Gå til innhold

Taxi med to små barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal bestille taxi til to voksne og to barn. Barna er 1 og 4 år. Lurer på om alle får plass i en "vanlig" taxi? Må være ett bakovervendt sete bak, en sittepute og i tillegg en voksen bak. Noen som vet om normale taxier har plass til dette? 

Jeg har bare erfaring fra liten bil selv, og da klarer vi ikke å sitte tre stykker bak på denne måten.

Jeg har selv med barnesete og pute, så trenger ikke at taxi-selskapet tar med dette.

Anonymkode: 86823...427

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bare erfaring fra liten bil selv, og da klarer vi ikke å sitte tre stykker bak på denne måten.

Da har du liten bil.

Anonymkode: c1d24...3a8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Informer om hvor mange som skal være med og om at dere skal ha med et barn i bakovervendt barnesete når du bestiller så ordner de det :) 

Anonymkode: fa41e...142

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

TS her:

Skal bestille i app, så er bare valg for antall passasjerer, det vil si 4 passasjerer. Men er jo avhengig at to barneseter (ett bakovervendt og en pute) og en voksen er å anse som "normalt" å få plass bak, og ikke er å anse som en spesialbestilling (når man har med alle barnesetene selv).

AnonymBruker
Skrevet

Tror det skal gå :) Jeg har sittet sånn mellom to bakovervendte seter i bil med vanlig størrelse. Taxier pleier jo ikke å være spesielt små ihvertfall. Ville tatt med beltestol til 4 åringen? Det er jo veldig ungt til å bruke pute?

Anonymkode: ab829...54e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her:

Skal bestille i app, så er bare valg for antall passasjerer, det vil si 4 passasjerer. Men er jo avhengig at to barneseter (ett bakovervendt og en pute) og en voksen er å anse som "normalt" å få plass bak, og ikke er å anse som en spesialbestilling (når man har med alle barnesetene selv).

Da ringer du inn og spør. Problem løst

Anonymkode: fa3cc...da4

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da ringer du inn og spør. Problem løst

Anonymkode: fa3cc...da4

TS her: 

Vil ikke ringe. Liker ikke å ta telefoner.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det skal gå :) Jeg har sittet sånn mellom to bakovervendte seter i bil med vanlig størrelse. Taxier pleier jo ikke å være spesielt små ihvertfall. Ville tatt med beltestol til 4 åringen? Det er jo veldig ungt til å bruke pute?

TS her: 

Har vurdert beltepute, men tar ennå større plass, og er litt mye å drasse på. Så går for setepute siden det er tillatt for 4- åringer.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS her: 

Har vurdert beltepute, men tar ennå større plass, og er litt mye å drasse på. Så går for setepute siden det er tillatt for 4- åringer.

Ja det er jo noe man må vurdere selv, men ville heller tatt med stol ;) Uansett, ganske sikker på at en voksen skal få plass mellom to seter så lenge man er normalt slank. Er ikke sikkert det blir den mest behagelige bilturen men :P

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her:

Å bestille i app med to barneseter er ikke anbefalt. Bruk mobilen og ring, gjerne forhåndsbestill og forklar hva du skal ha med, både av utstyr og mennesker. 

Anonymkode: 54430...f2a

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

TS her:

Vil helst ikke ringe. Vil heller spørre her. Virker som de fleste tror dette går på "normal" bestilling, og ikke noe man trenger å ringe inn.

Skrevet

Jeg liker ikke å ringe selv men hadde jeg hatt to barn og det gjaldt deres sikkerhet så ville jeg ikke nølt.

• Liker 22
Skrevet

Hvis dere opplever at det blir trangt, kan dere ta fireåringen foran. Da blir det nok bedre plass bak. 

Er det i Norge? Norske taxier er stort sett større stasjonsvogner, så da er ikke plass noe problem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere er to voksne, kan ikke den andre voksne ringe da?

Anonymkode: 85ee6...fe6

• Liker 3
Skrevet (endret)

Du må ringe for bestillinger utenom det vanlige, kan ikke bare "satse på at det ordner seg".

Endret av Louiah
  • Liker 3
Skrevet

De fleste taxier er relativt store stasjonsvogner (iallefall i Norge) så dette bør gå fint. Jeg vil alikevel anbefale deg å ringe TS da ingen av oss kan svare på hvilken biler akkurat ditt taxiselskap har tilgjengelig. Har du uflaks så er det ikke plass til det du beskriver.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen garanti for at taxien som får din bestilling er stor nok uten at det spesifiseres. Anbefaler å ringe for å unngå en liten bil kommer og at det vil skape trøbbel både for dere og taxisentralen. 

Anonymkode: b4966...df0

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her: 

Vil ikke ringe. Liker ikke å ta telefoner.

Da får dere sitte med ungene på fanget. 

Anonymkode: 2d7e4...e13

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her:

Vil helst ikke ringe. Vil heller spørre her. Virker som de fleste tror dette går på "normal" bestilling, og ikke noe man trenger å ringe inn.

Nei.

Langt fra alle taxier har barnesete eller bilputene i bilen, enda færre, om noen, begge deler.

Anonymkode: 2d7e4...e13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...