catwoman Skrevet 5. august 2017 #1 Skrevet 5. august 2017 Vi skal bygge hus som er ganske likt det på bildet jeg har lagt ved. Skal i møte med utbygger på mandag, men lurer på om noen har fått bygget lignende hus og hvor langt tid det tar? Vet det er forskjell fra sted til sted og mellom ulike utbyggere.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #2 Skrevet 6. august 2017 Fra utgraving begynner til innflytting kan du regne fra 6-9 mnd, da går alt som det skal og ikke de store hinderne i veien. Utbygger pleier som regel å sette 12 mnd fra start til slutt i kontrakten, da har jeg de god tid på seg. Men, det er mye som spiller inn. Årstid, forsinkelser osv. Selv hadde jeg et snekkerlag som røyk i tottene på hverandre og stakk fra hele bygget. Dermed stod det 1 mnd uten at noe ble gjort, før nytt byggelag kom inn å overtok. Anonymkode: 2dc58...7ab
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #3 Skrevet 6. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Fra utgraving begynner til innflytting kan du regne fra 6-9 mnd, da går alt som det skal og ikke de store hinderne i veien. Utbygger pleier som regel å sette 12 mnd fra start til slutt i kontrakten, da har jeg de god tid på seg. Men, det er mye som spiller inn. Årstid, forsinkelser osv. Selv hadde jeg et snekkerlag som røyk i tottene på hverandre og stakk fra hele bygget. Dermed stod det 1 mnd uten at noe ble gjort, før nytt byggelag kom inn å overtok. Anonymkode: 2dc58...7ab Da fikk du vel noe erstatning fra det firmaet som stakk? Anonymkode: b5420...db7
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #4 Skrevet 6. august 2017 Du må passe på å ha milepæler samt dagbøter i kontrakten. Anonymkode: 29b24...5ad 1
catwoman Skrevet 6. august 2017 Forfatter #5 Skrevet 6. august 2017 Takk for svar😊 6-9 mnd var ikke så ille hva går dagbøter ut på? At vi får reduksjon i pris om de bruker for lang tid?
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #6 Skrevet 6. august 2017 Mye tips her: http://www.viivilla.no/ovrig/kjop-og-salg-av-bolig/bygge-nytt-hus/?p=1 Anonymkode: 29b24...5ad 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #7 Skrevet 6. august 2017 21 minutter siden, catwoman skrev: Takk for svar😊 6-9 mnd var ikke så ille hva går dagbøter ut på? At vi får reduksjon i pris om de bruker for lang tid? Dagbøter er en sum som byggefirma må betale deg, for hver dag det går over avtalt leveringsdato. Anonymkode: 2dc58...7ab 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #8 Skrevet 6. august 2017 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da fikk du vel noe erstatning fra det firmaet som stakk? Anonymkode: b5420...db7 Fikk ingenting, da de klarte å levere i tide likevel. Anonymkode: 2dc58...7ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå