Gå til innhold

sms-språk/ungdomsspråk

Fremhevede innlegg

Gjest jente19aar_
Skrevet

JG KOMMER Å FORTSETTE Å BRUKE D SPRÅKET JG TRIVES M!!!

HVIS DERE IK LIKER D SÅ SLUTT Å LES, OKEY? LEGGER MAN GODVILJA TIL KLARER MAN D MESTE!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hjelp. :o Her er man voksen ja....

Sms-språk er noe jeg klarer meg meget godt uten... slutta å bruke det da fjortisstadiet var forbi. Det var skikkelig kult med masse z'er og forkortelser en liten stund, men nå ser jeg hvor utrolig tåpelig det ser ut, og ikkeminst hvor vanskelig det er å lese.

Jente18aar, hvorfor skal man legge godvilja til da ? Er det verdt å slite seg igjenom et innlegg fult av sms-språk ?

Gjest jente19aar_
Skrevet
Hjelp. :o Her er man voksen ja....

Sms-språk er noe jeg klarer meg meget godt uten... slutta å bruke det da fjortisstadiet var forbi. Det var skikkelig kult med masse z'er og forkortelser en liten stund, men nå ser jeg hvor utrolig tåpelig det ser ut, og ikkeminst hvor vanskelig det er å lese.

Jente18aar, hvorfor skal man legge godvilja til da ? Er det verdt å slite seg igjenom et innlegg fult av sms-språk ?

d r sånn jeg skriver. skjønner ik problemet. hvorfor m¨jg forandre meg for alle her a??

Gjest Anonymous
Skrevet

Du velger sjøl om du vil ha svar eller kjeft.

Jeg for min del ligger langt unna dine tråder fra nå av, og vil ha meg frabedt evt svar på spørsmål jeg måtte ha.

Gjest Litjmæ
Skrevet

Enig med Melk, Rimfrost og Tispa... Sorry, men det blir for slitsomt i lengden...

Gjest Anonymous
Skrevet

Vel...

Jeg vet om forum der SMS-språk fører til utestengelse.

Skrevet

Vi har ikke noe forbud mot SMS-språk i forumet, men de som insisterer på å bruke det risikerer å få innlegg slettet eller redigert. Ikke fordi de bryter regler, men fordi jeg er så gammel og utdatert på slike nye språk at jeg kunne komme i skade for å misforstå noe i innleggene. :wink:

Gjest jente19aar_
Skrevet
Vel...

Jeg vet om forum der SMS-språk fører til utestengelse.

mn forstår dere d ikke? eller hva r d?

= men forstår dere det ikke eller hva er det?

Skrevet
og vil ha meg frabedt evt svar på spørsmål jeg måtte ha.

Jeg også.

Gjest jente19aar_
Skrevet
Vi har ikke noe forbud mot SMS-språk i forumet' date=' men de som insisterer på å bruke det risikerer å få innlegg slettet eller redigert. Ikke fordi de bryter regler, men fordi jeg er så gammel og utdatert på slike nye språk at jeg kunne komme i skade for å misforstå noe i innleggene. :wink:[/quote']

jaja. da blir d opp til meg da.

Skrevet

Man blir jo medlem her fordi man føler man har noe å bidra med, noe å si som andre kan synes er interessant. Hvis de fleste ikke forstår det du skriver så er jo det meste av poenget borte. Det er flere innlegg jeg ikke orker å lese, bl.a. med SMS-språk eller en utpreget dialekt eller de som er så fulle av skrivefeil, mangel på tegnsetting, stor bokstav, mellomrom o.l. Ja, du kan jo si at jeg går glipp av noe da, men det gjør jo skriveren også fordi meldingen ikke kommer fram, og det var vel det som var poenget med å skrive et innlegg, at folk skal lese det og forstå det? Selvsagt trenger du ikke forandre deg for alle oss andre, men da må du også ta evt konsekvenser, nemlig at ingen leser innleggene dine.

Skrevet

bruker sms-språk når jeg sender sms, rett og slett for å få plass til mer tekst uten å måtte bruke flere meldinger. Synes ikke sms-språk er noe problem fra andre heller, når det er snakk om på sms.

her inne blir det for dumt for min del.

men nei, du skal ikke forandre deg for noen av oss, men dersom du ønsker at de av oss som er litt eldre også skal lese innleggene dine, så er faktisk måten man ordlegger seg på vesentlig!

men driter du i det, så skriver du som du vil!

ingen som tvinger deg til noe, det er fullt og helt dine valg og dine avgjørelser.

Gjest Anonymous
Skrevet

Nei, det er langt fra alt vi forstår.

Mye kan vi gjette oss til, men SMS-språket varierer voldsomt fra sted til sted. Derfor kan et SMS-ord bety to vidt forskjellige ting for to forskjellige lesere.

Du har vist at du kan, så om du ønsker å kommunisere så bør du gjøre det. Når du skriver så komplisert SMS-språk som du gjør og dessuten uten mellomrom er det mange her inne som ikke forstår.

Vi har mange dyslektikere her også. Hvor mye tror du de skjønner?

Gjest jente19aar_
Skrevet

Ja greit.da skal jeg skjerpe meg litt i allefall. :roll:

Gjest Valhalla
Skrevet

Er vel en fare for at man får et dårlig utviklet språk om man skriver slik. Det er irriterende, barnslig og teit.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er ikke bare det at slike innlegg er vanskelige å lese. Når man i tillegg "skriker" (caps-lock på internett er det samme som skriking) og poster endel typiske fjortisinnlegg som det du skrev om at du hadde slått til noen som prøvde seg på "typen" din og søker aksept/beundring for det (fy faen jeg er tøff bitch azz)... beklager, du blir nok oppfattet som en useriøs bruker av typen fjortisjente som kjeder seg og vil provosere et forum hun tror består av kvinner 40+

Dessuten er det nok av undersøkelser som beviser at ungdom med fjortis/sms språk etterhvert får store problemer med å skrive riktig.

Gjest jente19aar_
Skrevet
Er vel en fare for at man får et dårlig utviklet språk om man skriver slik. Det er irriterende' date=' barnslig og teit.[/quote']

unnskyld men jeg er ikke 50år som mange her!!!!!

Gjest jente19aar_
Skrevet
Det er ikke bare det at slike innlegg er vanskelige å lese. Når man i tillegg "skriker" (caps-lock på internett er det samme som skriking) og poster endel typiske fjortisinnlegg som det du skrev om at du hadde slått til noen som prøvde seg på "typen" din og søker aksept/beundring for det (fy faen jeg er tøff bitch azz)... beklager' date=' du blir nok oppfattet som en useriøs bruker av typen [i']fjortisjente som kjeder seg og vil provosere et forum hun tror består av kvinner 40+

Dessuten er det nok av undersøkelser som beviser at ungdom med fjortis/sms språk etterhvert får store problemer med å skrive riktig.

mente ikke at jeg var tøff!mente at hun hadde fortjent det. herregud så sippete og sure folk her er a!må jeg henge på et idol forum for å få godt humør eller hva?????????????????????alle skriver ikke forskjellig men jeg har sagt jeg skal kutte ut sms-språket.om folk tar meg useriøs får dem BARE gjøre.ikke mitt problem.

Gjest Anonymous
Skrevet

Den fjortizrollen din virker bare påtatt når du har Ozlo som bosted og er Spitzy. Det blir bare for mye åh så provoserende jeg er, nå skal jeg irritere dere, se på meg se på meg så tøff og kuuuuuuul jeg er.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...