catwoman Skrevet 5. august 2017 #1 Skrevet 5. august 2017 Vi skal bygge hus som er ganske likt det pÃ¥ bildet jeg har lagt ved. Skal i møte med utbygger pÃ¥ mandag, men lurer pÃ¥ om noen har fÃ¥tt bygget lignende hus og hvor langt tid det tar? Vet det er forskjell fra sted til sted og mellom ulike utbyggere.Â
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #2 Skrevet 6. august 2017 Fra utgraving begynner til innflytting kan du regne fra 6-9 mnd, da går alt som det skal og ikke de store hinderne i veien. Utbygger pleier som regel å sette 12 mnd fra start til slutt i kontrakten, da har jeg de god tid på seg. Men, det er mye som spiller inn. Årstid, forsinkelser osv. Selv hadde jeg et snekkerlag som røyk i tottene på hverandre og stakk fra hele bygget. Dermed stod det 1 mnd uten at noe ble gjort, før nytt byggelag kom inn å overtok. Anonymkode: 2dc58...7ab
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #3 Skrevet 6. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Fra utgraving begynner til innflytting kan du regne fra 6-9 mnd, da går alt som det skal og ikke de store hinderne i veien. Utbygger pleier som regel å sette 12 mnd fra start til slutt i kontrakten, da har jeg de god tid på seg. Men, det er mye som spiller inn. Årstid, forsinkelser osv. Selv hadde jeg et snekkerlag som røyk i tottene på hverandre og stakk fra hele bygget. Dermed stod det 1 mnd uten at noe ble gjort, før nytt byggelag kom inn å overtok. Anonymkode: 2dc58...7ab Da fikk du vel noe erstatning fra det firmaet som stakk? Anonymkode: b5420...db7
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #4 Skrevet 6. august 2017 Du må passe på å ha milepæler samt dagbøter i kontrakten. Anonymkode: 29b24...5ad 1
catwoman Skrevet 6. august 2017 Forfatter #5 Skrevet 6. august 2017 Takk for svar😊 6-9 mnd var ikke så ille hva går dagbøter ut på? At vi får reduksjon i pris om de bruker for lang tid?
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #6 Skrevet 6. august 2017 Mye tips her: Â http://www.viivilla.no/ovrig/kjop-og-salg-av-bolig/bygge-nytt-hus/?p=1 Anonymkode: 29b24...5ad 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #7 Skrevet 6. august 2017 21 minutter siden, catwoman skrev: Takk for svar😊 6-9 mnd var ikke så ille hva går dagbøter ut på? At vi får reduksjon i pris om de bruker for lang tid? Dagbøter er en sum som byggefirma må betale deg, for hver dag det går over avtalt leveringsdato. Anonymkode: 2dc58...7ab 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #8 Skrevet 6. august 2017 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da fikk du vel noe erstatning fra det firmaet som stakk? Anonymkode: b5420...db7 Fikk ingenting, da de klarte å levere i tide likevel. Anonymkode: 2dc58...7ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå