Gå til innhold

Opplyse om oppsigelsestid i søknad

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har et vikariat nå, og har såvidt begynt å se etter ny jobb. Det har nå dukket opp en jobb jeg har veldig lyst til å søke på og i stillingsannonsen ser det ut som om de er på utkikk etter en person som kan begynne ganske raskt. Jeg har en måneds oppsigelse i den jobben jeg har nå iom at det er vikariat (mot 3 mnd i faste stillinger), og det jeg lurer på, er om jeg bør opplyse om dette i søknaden min slik at de blir klar over at jeg ikke må være i min nåværende stilling i tre mnd.

Hvordan skriver jeg i såfall dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Takk for svar! Hvor på CV'en bør man ha dette? Nederst? Eller som en liten fotnote til der hvor jeg opplyser om den stillingen jeg er i nå?:

F.eks

01.01.03- Lærer, Brun vgs *

Div......

Div...

* Oppsigelsestid: En mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Betty Boop

Nei, jeg ville skrevet det ganske langt oppe. F.eks:

...

Sivilstatus: Enslig

Tilgjengelig fra: 15. februar 2005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ok. Det kan jo være en mulighet..Skal se hvordan jeg gjør det, men det var absolutt en god ide å føre det opp på CV'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

"I mi noverande stilling har eg 1 mnd. oppseiingstid" skreiv eg i mine søknader. Enkelt og greit. Eg skreiv det ganske langt ned i sjølve søknaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"I mi noverande stilling har eg 1 mnd. oppseiingstid" skreiv eg i mine søknader. Enkelt og greit. Eg skreiv det ganske langt ned i sjølve søknaden.

Det pleier jeg å gjøre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg synes det er en veldig relevant og viktig opplysning (har man ikke ALLTID dårlig tid når det gjelder å få nye på plass?).

Jeg ville ha skrevet det i søknaden, ikke i CV'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har aldri nevnt hvor lang oppsigelsestid jeg har i en søknad. Det sier jeg først ved et intervju.

Det er mulig jeg har nevnt at jeg har et årsvikariat en gang, men oppstartstiden har blitt avtalt ved intervjuet (etter intervjuet).

Selv der det står i utlysningen at de ønsker snarlig tiltredelse, har jeg først begynt nærmere 4 måneder etter at jeg signerte arbeidskontrakten til min nye jobb.

Jeg sa at jeg ville gå tiden ut i min tidliger ejobb for å sluttføre prosjekter, i tillegg til at jeg ønsket ferie for å koble av før jeg startet i den nye jobben. De syntes tydeligvis det var positivt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...