Gå til innhold

Hjelp til venninne som ønsker kjæreste....

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har ei venninne som sliter veldig med å få kjæreste. Hun er flink til å oppsøke steder hvor hun kan finne "aktuelle kandidater" (gjennom ulike fritidsinteresser, foreninger etc.) , men får aldri napp. Selv om jeg absolutt ikke mener at utseendet er alfa og omega her i verden, så ser jeg at det her kan spille en rolle, rett og slett fordi hun ofte ser ustelt ut. Hun har vel i utgangspunktet et greit utseende, men når jeg møter henne, har hun ofte fett hår, null sminke og klær som ser uformelige og utvaskede ut. Det slår meg at hun rett og slett noen ganger kan virke litt udelikat.... Hun er ellers en interessant, hyggelig, oppegående og sosial person, men sliter veldig med selvfølelsen i forhold til at hun aldri får seg kjæreste (i alle de årene jeg har kjent henne, har hun aldri hatt et forhold til noen gutt. Hun er nå i slutten av 20-årene). Jeg vil så gjerne hjelpe henne, men synes temaet er så vanskelig at jeg trenger hjelp til hvordan jeg evt. kan legge dette fram...eller bør jeg rett og slett ikke ta det opp? Kan nevne at hun er student og dermed ikke har all verdens med penger og at nye, dyre klær, frisør etc. gjerne derfor blir nedprioritert..

Videoannonse
Annonse
Gjest jente19aar_
Skrevet

d kan gi hu gamle klær du ik bruker? ;);)

Gjest Anonymous
Skrevet

Kanskje hun "prøver for hardt"? Jeg mener ikke at man bare skal sitte i sofan hjemme og vente på at det kommer en kjærste i posten liksom, men noen har det med å prøve litt for hardt.. (ikke at jeg vet hvordan hun det er snakk om er)

Skrevet

Kanskje du kan foreslå en jentekveld sammen hvor dere kan dra på spa/få massasje eller no, sminke dere, pynte dere litt og fikse håret osv.

Så kanskje hun ser hvor fin hun kan bli?

Gjest Anonymous
Skrevet

Hun signaliserer jo at hun ikke er så fornøyd med utseendet selv, da, når hun ikke steller seg... Hjelp henne med å klippe håret og kanskje farge det. Sånt kan man jo gjøre selv med dårlig råd. Og hint om klærne... Har selv ei venninne som jeg synes kler seg utrolig kjedelig i forhold til hvordan hun er som person (men alt henger sammen - hun lurer seg unna kjipe ting hun gjør ved å framstå som sjenert og usikker og kjedelig), men hun vet i hvert fall å stelle seg - og er dermed relativt attraktiv. Jeg har også vært student og har fortsatt dårlig råd, men man kan supplere garderoben til en viss grad med relativt rimelige plagg, i tillegg til å kjøpe fine ting på fretex etc. Så dette er en "dårlig" unnskyldning. Antagelig er det andre ting som ligger bak hennes manglende interesse for utseendet.

Skrevet
d kan gi hu gamle klær du ik bruker? ;);)

Helt utenfor tema, men håper jeg blir tilgitt.

Kan du være så grei å skrive skikkelige ord istedenfor sms språk?

På forhånd takk og velkommen til KG :wink:

Skrevet

Synes det høres lurt ut å foreslå jentekveld med gjensidig hårfarging og "oppshining". Se om du kan få "lurt henne med" til frisøren først. Før eller siden må hun jo klippe seg litt.

Mener ikke at utseendet er alt, men tror nok de fleste gutter i det minste ønsker seg en ren og pen dame. Fett hår er nok turn-off for gutta også. Du kan jo ikke akkurat si til henne at du av og til synes hun ser udelikat ut, men prøv å få henne med hvis du skal ut og se på klær så kanskje hun blir fristet til litt fornying hun også.

(Og, du, ikke inn på de dyreste butikkene, da, siden hun lever på stramt studentbudsjett). :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Selv studenter har da vel råd til å vaske håret så det ikke skal bli fett. Og det er ikke så mye sminke som skal til, en mascara kan gjøre underverker.

Gjest *Sexy*Cat*
Skrevet

Det er utrolig slitsomt med venniner som ikke eier selvtillit men som faktisk har skyld i det selv.

Har også en venninne som gir fullstendig blaffen i seg, og jeg får så lyst til å be hun skjerpe seg litt.

Hun har shampo og hun har penger til klær. Så hva er problemet? Man trenger ikke å gå i brune/grå utvaska klær for det vel...

Tenk hvor godt litt freshening-up vil gjøre for en sånn person.

Gjest seroxata
Skrevet

Sett i gang en jentekveld, er hun kvinne i seg, så burde hun tø litt opp over diskusjoner over hårfarger, klipp, sminke og funky klær! :wink:

Og student bør da ikke være så stort hinder, selv er jeg alt annet enn rik, men jeg matcher tøy fra fretex, barneavdelinger i klesbutikker, litt kulere tøy fra tyskland og lager litt selv, eller lager mitt personlige preg på det! Skal ikek så mye til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...