Gå til innhold

Overgrep. Bedt i bryllup med hotellovernatting

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er litt vanskelig for meg å snakke om det og det er vel derfor jeg tar det opp her inne og ikke med venner.. Kort fortalt, jeg har blitt utsatt for et overgrep og har så smått begynt å date igjen.

Jeg har møtt en veldig fin fyr og vi har vært på en del dater. Har aldri sovet sammen. Det eneste vi har gjort er å kysse når vi har sagt hadet. Dette er faktisk første fyren jeg har daten siden "det" skjedde. 

Nå har han invitert meg som sin +1 i et bryllup (kusinen hans skal gifte seg). Bryllupet er i Stavanger og krever hotellovernatting :-/ Jeg liker han veldig godt og vil gjerne være med i bryllupet, men jeg er skikkelig nervøs for overnattingssituasjonen. Vi har vært på såpass mange dater at sex er det neste steget, og det er jo naturlig at det vil skje når vi er alene på et hotellrom...

Jeg tenker at jeg kan takke nei til invitasjonen, men samtidig vil jeg ikke det. For meg er det skikkelig skummelt å være alene med en gutt fordi sist gang så skjedde "det". Men jeg kan jo ikke la være å sette meg selv i den situasjonen, en gang må jeg jo bare hoppe i det..

Jeg burde jo egentlig ha fortalt han om det for lenge siden.. Jeg kan jo ikke vente til vi "ligger i senga". Jeg vet ikke helt, men jeg tror grunnen til at jeg ikke har sagt noe før, er at jeg er redd for at alt blir annerledes. Hva om han ikke er interessert i noe mer?

Anonymkode: 23b3e...897

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke vært på rom alene med noen jeg ikke stolte på, for å si det sånn. Om det er lenge til har du jo tid til å bli bedre kjent. Om du tenker der er en sjanse for at han vil voldta deg, så ville jeg funnet på en unnskyldning for å ikke komme. Eller abre si at det er for tidlig i forholdet eller noe

Anonymkode: d74d9...148

• Liker 2
Skrevet

Jeg har vært i lignende situasjon, har opplevd overgrep og har hatt behov for å forklare det til de to neste jeg datet - og etter hvert ble sammen med. Min erfaring er at de tar det pent, og er støttende fremfor dømmende. Hva med å bruke tilbudet om å være med som en unnskyldning til å snakke om det? Litt sånn "Jeg vil gjerne være med til Stavanger, men siden dette blir første gangen vi overnatter i samme rom er det noe jeg har behov for å snakke med deg om først". Om du først tar praten om det, og han tar det fint, er det jo faktisk også fullt mulig å undersøke om dere kan ha separate senger eller separate rom akkurat denne gangen om det er det som skal til for å gi deg den tryggheten du trenger. Ved å ta praten, kan du også dempe forventningen om at denne turen = sex litt. Se på det som en fin, romantisk tur med daten din, og la sex komme naturlig om det føles riktig. Ikke tenk at turen MÅ bety sex, det kan stresse deg selv opp mer enn nødvendig, og om du snakker med ham på en ordentlig måte så bør han respektere om du har litt større behov for å vente enn andre jenter som ikke har opplevd det samme. Er han ikke villig til det, så kan det hende dere rett og slett ikke passer sammen, og da tenker jeg ikke på hans sexbehov, men ditt behov for å ha en hensynsfull partner.

• Liker 16
Skrevet
1 minutt siden, Ananas. skrev:

Jeg har vært i lignende situasjon, har opplevd overgrep og har hatt behov for å forklare det til de to neste jeg datet - og etter hvert ble sammen med. Min erfaring er at de tar det pent, og er støttende fremfor dømmende. Hva med å bruke tilbudet om å være med som en unnskyldning til å snakke om det? Litt sånn "Jeg vil gjerne være med til Stavanger, men siden dette blir første gangen vi overnatter i samme rom er det noe jeg har behov for å snakke med deg om først". Om du først tar praten om det, og han tar det fint, er det jo faktisk også fullt mulig å undersøke om dere kan ha separate senger eller separate rom akkurat denne gangen om det er det som skal til for å gi deg den tryggheten du trenger. Ved å ta praten, kan du også dempe forventningen om at denne turen = sex litt. Se på det som en fin, romantisk tur med daten din, og la sex komme naturlig om det føles riktig. Ikke tenk at turen MÅ bety sex, det kan stresse deg selv opp mer enn nødvendig, og om du snakker med ham på en ordentlig måte så bør han respektere om du har litt større behov for å vente enn andre jenter som ikke har opplevd det samme. Er han ikke villig til det, så kan det hende dere rett og slett ikke passer sammen, og da tenker jeg ikke på hans sexbehov, men ditt behov for å ha en hensynsfull partner.

Dette. Lykke til TS :)

Skrevet

Som mann kan jeg vanskelig sette meg inn i din situasjon, TS, men jeg kan muligens relatere meg til kjæresten din.

Jeg ville definitivt satt pris på å bli fortalt i forkant. Om ikke annet at du er usikker på om du er klar for sex enda og du ville satt pris på separate senger/rom. Å bli fortalt i forkant betyr noe for forventninger. Om du ikke forteller noe, kan forventningene ligge der og skuffelsen blir større og hardere å ta inn over seg dess nærmere man er situasjonen.

@Ananas. sitt innlegg over avspeiler også dette fra "din side"

Lykke til med kjæresten.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er litt vanskelig for meg å snakke om det og det er vel derfor jeg tar det opp her inne og ikke med venner.. Kort fortalt, jeg har blitt utsatt for et overgrep og har så smått begynt å date igjen.

Jeg har møtt en veldig fin fyr og vi har vært på en del dater. Har aldri sovet sammen. Det eneste vi har gjort er å kysse når vi har sagt hadet. Dette er faktisk første fyren jeg har daten siden "det" skjedde. 

Nå har han invitert meg som sin +1 i et bryllup (kusinen hans skal gifte seg). Bryllupet er i Stavanger og krever hotellovernatting :-/

Kan du få bestilt hotellrom til deg selv på det samme hotellet? Han kan jo ikke bare gå ut fra at dere skal dele sånn uten videre. 

Anonymkode: 4cffd...c0f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere har bare datet litt og så blir du invitert med i bryllup? Du syns ikke det er altfor tidlig? Å dra med noen i et bryllup er noe man kun gjør dersom det er et seriøst forhold. 

Jeg hadde aldri blitt med en date i et bryllup når det ikke engang er avklart at det er seriøst pluss å ha vært sammen en god stund først.

Men dersom du velger å dra hvorfor ikke bestille eget rom til deg? Du er ikke nødt til å dele rom eller ligge i samme seng før du er klar for det.

Anonymkode: de424...922

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Ananas. skrev:

Tusen takk for gode råd

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke vært på rom alene med noen jeg ikke stolte på, for å si det sånn. Om det er lenge til har du jo tid til å bli bedre kjent. Om du tenker der er en sjanse for at han vil voldta deg, så ville jeg funnet på en unnskyldning for å ikke komme. Eller abre si at det er for tidlig i forholdet eller noe

Anonymkode: d74d9...148

Jeg er ikke redd for at han vil voldta meg, men hvordan jeg vil reagere når vi er i den situasjonen (sex). Jeg vet ikke hvordan jeg vil takle det. 

Det er derfor jeg bare må fortelle han det på forhånd slik at det ikke er noen forventninger..

• Liker 1
Skrevet

Bare å fortelle ham om det og bli enige om at dere ikke får LOV til å ha sex i Stavanger, den gamle misjonsbyen, preste-overgriperen Lars Oftedals gamle jaktmarker. Kan bli deilig å kjempe imot lysten til å ha seg når dere har bestemt at kusinen hans er veldig streng og prippen og ikke vil ha noe skitten sex i det kvalme oljeglinsende brylluppet sitt!

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Dr. A. Kula skrev:

Som mann kan jeg vanskelig sette meg inn i din situasjon, TS, men jeg kan muligens relatere meg til kjæresten din.

Jeg ville definitivt satt pris på å bli fortalt i forkant. Om ikke annet at du er usikker på om du er klar for sex enda og du ville satt pris på separate senger/rom. Å bli fortalt i forkant betyr noe for forventninger. Om du ikke forteller noe, kan forventningene ligge der og skuffelsen blir større og hardere å ta inn over seg dess nærmere man er situasjonen.

@Ananas. sitt innlegg over avspeiler også dette fra "din side"

Lykke til med kjæresten.

Takk

AnonymBruker
Skrevet

Dere har bare datet litt og så blir du invitert med i bryllup? Du syns ikke det er altfor tidlig? Å dra med noen i et bryllup er noe man kun gjør dersom det er et seriøst forhold. 

Jeg hadde aldri blitt med en date i et bryllup når det ikke engang er avklart at det er seriøst pluss å ha vært sammen en god stund først.

Men dersom du velger å dra hvorfor ikke bestille eget rom til deg? Du er ikke nødt til å dele rom eller ligge i samme seng før du er klar for det.

Anonymkode: de424...922

Enig med deg at det er litt tidlig. Jeg fikk litt noia når han spurte meg. 

Jeg må sjekke opp det med hotellrom :-)

AnonymBruker
Skrevet

Kan du få bestilt hotellrom til deg selv på det samme hotellet? Han kan jo ikke bare gå ut fra at dere skal dele sånn uten videre. 

Anonymkode: 4cffd...c0f

Det må jeg sjekke med hotellet :-) Hadde egentlig vært godt å ha sitt eget hotellrom. Da tror jeg at jeg vil kunne slappe litt mere av.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes det eneste naturlige og riktige er å takke nei. Først og fremst fordi du ikke vil møte familie osv i en så seriøs setting, når dere faktisk ikke vet om dere vil være et par på sikt og over tid engang! Og på grunn av overnattingssituasjonen som du ikke er komfortabel med! 

Anonymkode: 0fe36...c8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...