AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #1 Skrevet 5. august 2017 Har begynt å jogge og har snart gjort det i to uker. Jeg er ikke helt nybegynner da jeg har beveget meg før og allerede syklet 40 mil siden 2. juni - 15. juli. Men selve joggingen er nytt for meg. Har fått supre tips av min bror som er en dreven jogger. Jeg har noen kilo for mye, men har gode sko og løper kun i skogen. Tøyer ut før og etter turer. Mitt spørsmål er, hva blir for mye? Siden jeg leser om skader. Første uke ble det kun 3 økter i 4km løypa. Jeg løp ikke hele uten gå pauser, er ikke i så god form. Men denne uka satset jeg på 7km da jeg synes 4km ble kort selvom jeg ikke jogget hele uten "pauser". I går ble det 39 minutter på 7km. Fant et fint tempo og klarte rett og slett nesten hele uten mange pauser med rask gange. Jeg elsker virkelig og være ute i naturen og det å være i bevegelse. I dag er det hvile dag, men har fryktelig lyst på en 7km i morgen. Blir det for mye? Er i tidlig 20-årene. Anonymkode: 96379...8a6
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #2 Skrevet 5. august 2017 Skal gå fint om du lytter til kroppen:-) En del ferske løpere går i fellen av å løpe for forrt, noe som fører til rask utbrenthet og skader. Høres dog ut som om du holder bra tempo du. Kos deg på tur Anonymkode: 040bb...69c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå