Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bakte skappelbrødet igår (eltefritt speltbrød) , men de blir råe i midten. Stekte dem midt i ovnen. Kan dette være årsaken? Sto at de skulle stekes midt i ovnen men andre brød jeg har bakt har vært stekt nederst i ovnen. Skorpen ble i overkant gyllen og

AnonymBruker
Skrevet

Hvor stort var brødet, hvilken temperatur brukte du og hvor lenge stekte du brødet? 

Anonymkode: 1efa5...df3

Skrevet
57 minutter siden, lady90 skrev:

Bakte skappelbrødet igår (eltefritt speltbrød) , men de blir råe i midten. Stekte dem midt i ovnen. Kan dette være årsaken? Sto at de skulle stekes midt i ovnen men andre brød jeg har bakt har vært stekt nederst i ovnen. Skorpen ble i overkant gyllen og

Om brødet begynner å bli godt stekt på toppen, uten at det er ferdig inni, går det an å legge bakepapir over brødene for å beskytte overflaten. Har god erfaring med å bare legge et ark lett over brødene de siste 10 min om brødet må stekes mer en skorpen skulle tilsi :)

Skrevet

Jeg pleier å steike brød nederst i ovnen de første 15 minuttene, og så flytter jeg dem opp til midten. Husk at alle ovner er forskjellige, og gradene du stiller inn er ikke 100% nøyaktig. Og så er det stor forskjell om du bruker metallform eller silikon.

Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor stort var brødet, hvilken temperatur brukte du og hvor lenge stekte du brødet? 

Anonymkode: 1efa5...df3

Normal metall brødform, ikke en høy type. Stekte på 225 grader i 40 min og videre 20 min med brødene på hodet. Alt midt i ovnen 

Endret av lady90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...