 5f03a...0ac

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørs hvordan trening. Husk at muskler veier mye mer enn fett, så for å gå ned i vekt må du kun trene cardio/utholdenhet (intens løping som forbrenner) og ikke bygger muskler. 

Anonymkode: 5f03a...0ac

Muskler veier ikke mer enn fett. En kg muskler og en kg fett veier akkurat det samme. Ja, det er plass til mer fett enn muskler på samme område, men å si at fett veier mer er bare tull og hører ingen steds hjemme.

Uansett så vil ikke TS kunne klare å legge på seg en kg muskler på en uke. Det sier seg selv. Vekten vil variere fra dag til dag og uke til uke. Mye spiller inn. Vann, mens, mengde mat man har i kroppen osv som flere sier her. 

Ts, ost er veldig kaloririkt. 40 gram Norvegia er 140 kcal bare det, så hvis du har spist dette to ganger i løpet av en dag så har du jo allerede fått i deg 280 kcal i bare ost. Det er ganske mye som du kunne brukt på noe som metter mye mer enn det. Så hvis du i tillegg har hatt ost i den lasagnen så blir det mye tomme kalorier.

Anonymkode: f96ff...2ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...