Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg spørr for ei venninne. Årsaken til at ho vurderer denne løysninga er ikkje kva eg ønsker å ta opp her i denne tråden, ho har meget gode grunnar. Eg håpar at diskusjon om det er riktig at bornet har ukjent far og så vidare holdes utanom.

Har nokon her inne erfaring med assistert befruktning frå Danmark? Omtrentleg kva kostar det? Ho har søkt opp at det er mogleg å kjøpe og få sendt i posten, korleis gjer man det med innsetning då? Er det billigare å gjere det i Danmark eller er det betre å få det tilsendt?

Håpar nokon her inne har erfaring :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke personlig erfaring, men en perifer venninne har gjort dette i København to ganger. Hun måtte dra til København og ordne alt der. Jeg er usikker på pris og fremgangsmåte, men hun fortalte iallefall at opplegget var kjempebra og hun fikk god støtte og oppbacking hele veien :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er ulike måter å gjøre det på som gir ulik pris, så det er vanskelig å estimere. Hun klarer det for 10 000ish for et forsøk (grovt anslag, man kan klare under..)

Hun kan bestille sperm selv og gjøre en hjemmeinseminasjon som du sier. Hun benytter da en spermbank og ikke en fertilitetsklinikk. En får da sendt hjem en tank, instrukser og hjemmeinsemineringssett. Forskjellen er at dette blir mye samme prinsipp som et vanlig samleie: spermen føres opp så langt den går i skjeden. Ved en klinikk føres den høyere med et kater opp i selve livmoren som kan gi litt høyere graviditetssjanse. Prisen på bare sperm/frakt/insemineringssett er litt ulik fordi en kan velge anonym eller åpen donor. Men det er bare til å søke opp ulike spermbanker å se. Cryos og European spermbank er seriøse aktører som er mye brukt av klinikker og privatpersoner.

Det andre alternativet som er å dra til en klinikk er også ulikt prismessig, de har litt ulike priser samt fordi en kan velge en del ulike alternativer for sperm som har betydning for samlet pris. En kan bestille selv fra en spermbank som beskrevet over der spermen sendes til klinikken, noe som blir fordyrende men gir god kontroll over donor. Man vil ha informasjon om personen da. Ellers kan en la klinikken bare velge ut sperm som de selv har ut i fra noen få kriterier som er billigere. Selve inseminsjonen er ikke så dyr ved klinikk, 4-5000, men en må ha flybilletter som gjerne må kjøpes på sparket som kan bli veldig dyrt. 

Anonymkode: e1b04...be9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...