Gå til innhold

Ny strømmåler

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dere som har fått ny strømmåler, hvordan har regningen utviklet seg? Blir litt bekymret når venner og kjente sier at den har blitt doblet. 

Anonymkode: be0cc...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest To the stars
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som har fått ny strømmåler, hvordan har regningen utviklet seg? Blir litt bekymret når venner og kjente sier at den har blitt doblet. 

Jeg ligger på så si det samme, kanskje litt mer 😊 men ikke mye. Men må huske på at måleren må betales for over mange år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min regning har også økt kraftig. Jeg ser ikke frem ti vinteren, driver og planlegger en egen buffer til sjokkstrømregningen allerede nå.

Anonymkode: 7a837...e82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På det samme,  men så hadde jeg fra mange år tilbake en måler som ble fjernavlest. Da jeg fikk den merket jeg heller ingen endringer.

Anonymkode: 55e74...a3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, To the stars skrev:

Jeg ligger på så si det samme, kanskje litt mer 😊 men ikke mye. Men må huske på at måleren må betales for over mange år. 

Hvor mye betaler man ekstra for måleren pr mnd? Må man betale måleren selv, når man bor i borettslag?

Anonymkode: 6d69d...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Betaler vi ekstra for selve måleren? I skrivet jeg fikk sto det at denne kostnaden blir dekket. Men et sted må de hente det inn igjen, kanskje. Som når man får noe "gratis" på fly, dvs innbakt i billettprisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke merka store forskjellen, men har bare hatt den siden mai, så merkes kanskje bedre om vinteren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Betaler vi ekstra for selve måleren? I skrivet jeg fikk sto det at denne kostnaden blir dekket. Men et sted må de hente det inn igjen, kanskje. Som når man får noe "gratis" på fly, dvs innbakt i billettprisen.

Leser du ikke regningene dine? Der står det oppgitt hva du betaler for, for eksempel slik:

Strøm fra Hafslund Strøm AS

webSpot 161,20 kWh á 29,90 øre/kWh (for 1. jun - 30. jun 2017) Fastbeløp kr 9,90 per måned (for 1. jun - 30. jun 2017) Maksprisgaranti kr 29,00 per måned (for 1. jun - 30. jun 2017)

kr 48,20 kr 9,90 kr 29,00

Nettleie fra Hafslund Nett AS

G Ditt strømselskap: Hafslund Strøm AS www.hafslund.no/strøm Tlf: 09111 H Ditt nettselskap: Hafslund Nett AS Tlf: 02100

Energiledd 161,21 kWh á 0,47 kr/kWh (for 1. jun - 30. jun 2017) kr 75,28 Fastledd kr 62,50 per måned (for 1. jun - 30. jun 2017) kr 62,50

Beløp å betale Hvorav merverdiavgift (25,00% MVA) kr 44,98 kr 224,88

Målerne er det strømselskapene som står for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leser du ikke regningene dine? Der står det oppgitt hva du betaler for, for eksempel slik:

Strøm fra Hafslund Strøm AS

webSpot 161,20 kWh á 29,90 øre/kWh (for 1. jun - 30. jun 2017) Fastbeløp kr 9,90 per måned (for 1. jun - 30. jun 2017) Maksprisgaranti kr 29,00 per måned (for 1. jun - 30. jun 2017)

kr 48,20 kr 9,90 kr 29,00

Nettleie fra Hafslund Nett AS

G Ditt strømselskap: Hafslund Strøm AS www.hafslund.no/strøm Tlf: 09111 H Ditt nettselskap: Hafslund Nett AS Tlf: 02100

Energiledd 161,21 kWh á 0,47 kr/kWh (for 1. jun - 30. jun 2017) kr 75,28 Fastledd kr 62,50 per måned (for 1. jun - 30. jun 2017) kr 62,50

Beløp å betale Hvorav merverdiavgift (25,00% MVA) kr 44,98 kr 224,88

Målerne er det strømselskapene som står for.

Det står som sagt i skrivet jeg fikk at vi ikke skal betale noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest To the stars
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står som sagt i skrivet jeg fikk at vi ikke skal betale noe mer.

I det skrivet jeg fikk så stod det at installasjon av den nye måleren er kostnadsfritt 😊 

installert AMS?

Selve installasjonen koster ingenting for deg som kunde. Det er nettleverandøren din som må gjøre dette.

Det er derimot beregnet at kostnaden er rundt 3500 kroner per strømmåler som skal installeres - og at totalkostnaden for hele landet er rundt 10 milliarder kroner.

For å dekke inn denne kostnaden vil nettleia øke, og det antas at det vil tilsvare rundt 200 kroner ekstra i året per husstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I det skrivet jeg fikk så stod det at installasjon av den nye måleren er kostnadsfritt 😊 

installert AMS?

Selve installasjonen koster ingenting for deg som kunde. Det er nettleverandøren din som må gjøre dette.

Det er derimot beregnet at kostnaden er rundt 3500 kroner per strømmåler som skal installeres - og at totalkostnaden for hele landet er rundt 10 milliarder kroner.

For å dekke inn denne kostnaden vil nettleia øke, og det antas at det vil tilsvare rundt 200 kroner ekstra i året per husstand.

Det der sto ikke i det brevet jeg fikk i forrige uke! (Jeg er ikke TS)

Anonymkode: a953a...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest To the stars
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det der sto ikke i det brevet jeg fikk i forrige uke! (Jeg er ikke TS)

Anonymkode: a953a...f52

Nei stemmer det, denne informasjonen må du finne på egenhånd. Dårlig skrevet av meg, beklager. Det at man må betale for måleren kommer ikke godt nok frem.

Burde også stått i brevet. Grunn til at jeg viste det var at jeg har fulgt med på debatten og artikler som har blitt skrevet om det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, To the stars skrev:

Nei stemmer det, denne informasjonen må du finne på egenhånd. Dårlig skrevet av meg, beklager. Det at man må betale for måleren kommer ikke godt nok frem.

Burde også stått i brevet. Grunn til at jeg viste det var at jeg har fulgt med på debatten og artikler som har blitt skrevet om det 😊

Tusen takk for informasjon :blomst:  Kan du si noe om ca hvor mye det koster pr mnd for oss som forbrukere å betale for denne måleren? Og hva totalprisen er som vi må betale for måleren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
12 minutter siden, To the stars skrev:

Les litt Her.  😊

Tusen takk for link :blomst: Jeg fant svaret der :)

"Hvor mye koster det å få installert AMS?

For å dekke inn denne kostnaden vil nettleia øke, og det antas at det vil tilsvare rundt 200 kroner ekstra i året per husstand."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

EMP mot digital strømmåler = gratis strøm

(Det er bare helt vanlig EMP fyren mater på med i videoen)

Anonymkode: d9a10...dc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest To the stars
1 time siden, AnonymBruker skrev:

EMP mot digital strømmåler = gratis strøm

(Det er bare helt vanlig EMP fyren mater på med i videoen)

Anonymkode: d9a10...dc8

Hva er emp? Og hvor får man tak i det? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...